اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بروکینگز: قدرت نظامی روسیه فراتر از توان ناتو است



اخبار,اخباربین الملل,توان نظامی روسیه

اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» گزارش داد: حملات هوایی روسیه در سوریه نشان داد که هیچ یک از اعضای ناتو توان انجام آنچه را که روسیه در سوریه اجرا کرد ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اندیشکده آمریکایی بروکینز در گزارشی به حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش و موفقیت های اخیر جنگنده های روس در این عملیاتها واکنش نشان داد.

در این گزارش خطاب به کشورهای غربی آمده است که تمام آنچه روسیه و جنگنده های این کشور در آسمان سوریه انجام می دهند از توان ناتو و کشورهای اروپایی خارج است.

این گزارش در نقطه مقابل مقالاتی در گذشته منتشر می شود که نیروهای نظامی روسیه را ضعیف قلمداد می کردند. در سالهای گذشته روسیه کمتر از توان نظامی خود در سطح بین الملل استفاده کرده است.

 به نوشته این موسسه تحقیقاتی، آنچه تحلیلگران غربی از توان نظامی روسیه ارائه می کردند اشتباه بوده چون حملات هوایی کنونی این کشور در سوریه فراتر از استانداردهای تعریف شده از سوی ناتو است. بر این اساس هیچ یک از کشورهای عضو ناتو نمی تواند چنین عملیاتی را انجام دهد.

پیش از این روزنامه نیویورک تایمز نیز در گزارشی از حملات هوایی روسیه نوشته بود که این حملات بسیار فراتر از توان نظامی آمریکاست و کشورهای اروپایی چنین توانی را در خوابشان هم نمی بینند.

طبق این گزارش، پرتاب موشک‌ های کروز از دریای خزر چندان کار سختی نیست ولی هدایت این موشک ها برای اصابت به اهداف زمینی در چند هزار کیلومتری شگفت آور است.

 

 اخبار  بین الملل  - مهر 


ویدیو مرتبط :
ناتو و روسیه قدرت نظامی خود را به نمایش می گذارند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناتو از تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه ابراز نگرانی کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) از تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مهر به نقل از حریت دیلی، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو از تداوم آتش بس در سوریه خبر داد و در عین حال درباره تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه ابراز نگرانی کرد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در کویت گفت: ما شاهد برخی تحولات تشویق کننده بوده ایم و آتش بس در سوریه بطور کلی برقرار شده است هر چند ما گزارش هایی درباره نقض اتش بس در برخی موارد داشته ایم.

وی توافق آتش بس در سوریه را بهترین راه برای دستیابی به حل دیپلماتیک و سیاسی بحران در سوریه دانست.

استولتنبرگ در عین حال گفت: ما نگران تقویت گسترده حضور نظامی روسیه در سوریه هستیم. ما شاهد حضور نیروهای زمینی ، ناوگان دریایی و نیروی هوایی روسیه در سوریه و آبهای مدیترانه بوده ایم.

 

اخبار بین الملل - مهر