اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برندگان جایزه هانس کریستین اندرسن 2016


برندگان جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۶ مشخص شدند.

خبرگزاری ایسنا: برندگان جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۶ مشخص شدند.

هیئت‌داوران جایزه اندرسن ۲۰۱۶ برندگان این دوره خود را طی نشستی در نمایشگاه بلونیا به این شرح معرفی کرد؛ نویسنده برنده: کائو ونزوآن (Cao Wenxuan) از کشور چین و تصویرگر برنده: روترات سوزانه برنر (Rotraut Susanne Berner) از کشور آلمان.

برندگان جایزه هانس کریستین اندرسن 2016

جایزه هانس کریستین اندرسن (نوبل کوچک) هر دو سال یک‌بار و با هدف ارتقای کیفی ادبیات کودکان جهان توسط دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) برگزار می‌شود. در هر دوره مجموعه آثار یک نویسنده و یک تصویرگر از بین آثار رسیده از سرتاسر جهان، برنده دریافت پلاک و لوح جایزه هانس کریستین اندرسن می‌شوند. این جایزه به عنوان مهم‌ترین و باارزش‌ترین جایزه ادبیات کودکان در جهان شناخته می‌شود.

در این دوره شهره یوسفی از متخصصان شورای کتاب کودک یکی از اعضای هیئت‌داوران بین‌المللی جایزه هانس کریستین اندرسن بود. همچنین پژمان رحیمی‌زاده تصویرگر کتاب‌های کودک و نوجوان و منتخب شورای کتاب کودک در میان پنج نامزد برتر بخش تصویرگری در مرحله نهایی رقابت داشت.


ویدیو مرتبط :
‫استاد دکتر علی نیری در گفتگو با رادیو فردا درباره برندگان جایزه نوبل فیزیک 2016!‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برندگان جایزه تورینگ در تاریخ (2)


جایزه آ. ام. تورینگ سالانه از سوی انجمن ماشین‌های محاسب (ACM) به اشخاصی که سهم بسزایی در زمینه کامپیوتر دارند، اعطا می‌شود.