اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برنده‌ی جایزه‌ی ادبی زنان مشخص شد


برنده‌ی جایزه‌ی 30 هزار دلاری ادبی زنان معرفی شد.

ایسنا: «ای‌ ام هومز» نویسنده‌ی 52 ساله آمریکایی به عنوان برنده جایزه 30 هزار دلاری ادبی زنان معرفی شد.

به گزارش تلگراف، هومز که به خلق داستان‌های نوآورانه و جنجالی شهرت دارد، ‌برای رسیدن به این جایزه نویسنده مشهور، «هیلاری منتل» را شکست داد و با ششمین رمان خود به نام «باشد که بخشوده شویم»، جایزه ادبی زنان را به دست آورد.

این کتاب که طنزی سیاه درباره‌ی تاریخ معاصر آمریکا است، از سوی رییس هیات داوران این جایزه ادبی یک رمان کمدی جذاب و اصیل توصیف شده است.

دیگر رقبای هومز در کسب این جایزه علاوه بر هیلاری منتل، «کیت اتکینسن»، «باربارا کینگسالور»، «ماریا سمپل» و «زیدی اسمیت» بودند.

«باشد که بخشوده شویم» داستان یک اتفاق خشونت‌بار را روایت می‌کند که زندگی هری سیلور، مورخ و استاد دانشگاه نیکسون، برادرش جورج، مجری موفق برنامه‌های تلویزیونی و همسر و دو فرزند او را تغییر می‌دهد.


ویدیو مرتبط :
برنده بهترین پهپاد غیرنظامی در امارات مشخص شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنده جایزه "دروغ سال" مشخص شد



اخبار,اخبار بین الملل,برنده جایزه دروغ سال

 
اخبار بین الملل - اوباما برنده جایزه "دروغ سال"

یک وب‌سایت، جایزه "دروغ سال 2013" میلادی را به رئیس‌جمهوری آمریکا اعطا کرد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از صدای روسیه، وب‌سایت "پولیتی‌فکت" به این خاطر جایزه مذکور را به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا داد که وی به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرده و آن‌ها را به حقیقت تبدیل نکرد.

یکی از مهمترین و خاطره انگیزترین تعهدات اوباما درباره قانون خدمات درمانی بود. اوباما بلافاصله پس از دریافت نامه چهار میلیون آمریکایی مبنی بر اینکه بیمه‌اشان لغو شده است، گفت: اگر برنامه درمانی خودتان را دوست دارید، از آن حمایت کنید.

بعدا، اوباما این مساله را رد کرد و کلماتش را تغییر داد و بیانیه دیگری صادر کرد و گفت: تا زمانی که قانون مربوط به خدمات درمانی تصویب نشود، تغییری در خدمات سلامت به وجود نمی‌آید.

رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه‌ خبری ان.بی.سی گفت: ما آنچنان که باید واضح و صریح درباره تغییرات صحبت نکردیم. من هر آنچه را که باید انجام می‌دهم تا مطمئن شوم مردم در موقعیت و شرایط خوبی هستند. من از اینکه باعث شدم مردم آمریکا در این شرایط باشند متاسفم چرا که من این تضمین را به آن‌ها دادم.

بنا بر اعلام وب‌سایت پولیتی‌فکت، نفر دومی که جایزه دروغ سال را گرفته تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس به خاطر اظهارنظرش در کنگره است. فرد دیگر میشل بکمن، جمهوری‌خواه از ایالت مینه‌سوتا است که این جایزه را دریافت کرد و علت آن هم اظهارنظرش درباره نگهداری داده‌های ملی و اسناد محرمانه سلامت آمریکایی‌هاست.
 اخبار بین الملل - ایسنا