اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برنامه گالری‌ ها در روزهای آخر اردیبهشت


گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی، میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

خبرگزاری ایسنا: گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی، میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

خانه هنرمندان ایران میزبان نمایشگاه نقاشی‌های رکسانا قرنلی، محبوبه خاکدامن و فرشته محسنی است. این نمایشگاه گروهی شامل 37 اثر آبستره از این سه هنرمند است که با تکنیک‌های آبرنگ، ترکیب مواد و اکریلیک روی بوم و مقوا زیر نظر استاد مهدی حسینی اجرا شده‌اند.

این نمایشگاه از 23 تا 30 اردیبهشت 94 ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان برای دیدن آثار می‌توانند به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری ایده پارسی

نمایشگاه مجسمه و چیدمان «نگار تاج‌گردان» با عنوان «آرزوهای آویخته» گشایش می‌یابد. این نمایشگاه از سه قسمت مجزا به ابعاد تقریبی 200*100*50 سانتی‌مترو 200*100*50 سانتی‌متر و 100*100*50 سانتی‌متر تشکیل شده که نحوه چیدمان آن با توجه به فضا متغیر است. فضای ارائه‌ی کار باید تاریک باشد و مخاطبان با استفاده از چراغ قوه، کار را مشاهده می‌کنند.

نمایشگاه «آرزوهای آویخته» از 25 تا 30 اردیبهشت‌ماه از ساعت 17 تا 20 در گالری «ایده پارسی» به نشانی خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه الله‌وردی آذر، شماره 28 میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری شکوه

نمایشگاه مرور 40 سال آثار هنری عطاءالله ذی‌نوری - هنرمند نقاش - در گالری «شکوه» برپا شده است. او در کنار آثار تازه‌اش، پنج اثر خوشنویسی و پنج تابلوی نقاشی آبرنگ از کارهای گذشته‌اش را نیز در ابعاد کوچکی ارائه داده است.

نمایشگاه آبرنگ‌های عطاءالله ذی نوری تا 29 اردیبهشت‌ماه در گالری «شکوه» واقع در چهارراه فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت 17 تا 21 از این آثار دیدن کنند.

فرهنگسرای ارسباران


نمایشگاهی از آثار طراحی محمدعلی بنی‌اسدی ‌در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران برپا شده است. در این نمایشگاه 16 اثر کوچک طراحی و دو تابلو در ابعاد بزرگ در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است که بیشتر این آثار به دوره‌های اخیر کارهای این هنرمند مربوط می‌شوند.

نمایشگاه آثار این هنرمند از 18 اردیبهشت‌ماه به مدت 10 روز در فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا میزبان علاقه‌مندان است.

گالری ساربان

پس از گذشت 10 سال، آثاری تازه از مرتضی گودرزی دیباج به‌نمایش درآمده است. در نمایشگاه «هجوم سکوت» 22 اثر نقاشی با تکنیک اکریلیک و ترکیب مواد روی بوم به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «هجوم سکوت» از 18 تا 28 اردیبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «ساربان» واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز) کوچه مهماندوست شماره 8 (به‌جز روزهای سه‌شنبه) پذیرای علاقه‌مندان است.

گالری نقش جهان


شیرین فرنادی مجموعه‌ای از تابلوهای امپرسیونیسم و رئال خود از طبیعت را در گالری «نقش جهان» به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه 16 تابلوی نقاشی در ابعاد بزرگ و با موضوع دریا، گل، زنان روستایی با تکنیک اکریلیک و رنگ روغن روی دیوار گالری می‌رود.

نمایشگاه «طبیعت» از 25 تا 30 اردیبهشت‌ماه از ساعت 17 تا 20 در گالری «نقش جهان» به نشانی خیابان نیاوران، خیابان باهنر، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی، شماره 9 میزبان علاقه‌مندان است.

باغ موزه قصر

نخستین جشن عکاسان سینمای ایران همراه با افتتاح نمایشگاه آثار عکاسان در باغ - موزه قصر برگزار می‌شود. این نمایشگاه ساعت 17 روز جمعه، 25 اردیبهشت‌ماه، افتتاح می‌شود و میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

باغ - موزه قصر در انتهای خیابان شهید مطهری، بعد از تقاطع خیابان دکتر شریعتی، میدان پلیس واقع است.

