اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برنز برای آتزوری ها در شب بوفون


دروازه بان باتجربه ایتالیا با مهار سع ضربه پنالتی بازیکنان حریف، تیمش را به پیروزی رساند.

سایت گل: دروازه بان باتجربه ایتالیا با مهار سع ضربه پنالتی بازیکنان حریف، تیمش را به پیروزی رساند.

 ایتالیا با پیروزی مقابل اروگوئه در ضربات پنالتی، عنوان سوم رقابت های جام کنفدراسیون ها را به دست آورد.

در این دیدار دو تیم بعد 120 دقیقه به تساوی 2-2 رسیدند اما در ضربات پنالتی این ایتالیا بود که با نتیجه 4-2 حریف را شکست داد و در رتبه سوم قرار گرفت.

دیدار را بازیکنان ایتالیا هجومی تر آغاز کردند و علی رغم اینکه بازیکنان اروگوئه یک روز بیشتر استراحت کرده بودند، در دقایق ابتدایی تنها به دفاع کردند پرداختند.

اولین موقعیت جدی بازی روی ارسال دیامانتی و ضربه سر کیه لینی به دست آمد که با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

چند دقیقه بعد ده روسی یک موقعیت خوب برای ده سیلیو ایجاد کرد که ضربه بازیکن میلان با دخالت کاندره وا، موسلرا را مجبور به واکنش کرد.

سرانجام برتری ایتالیا نتیجه داد و در دقیقه 24، ضربه آزاد دیامنتی، بعد از برخورد به تیر دروازه و بدن موسلرا، مقابل آستوری قرار گرفت و او با یک ضربه راحت، دروازه حریف را باز کرد.

بعد از این گل بود که شاگردان اسکار تابارز به خود آمدند و این سوارس بود که اولین خطر جدی را روی دروازه بوفون ایجاد کرد.

چند دقیقه بعد الشعراوی می توانست برتری ایتالیا را دوبرابر کند اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت تا نیمه اول با همان تک گل به پایان برسد.

اروگوئه نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و کاوانی خیلی زود بازی را به تساوی کشید. پاس گارگانو در موقعیتی مناسب در اختیار ستاره ناپولی قرار گرفت و او با خونسردی دروازه بوفون را باز کرد.

بعد از چند موقعیت پراکنده، ایتالیا توسط دیامانتی به گل رسید. او که در نیمه اول ضربه آزادش را به تیر زده بود، این بار توپ را در قعر دروازه موسلرا قرار داد.

اما این برتری تنها 5 دقیقه پایدار بود و کاوانی بار دیگر کار را به تساوی کشید. او هم از روی ضربه آزاد گلزنی کرد تا بازی در وقت های قانونی با تساوی 2-2 به پایان برسد و به وقت های اضافی کشیده شود.

در 30 دقیقه وقت های اضاقی توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا سرنوشت این دیدار را ضربات پنالتی مشخص کند.

در ضربات پنالتی فورلان اولین ضربه اروگوئه را خراب کرد. پس از آن  آکوئیلانی، کاوانی، الشعراوی، سوارس، توپ های شان را به گل تبدیل کردند. بعد از آن نوبت دی سیلیو و مارتین کاسرس بود تا پنالتی های شان را خراب کنند. جاکرینی ضربه اش را گل کرد تا با از دست رفتن پنالتی گارگانو، پیروزی ایتالیا قطعی شود.


ویدیو مرتبط :
خواندن آهنگ آتزوری توسط بازیکنان تیم ملی ایتالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رکوردشکنی بوفون در شب پیروزی یوونتوس



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,بوفون

سنگربان تیم فوتبال یوونتوس رکورد اسطوره فوتبال ایتالیا را با ثبت طولانی‌ترین کلین‌شیت شکست.

 پیروزی خانگی یک گله شب گذشته (جمعه) تیم فوتبال یوونتوس برابر ساسولو نه تنها این تیم را یک گام دیگر به پنجمین قهرمانی متوالی‌اش در سری A نزدیک‌‌تر کرد بلکه با ثبت یک رکورد جدید برای کاپیتان این تیم همراه بود.

بوفون با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در این بازی که تک گل آن را پائولو دیبالا به ثمر رساند، ضمن اینکه به یوونتوس کمک کرد اولین تیم ایتالیایی شود که 10 بازی بدون گل خورده داشته است، شمار دقایق بسته مانده دروازه‌اش در لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا را به 926 دقیقه افزایش داد و رکورد 903 دقیقه‌ای دینو زوف که در دهه 70 به ثبت رسانده بود را شکست.

بوفون حالا چهار دقیقه تا تبدیل شدن به رکورددار کسب طولانی‌تری کلین‌شیت در تاریخ سری A فاصله دارد. این رکورد 929 دقیقه‌ای در اختیار سباستین روسی، دروازه‌بان پیشین تیم میلان است که آن را در دهه 90 به ثبت رساند.

رکورد کلین‌شیت سری A شامل دقایق اضافی بازی‌ها نمی‌شود و از این رو بوفون اگر در چهار دقیقه ابتدایی بازی بعدی تیمش در خانه تورینو در دربی دلاموله، دروازه یووه را بسته نگه دارد، رکورددار طولانی‌ترین کلین‌شیت در سری A می‌شود.

 

اخبار ورزشی - آنا