اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برنج بخورید و لاغر شوید!


محققان به شیوه جدیدی از طبخ برنج دست یافته اند که با استفاده از این روش نه تنها می توان کالری های حاصل از برنج را کاهش داد بلکه عدم اضافه وزن و چاقی را نیز به دنبال دارد.

خبرگزاری مهر: در دهه های اخیر، جوامع مختلف با مشکلات سلامتی متعددی نظیر چاقی دست به گریبان بوده اند به همین دلیل سیاست های ویژه ای برای ارتقاء سطح سلامت جامعه اتخاذ شده است.

برنج، یکی از غذاهایی است که چاقی مفرط را به دنبال دارد. هر فنجان برنج دارای میزان قابل توجهی کالری است اما با استفاده از روش طبخ متفاوتی می توان در حدود ۵۰-۶۰ درصد از کالری های برنج را کاست علی رغم اینکه می توان ویتامین و مواد مورد نیاز بدن را نیز تامین کرد.

محققان دانشگاه سریلانکا برای کاهش کالری برنج به هنگام پخت یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را به آب جوش اضافه کردند. سپس برنج پخته شده را به مدت ۱۲ ساعته در یخچال قرار داده و مشاهده کردند که با استفاده از این روش می توان برنجی با کالری های کمتر را میل کرد.

محققان سریلانکایی معتقدند نحوه پخت برنج می تواند میزان کالری حاصل از آن را تغییر دهد. مصرف برنج نه تنها افزایش وزن را به دنبال دارد بلکه احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت را نیز تشدید می کند.


ویدیو مرتبط :
بخورید و لاغر شوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکلات بخورید تا لاغر شوید/ شکست رژیمهای مبتنی برحذف خوراکیها



خواص شکلات,مضرات شکلات,افزایش وزن,کاهش وزن

شکلات بخورید تا لاغر شوید/ شکست رژیمهای مبتنی برحذف خوراکیها

نتایج یک تحقیق نشان می دهد همه افرادی که برای کاهش وزن رژیم لاغری می گیرند به صورت کاملا اشتباهی تصور می کنند که شکلات موجب افزایش وزن می شود.

به گزارش مهر، نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که 86 درصد از افرادی که رژیم غذایی دارند و از خوردنیهای مورد علاقه خود لذت می برند به صورت موفق وزن کم می کنند.

از حدود 2100 مرد و زنی که این پرسشها را پاسخ داده اند افرادی که بیشتر کم کرده بودند یعنی 91 درصد از موارد، خوردن همان حجم از شکلاتی که پیش از برنامه کاهش وزن مصرف می کردند را ادامه دادند.

جانت آیلوت دانشمند علوم تغذیه ای در رابطه با این تحقیقات گفت: تحقیقات وسیع ثابت کرده است که رژیمهای غذایی که مبتنی بر حذف غذاها هستند به احتمال زیاد با شکست رو به رو می شوند. کلید کاهش وزن اتخاذ یک رویکرد راحت تر نسبت به رژیم غذایی و خوردن چیزهایی است که به آنها علاقه دارید.

تحقیقات پیشین نشان می دهد که افرادی که رژیم می گیرند و به طور کامل خوراکی هایی را چون شکلات و بیسکویت حذف می کنند افزایش وزن خواهد داشت چرا که آنها این مسئله را با خوردن بیشتر غذاهای دیگر تلافی می کنند.

یک تحقیق نشان می دهد که 65 درصد افرادی که خوردن همه خوراکیهای مورد علاقه خود را رها کرده اند درحقیقت وزن خود را به جای کاهش افزایش داده اند.

نتایج یک تحقیق مجزا نیز نشان داده است که خوردن شکلات به افزایش طول عمر کمک می کند.

یک تیم از دانشگاه هاروارد با بررسی 8 هزار مرد به مدت 65 سال به این نتیجه رسیده است که افرادی که حجم نسبتا کمی از شکلات را سه بار در ماه مصرف کرده اند یک سال بیشتر از افرادی که شکلات نخوردند زندگی کردند.

محققان علت این امر به این حقیقت نسبت داده اند که کاکائو حاوی آنتی اکسیدانی به نام پلی فنل است که از اکسیده شدن شدن کلسترول مضر جلوگیری می کند. آنتی اکسیدانها همچنین برای حفاظت از بدن در مقابل سرطان نقش مهمی برعهده دارند./مهر