اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برندگان «MTV» معرفی شدند


برندگان مسابقه «ام. تی‌وی» (MTV) در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

خبرگزاری ایسنا: برندگان مسابقه «ام. تی‌وی» (MTV) در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

«جاستین بیبر» با کسب پنج جایزه، ستاره مراسم اعطای جوایز MTV 2015 یا «جوایز موسیقی اروپا» شد.

برندگان «MTV» معرفی شدند

بیبر جوایز بخش‌های بهترین خواننده مرد، بهترین همخوانی، بیشترین هوادار‌، بهترین اجرای آمریکای شمالی و خوش‌لباس‌ترین خواننده را از آن خود کرد. «اد شیران» نیز در دو بخش بهترین اجرای زنده و بهترین اجرای جهانی برای خواندن در فستیوال «V» انگلیس در سال 2014 جوایزی کسب کرد.

جایزه بهترین خواننده زن به «ریحانا» رسید و «تیلور سوییفت» موفق شد جایزه بخش بهترین ترانه «MTV» را به خانه ببرد. گروه «One Direction» نیز بهترین اجرای پاپ را داشت و «شاون مندز» هم در دو بخش برنده جایزه شد.

براساس گزارش بی‌بی‌سی‌، اجرای «مکلمور» و «رایان لوییز» به‌عنوان بهترین ویدیو در مراسم اعطای جوایز موسیقی اروپا شناخته شد و «کلدپلی» جایزه بهترین خوانند راک را از آن خود کرد. «نیکی میناژ» هم جایزه بهترین خواننده هیپ‌هاپ را کسب کرد.


ویدیو مرتبط :
برندگان جایزه صلح نوبل فیزیک 2015 معرفی شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برندگان جوایز کتاب ملی آمریكا معرفی شدند



 

آخرین رمان پل استر به ایران می آید

 

 برندگان جوایز کتاب ملی آمریکا معرفی شدند و «پتی اسمیث» خواننده راک با کتاب خاطرات خود به نام «فقط بچه ها» جایزه کتاب ملی در رشته ادبیات غیر داستانی را به خود اختصاص داد. در مراسم اهدای جوایز کتاب ملی از «تام وولف» نویسنده معروف آمریکایی هم به خاطر نقش مؤثرش در اعتلای ادبیات آمریکا، تقدیر به عمل آمد.

 

به نقل از رویترز– «جی می گوردن» با رمان خود به نام «خدای اغتشاش» جایزه کتاب ملی در رشته ادبیات داستانی را از آن خود کرد. گوردن برای به دست آوردن این جایزه نویسندگان قدری چون «پیتر کری» و «نیکول کراؤس» را از گردونه رقابت خارج کرد.داستان رمان «خدای اغتشاش» درباره یک سوار کار اسب است که برای نجات دادن اصطبل در حال نابودی اش نقشه می کشد.

در جریان برگزاری مراسم اهدای جوایز، حضار بیشتر درباره وضعیت صنعت نشر که با رواج بازار نوپای کتاب های الکترونیکی در حال گذر از مرحله بحران زده و آشفته ای است، صحبت کردند. پتی اسمیث ۶۳ ساله که ترانه نویس و شاعر نیز هست، در هنگام دریافت جایزه ملی کتاب احساساتی شد و بغض گلویش را گرفت. کتاب او به نام «فقط بچه ها» وقایع نگاری تلاش های او در دوران جوانی اش است. اسمیث که از مخالفان کتاب های الکترونیکی است از مسؤلان خواست که اجازه ندهند تکنولوژی باعث مرگ کتاب های سنتی شود: "هیچ چیز زیبا تر از کتاب و کاغذ و فونت و روکش پارچه ای آن نیست. هر چقدر از نظر تکنولوژیک پیشرفت کردیم، خواهش می کنم اجازه ندهید کتاب های سنتی کنار گذاشته شوند."

تام وولف ۷۹ ساله که یکی از اولین مروجان «روزنامه نگاری نو» در دهه ۱۹۶۰ بود، از اولین مأموریت های خبرنگاری اش یاد کرد و به عنوان توصیه به رمان نویسان آینده گفت: "اول از همه از آپارتمان تان بیرون بروید، بعد بنشینید و بنویسید."

جایزه کتاب ملی در رشته شعر به «ترنس هی ز» برای چهارمین مجموعه شعرش به نام «سبک سر» رسید. «کاترین اسکاین» هم با کتاب «مرغ مقلد» برنده جایزه کتاب ملی در رشته ادبیات نوجوانان شد. در بین ۲۰ نامزد مرحله نهایی جوایز کتاب ملی که یکی از مهم ترین جایزه های سالیانه ادبی آمریکا است، سیزده نفر نویسنده زن بودند که بنا به گفته «بنیاد کتاب ملی» بیشترین تعداد نامزد های زن در تاریخ جایزه کتاب ملی است. هر کدام از بخش های این جایزه پنج نامزد نهایی داشت که به نویسنده برنده در هر رشته ۱۰ هزار دلار تعلق گرفت. جان آپدایک، فیلیپ راث، و رالف الیسون از برندگان سال های قبل این جایزه بوده اند. «انجمن ناشران آمریکا» هفته گذشته گفت که فروش کتاب در این کشور تا پایان ماه سپتامبر سال گذشته ۱/۱۲ درصد (معادل ۱/۱ بیلیون دلار) کاهش داشته ولی این رقم در سال جاری ۸/۳ بوده است. فروش کتاب های الکترونیکی از یک سال پیش تا کنون ۱/۱۵۸ درصد معادل ۹/۳۹ میلیون دلار افزایش داشته است.... / خبرگزارى ایلنا