اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برکناری دو مقام ارشد نظامی عراق


المالکی همچنین پیشتر سه ژنرال دیگر ارتش که در شهر موصل مستقر بودند را از کار برکنار کرد و دستور داد پرونده آنان در دادگاه نظامی پیگیری شود. وی همچنین یک سرتیپ ارتش را اخراج و دستور داد تا دادگاه غیابی به پرونده اش رسیدگی کند. خبرگزاری ایرنا:فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرمانده پلیس فدرال عراق روز شنبه با حکم نخست وزیر این کشور برکنار شدند.

 
نوری المالکی امروز حکم برکناری ˈسپهبد علی قیدانˈ فرمانده نیروی زمینی ارتش و ˈسپهبد محسن الکعبیˈ رییس پلیس فدرال عراق را امضا کرد.
 
قاسم الموسوی، سخنگوی نظامی نخست وزیر عراق می گوید این دو نفر از این پس، حقوق بازنشستگی دریافت خواهند کرد.
 
هنوز افرادی برای جایگزینی این دو نفر انتخاب نشده اند.
 
المالکی همچنین پیشتر سه ژنرال دیگر ارتش که در شهر موصل مستقر بودند را از کار برکنار کرد و دستور داد پرونده آنان در دادگاه نظامی پیگیری شود. وی همچنین یک سرتیپ ارتش را اخراج و دستور داد تا دادگاه غیابی به پرونده اش رسیدگی کند.
 
نخست وزیر عراق گفته است که قوانین نظامی، از جمله اعدام نظامیان فراری را از این پس با جدیت اجرا خواهد کرد.
 
نیروهای نظامی و امنیتی عراق در هفته های گذشته از گروه تروریستی داعش در ˈموصلˈ و چند شهر دیگر این کشور شکست خوردند یا متواری شدند.


ویدیو مرتبط :
مقام ارشد چین، دموکراسی غربی را محکوم کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقام ارشد دولت آمریکا فاش کرد: برنامه آمریکا برای حمله نظامی به سوریه



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مقام ارشد دولت آمریکا فاش کرد:

برنامه آمریکا برای حمله نظامی به سوریه

ˈمنابع خبری از برنامه ریزی وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به منظور مداخله نظامی احتمالی در سوریه خبر دادند.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان ، یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: واشنگتن در حال رایزنی با همسایگان سوریه درباره تحولات این کشور است.

این مقام دولتی آمریکا خاطرنشان کرد: طرح حمله به سوریه با چراغ سبز باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اجرا می‌شود؛ اما چنین اقدامی با چالشهای نظامی خطرناکی مواجه خواهد شد.

این منبع تصریح کرد: آمریکا در صورت مداخله نظامی، از نیروی زمینی استفاده نمی‌کند بلکه به شلیک موشکهای کروز از دریا دست می زند و زرادخانه نظامی یا مراکز نظامی سوریه را با استفاده از هواپیماهای جنگی نابود می‌کند.

سی ان ان مدعی شد واشنگتن در حال بررسی خطر سلاح شیمیایی برای مردم سوریه و رژیم صهیونیستی، ترکیه و اردن و اتخاذ تدابیر فوری در صورت سرنگونی ناگهانی نظام سوریه است.

به گفته این منبع، اعلام خبر استقرار نیروهای واحد زرهی اول آمریکا در اردن، در چارچوب طرحهای نظامی جاری است./باشگاه خبرنگاران