اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برپایی نمایشگاه کتاب زیر چادر


75 هزار مترمربع از نمایشگاه امسال در فضای باز و 50 هزار مترمربع دیگر در شبستان و فضاهای مسقف برپا می‌شود.

خبرگزاری مهر: معاون اجرایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مجموع فضای نمایشگاهی این دوره را 125 هزار مترمربع عنوان کرد و گفت: 75 هزار مترمربع از نمایشگاه امسال در فضای باز و 50 هزار مترمربع دیگر در شبستان و فضاهای مسقف برپا می‌شود.

صبح امروز چهارشنبه 30 فروردین، خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های گروهی به اتفاق مسئولان اجرایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از روند آماده‌سازی بزرگترین رویداد فرهنگی کشور در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) بازدید کردند.

استقرار پایگاه‌های اطلاع‌‌رسانی نمایشگاه کتاب تهران در ورودی‌های مصلی

حسین صفری معاون اجرایی نمایشگاه امسال از استقرار دو سامانه اطلاع‌رسانی در ورودی‌های مصلی (مترو شهید بهشتی و مترو مصلی) از آغاز نمایشگاه خبر داد.

برپایی بیش از نیمی از نمایشگاه کتاب در فضای باز

وی مجموع فضای نمایشگاهی را 125 هزار مترمربع عنوان کرد و گفت: 75 هزار مترمربع از نمایشگاه در فضای باز و 50 هزار مترمربع دیگر در شبستان و فضاهای مسقف برپا می‌شود. اعضای ستاد مدیریت بحران شهر تهران در بازدید از مصلی، نسبت به امنیت چادرهای ایجادشده در مصلی ابراز رضایت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون و در زمان بازدید خبرنگاران از مصلی، چادرکشی بخش ناشران خارجی (عربی و لاتین) در حال انجام است. سازه‌های بخش کودک و نوجوان و نیز ناشران دانشگاهی نیز نصب شده و به زودی چادرهای این بخش هم نصب خواهد شد.

عرضه مستقیم و غیرمستقیم کتاب‌های 1600 ناشر خارجی از 97 کشور

علی علی‌پور، معاون بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران نیز با ارائه توضیحاتی درباره فعالیت‌های این بخش گفت: بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران در 2 قسمت (شبستان و محوطه باز مصلی) و در 5 بخش دایر است: 1- فروش مستقیم کتاب‌های خارجی 2- فروش یارانه‌ای کتاب 3- سالن کشورهای خارجی و 4- بازار جهانی کتاب و 5 - بازار بین‌المللی نشر الکترونیک.

به گفته وی فضای بخش بین‌الملل نمایشگاه امسال در مجموع 2320 مترمربع است و در آن کتاب‌های حدود 1600 ناشر از 97 کشور جهان عرضه می‌شود. همچنین در سرای اهل قلم مربوط به این بخش هم نشست‌های تخصصی متعدد پیرامون مسائل مبتلا به نشر کتاب‌های خارجی برگزار خواهد شد.

علی‌پور از برزیل، آفریقای جنوبی و تاتارستان به عنوان برخی از کشورهایی نام برد که امسال برای نخستین بار ناشرانشان در نمایشگاه حضور خواهند یافت.

تجلیل از روسای 24 دوره قبلی نمایشگاه کتاب تهران با مراسم نورافشانی

در نمایشگاه امسال بخشی با عنوان «ربع قرن جهاد فرهنگی» و به منظور انعکاس کارنامه نمایشگاه کتاب تهران از ابتدا تاکنون ایجاد شده است. داریوش رضوانی قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در توضیح دلایل تاسیس این بخش گفت: در بخش «ربع قرن جهاد فرهنگی» که در 1000 مترمربع فضای باز مصلی ایجاد شده، کارنامه نشر ایران در 25 سال گذشته و تمام تندیس‌ها و پوسترهای نمایشگاه کتاب از دوره اول تا دوره بیست و پنجم به نمایش درخواهد آمد.

رضوانی همچنین از اجرای مراسم پرده‌خوانی و جشن تجلیل از روسای نمایشگاه‌های کتاب تهران از دوره اول تاکنون همراه با اجرای نورافشانی خبر داد و افزود: یک مستند 30 دقیقه‌ای هم از نمایشگاه‌های قبلی کتاب تهران تهیه شده که در روز برپایی مراسم، به نمایش درخواهد آمد.

هنوز هم مصلی بهترین گزینه است

این مقام مسئول در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران همچنین در پاسخ به سوالی درباره چرایی عدم استفاده از دیگر محل‌های موجود در شهر تهران برای برگزاری این رویداد فرهنگی، تاکید کرد: ما از بین گزینه‌های موجود، بهترین گزینه (مصلی) را انتخاب کرده‌ایم و کسانی هم که می‌گویند چرا نمایشگاه را در باغ کتاب یا شهر آفتاب برگزار نمی‌کنید، توجهی به ناکافی بودن فضای این مکانها، مسائل مربوط به تامین آب و برق و امنیت آن ندارند. ولی شما دیدید در بارندگی دو روز پیش سازه‌های موقت ما در مصلی هیچ آسیبی ندید.

نمایش کارنامه یک سال گذشته نشر ایران در سالن «یاس»

داریوش رضوانی همچنین در توضیح فعالیت‌هایی که قرار است امسال در سالن 1400 مترمربعی «یاس» - که سال گذشته به دلیل همزمانی ایام وفات حضرت فاطمه (س) با نمایشگاه کتاب بیست و چهارم در مصلی ایجاد شد - گفت: در این بخش که در منتهی الیه شبستان واقع شده، کارنامه نشر ایران در فاصله نمایشگاه بیست و چهارم و بیست و پنجم به نمایش گذاشته شده تا بازدیدکنندگان بتوانند با اطلاعات بهتری نسبت به تهیه کتاب‌های خود از نمایشگاه اقدام کنند.


ویدیو مرتبط :
برپایی نمایشگاه کتاب در رودبار بمناسبت هفته معلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجموعه عکس: نمایشگاه کتاب تهران


بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلای بزرگ امام خمینی تهران (ره) در حال برگزاری است.

 بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران