اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برگزاری دور جدید مذاکرات در ماه جاری میلادی


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه تاریخ و مکان دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 هنوز مشخص نشده، گفت همانطور که پیشتر اعلام شده، طرفین در ماه جاری میلادی نشستی خواهند داشت.

خبرگزاری فارس: «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت ایران و گروه موسوم به 1+5 در ماه جاری میلادی نشستی خواهند داشت، اما هنوز زمان و مکان دقیق برگزاری این دیدار مشخص نشده است.

خانم ساکی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «همانطور که وزیر خارجه و دیگران هم پیش از آنکه ما وین را ترک کنیم و دیگران از وین بروند، اعلام کردند، برنامه این بود که تیم‌ها بار دیگر در ماه دسامبر دیدار کنند.»

وی با بیان اینکه جزئیات دقیق این نشست هنوز مشخص نشده، گفت: «این (تاریخ) هنوز تعیین نشده، اما قطعا داریم کار می‌کنیم تا تاریخ و مکان را مشخص کنیم. مطمئنا همزمان با شرکایمان در 1+5 در تماس خواهیم بود.»

تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و شش کشور هفته گذشته در حالی با توافق برای تمدید هفت ماهه مذاکرات به پایان رسید که بر اساس برنامه اقدام مشترک که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس به دست آمد، طرفین نهایتا تا سوم آذر برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای زمان داشتند.

پابرجا بودن اختلافات بر سر موضوعات کلیدی موجب شد تا نمایندگان ایران و اعضای دائم شورای سازمان امنیت سازمان ملل مهلت مذاکرات هسته‌ای را تا 9 تیر ماه سال آینده تمدید کنند.


ویدیو مرتبط :
برگزاری عروسی با وجود اطلاع از جاری شدن سیل | ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دور بعدی مذاکرات در آخر ماه جاری


سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای چین این دور از مذاکرات را فشرده و عملگرایانه توصیف کرد.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای چین این دور از مذاکرات را فشرده و عملگرایانه توصیف کرد.

وانگ چون سرپرست تیم مذاکره کننده هسته‌ای چین با اشاره به این دور از مذاکرات ایران و گروه 1+5 روز یک‌شنبه در ژنو، گفت: این رایزنی‌ها فشرده و عملگرایانه بوده است.

وانگ چون همچنین اظهار کرد: آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای در فضایی خوب برگزار شد و همه طرف‌های مذاکره کننده رایزنی‌های سازنده‌ای را در خصوص مسائل اصلی باقیمانده انجام دادند.

سرپرست تیم مذاکره کننده چین گفت: تمام طرف‌ها توافق کردند دور بعدی مذاکرات را آخر ماه جاری برگزار کنند اگرچه هنوز تصمیمی درباره زمان دقیق و محل برگزاری آن گرفته نشده است.

وی افزود: همزمان که مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران به پایان مهلت خود نزدیک می‌شود مسائل جزئی باقیمانده حساس‌تر و چالش‌های بیشتر شده است که دستیابی به راه‌حل سیاسی را ضروری‌تر می‌کند.

وانگ چون تأکید کرد: چین امیدوار است تمام طرف‌های مذاکره‌کننده اعتماد خود را تقویت کنند، تلاش بیشتری از خود نشان دهند و انگیزه سیاسی بیشتری به مذاکرات تزریق کنند تا راه رسیدن به یک توافق جامع برد-برد را هموار کنند.

به گزارش شینهوا،‌ مذاکره کنندگان ایران و گروه 1+5 روز یک‌شنبه به منظور ادامه مذاکرات هسته‌ای‌شان در ژنو با یکدیگر دیدار کردند تا بتوانند به یک راه‌حل جامع در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و چگونگی لغو تحریم‌های این کشور برسند.

این کشورها بیش از یک سال است که برای رسیدن به این راه‌حل تلاش می‌کنند و اکنون تا آخر ژوئن سال 2015 فرصت دارند که به توافق جامع نهایی دست پیدا کنند.