اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بروجردی: دولت پیشنهادات نشست ژنو2 را ارائه کند



 پیشنهادات دولت ایران به نشست ژنو2 ,مذاكرات ژنو2

بروجردی: دولت پیشنهادات نشست ژنو2 را ارائه کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه پیشنهادی درباره نشست ژنو نداریم، گفت: باید پیشنهاد دولت در این زمینه را بررسی کرد.

"علاءالدین بروجردی" با اشاره به بیانات دولتمردان کشورمان مبنی بر اینکه با پیشنهادات جدیدی در نشست آتی ژنو شرکت خواهیم کرد، اظهار داشت: به دلیل سفرمان به کرمانشاه در راستای بازدید از مرزهای غربی کشور از پیشنهادات دولت در این زمینه مطلع نیستیم؛ ما پیشنهادی نداریم چراکه اول باید دولت برنامه خود را ارائه کرده و سپس آن‌ را بررسی کنیم.

وی درباره پیش‌بینی دولت در زمینه حل مذاکرات هسته‌ای در 6ماه آینده، خاطرنشان کرد: باید برنامه و پیشنهاد دولت در این زمینه را مشاهده و سپس در این مورد پیش‌بینی کرد.

لازم به ذکر است رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی کشورمان به منظور بازدید از مناطق حساس مرزی کشور به استان آذربایجان غربی سفر کرده‌اند./باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
نمره 22 به سخنگوی دولت یازدهم در آخرین نشست خبری دولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیگیری علت عدم ارائه مصوبات دولت به مجلس



 

پیگیری علت عدم ارائه مصوبات دولت به مجلس

 

عضو هیات رئیسه مجلس خبر داد:

پیگیری علت عدم ارائه مصوبات دولت به مجلس


معاونت نظارت و هیات تطبیق قوانین مجلس مشغول بررسی تخطی دولت در ارائه مصوباتش به مجلس هستند/نمی‌توان برخورد سلیقه‌ای در اجرای قانون داشت/كمیسیون آموزش و تحقیقات مكاتباتی با وزرای مرتبط در دولت داشته است.

ایلنا: حسین سبحانی‌نیا با تائید اینكه حدود دو ماه است كه دولت از ارسال مصوبات خود برای تطبیق با قوانین به مجلس خودداری می‌كند، اظهار داشت: این موضوع در هیات رئیسه بررسی شده و در حال پیگیری است.
عضو هیات رئیسه مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینكه معاونت نظارت و هیات تطبیق قوانین مجلس مشغول بررسی این مسئله هستند، از دلایل دولت برای عدم ارائه مصوبات داخلی‌اش به مجلس ابراز بی‌اطلاعی كرد و گفت: علی‌القاعده بر اساس اصل 138 قانون اساسی تمامی مصوبات دولت باید برای تطبیق قوانین به مجلس ارائه شود.
وی با اشاره به لزوم تائید این مصوبات از سوی رئیس مجلس، ادامه داد: اینكه دولت حاضر به ارائه مصوباتش به مجلس نیست نوعی تخطی از قانون است.
سبحانی‌نیا خطاب به دولت متذكر شد كه نمی‌توان برخورد سلیقه‌ای در اجرای قانون داشت و چنانچه دولت ایرادی به مصوبات مجلس دارد، باید آن را از مجاری قانونی حل كند و نه با اعمال سلیقه‌های غیرقانونی.
عضو هیات رئیسه مجلس در پاسخ به سئوالی كه به مغایرت مصوبه شورای عالی اداری دولت با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری آزمون دانشجویان فنی‌وحرفه‌ای اشاره داشت، گفت: تا جایی كه اطلاع دارم كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مسئولان مرتبط این موضوع در دولت اعم از وزرای آموزش و پرورش و علوم مكاتباتی كرده‌اند.
وی از نتیجه این مكاتبات و پاسخ دولت به آنها ابراز بی‌اطلاعی كرد...../تحلیل:ایلنا