اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برگزاری جشنواره پرتاب تلفن‌همراه!



جشنواره پرتاب تلفن‌همراه,تلفن‌همراه

 در جشنواه سالانه‌ پرتاب تلفن‌همراه كه در فنلاند برگزار می‌شود نوجوانی با پرتاب تلفن همراه در فاصله‌ی 101 متری توانست ركورد جهانی گینس را به خود اختصاص دهد.
شركت‌كنندگان حاضر در رقابت پرتاب تلفن‌همراه تلاش می‌كنند تا با تمام قدرت تلفن‌های همراه را در دورترین فاصله ممكن پرتاب كنند.

از سال 2000 میلادی كه این رقابت برای اولین بار برگزار شد به تدریج جنبه بین‌المللی پیدا كرد و افراد زیادی از سرتاسر جهان سالانه برای شركت در آن به این كشور سفر می‌كنند.

یكی از شرایط این رقابت این است كه شركت‌كنندگان اجازه ندارند از تلفن‌همراه خود استفاده كنند. همچنین در این رقابت انواع مختلفی از تلفن‌های‌همراه در مد‌ل‌ها و مارك‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد كه وزنی برابر با 220 گرم تا 400 گرم دارند. افراد شركت‌كننده با توجه به سبك پرتاب و توانایی كه دارند گوشی مورد نظرشان را انتخاب می‌كنند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی Oddity central، مسئولان برگزار كننده این رقابت پس از پایان یافتن آن تلفن‌های‌همراه را برای بازیافت جمع‌آوری می‌كنند.... / ایسنا

  


ویدیو مرتبط :
اپلیکیشن تلفن همراه یا وبسایت تلفن همراه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رقابت جالبِ «پرتاب تلفن همراه»! +عکس


اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند در همان بدو خرید گوشی‌های جدید به دنبال یافتن برچسب‌های ویژه صفحه‌نمایش و البته گاردهای محافظ و یا کیس‌ها و کیف‌های مخصوص هستند تا گوشی خود را تا حد امکان در برابر هر گونه آسیب و ضربه محافظت کنند.

وبسایت فارنت - حسن کریمی: اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند در همان بدو خرید گوشی‌های جدید به دنبال یافتن برچسب‌های ویژه صفحه‌نمایش و البته گاردهای محافظ و یا کیس‌ها و کیف‌های مخصوص هستند تا گوشی خود را تا حد امکان در برابر هر گونه آسیب و ضربه محافظت کنند.

آیا می‌دانید پرتاب تلفن همراه در فنلاند یک رویداد بزرگ ورزشی است؟

با این وجود در کشور فنلاند کاربرانی هستند که کاملا عکس این عمل می‌کنند. باور کنید یا نه رقابت‌های جهانی پرتاب گوشی‌های همراه از سال 2000 تا کنون در شهر Savonlinna در قسمت جنوب شرقی فنلاند برگزار شده و این مکان میزبان ورزشکارانی! از این کشور و دیگر کشورهای اروپایی بوده است.

آیا می‌دانید پرتاب تلفن همراه در فنلاند یک رویداد بزرگ ورزشی است؟

در قالب این مسابقه کاربران می‌توانند گوشی‌های قدیمی و فرسوده خود را به منظور رقابت با سایر شرکت‌کنندگان به دورترین نقطه پرتاب کنند. مرکز محلی بازیافت نیز که با برگزارکنندگان مسابقه همکاری نزدیکی دارد این گوشی‌های هوشمند را به‌منظور بازیافت مجدد جمع آوری می‌کند. از سوی دیگر حاضرین و شرکت‌کننده‌ها می‌توانند در این رویداد یک گوشی هوشمند جدید نیز خریداری کنند و البته جوایزی نیز به برندگان اهدا خواهد شد.

همان‌طور که حدس می‌زنید، جایزه اول یک گوشی هوشمند است که احتمالا سال آتی توسط کاربر در مسابقه شرکت داده خواهد شد. همانند هر مسابقه دیگر، قوانینی خاص نیز بر این رقابت‌ها حاکم است. در این مسابقه می‌توانید هر مدل گوشی از هر برندی را استفاده کنید و البته برای پرتاب باید در محدوده‌ای مشخص قرارگیرد و از آن خارج نشوید.

نهایتا هیئت داوران صحیح بودن پرتاب و یا پرتاب اشتباه را تشخیص خواهند داد و البته برنده رقابت را مشخص می‌کنند. از سوی دیگر این داوران وضعیت فیزیکی و روحی شرکت‌کننده را مورد بررسی قرار می‌دهند تا وی با شرکت در این مسابقه برای خود و یا سایرین مشکلی ایجاد نکند.

آیا می‌دانید پرتاب تلفن همراه در فنلاند یک رویداد بزرگ ورزشی است؟

در سال 2013 کلیه برندگان در دسته مردان فنلاندی بودند. بیشترین پرتاب، 97.73 متر بود و برنده این رقابت Riku Haverinen  نام داشت. دومین پرتاب طولانی نیز 87.88 متر بود و توسط Ilkka Aaltonen انجام شد. سومین پرتاب 86.09 متر بود و به Otto Sammalisto اختصاص داشت.

در دسته زنان نیز Asa Lundgren از کشور سوئد با پرتاب 40.41 متر اول شد. نفر دوم نیز Louise Van De Ginste با پرتاب 39.88 متر بود و سومین نفر نیز یک فنلاندی به نام Tanja Pakarinen بود که توانست گوشی خود را 36.69 متر پرتاب کند.