گالری راه ابریشم

نمایشگاه انفرادی عکس‌های تهمینه منزوی با عنوان «اندر احوالات من؛ ملقب به تاج‌بخش» در گالری «راه ابریشم» گشایش یافته است. در این نمایشگاه شش عکس در اندازه‌ی 80×120 سانتی‌متر و شش عکس در اندازه‌ی 53×80 سانتی‌متر و نیز دو اسکرین ویدئو ارائه شده است.

این نمایشگاه از 11 تا 28 اردیبهشت ‌ماه در گالری‌ راه‌ ابریشم به نشانی بلوار کشاورز، روبروی پارک لاله، ساختمان تکنو آجر، شماره 210 برپا است.

نگارخانه اثر

تازه‌ترین آثار بابک روشنی‌نژاد در نگارخانه «اثر» با نمایش شش تابلوی نقاشی در ابعاد بزرگ و یک مجسمه برپا شده است. در متنی که برای دعوت از مردم برای دیدن «به چپ چپ» منتشر شده، آمده است: «این مجموعه همچون سایر آثار بابک روشنی‌نژاد حاصل نگاه او به مقوله فرهنگ و فلسفه علوم اجتماعی است که با تأکید همیشگی‌اش بر عمل نقاشی و قدرت بیان دیداری آن در ایجاد ارتباط به روش نقاشانه خاصش خلق شده است.»

نمایشگاه «به چپ چپ» از 11 اردیبهشت‌ماه تا 29 خرداد در نگارخانه «اثر» واقع در خیابان برفروشان، روبه‌روی خانه هنرمندان، پلاک ١٦ برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند به‌جز شنبه‌ها هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۸ بعدازظهر (جمعه‌های غیرافتتاحیه ١٦ تا ٢٠) از این آثار دیدن کنند.


ویدیو مرتبط :
برنامه شب آدینه (گالری محراب)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه گالری‌ های تهران در روزهای آخر سال


برخی‌ گالری‌های تهران از روز جمعه ۹ اسفندماه آخرین نمایشگاه‌های خود را در سال ۹۲ برپا می‌کنند و رفته رفته خود را برای استقبال از سال نو آماده می کنند.

خبرگزاری فارس: برخی‌ گالری‌های تهران از روز جمعه ۹ اسفندماه آخرین نمایشگاه‌های خود را در سال ۹۲ برپا می‌کنند و رفته رفته خود را برای استقبال از سال نو آماده می کنند.

گالری‌های دی، شکوه،‌ آرته،‌گلستان،‌نگاه و پنجره نمایشگاه‌های تازه‌ای را برای روز جمعه ۹ اسفندماه در نظر گرفته‌اند و برخی از گالری‌ها نیز میزبان آخرین نمایشگاه‌های خود در سال ۹۲ هستند.

گالری دی


نمایشگاه گروهی «چیزی نزدیک به غریبگی» با نمایشگاه‌گردانی آیدین خانکشی‌پور روز جمعه 9 اسفندماه در گالری دی گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه آثاری از فاطمه افشاری، ابراهیم رهنمامنش، مژگان حبیبی، زهرا حیدری، سارا مطلوب و ابوالفضل معصومی روی دیوار خواهد رفت.

نمایشگاه «چیزی نزدیک به غریبگی» تا 18 اسفندماه در گالری دی به نشانی خیابان ولیعصر - بالاتر از اسفندیار- خیایان عاطفی پلاک 130 میزبان علاقه مندان است.

گالری شکوه

آخرین نمایشگاه گالری شکوه در سال 92 بروز جمعه 9 اسفند ماه گشایش خواهد یافت که به نمایشگاه آبرنگ‌های هدا نجفی اختصاص یافته است.

نجفی در این نمایشگاه 17 اثر با ابعاد متفاوت را در معرض دید عموم قرار می دهد. او در این آثار فیگورهایی از زنان را به تصویر کشیده است که بیشتر آنها صورت ندارند، در واقع وی در نقاشی هایش بیشتر بر روی دست متمرکز شده است.

هنرمند در این آثار بیشتر از رنگ قهوه ای تیره و آبی فیروزه ای بهره گرفته است، از نظر وی خاک که رنگ قهوه ای تیره دارد عنصر مهمی در ایران محسوب می شود و نشانه ای از کویر است و رنگ فیروزه ای نمادی از زیورآلات سنتی ماست به همین دلیل این دو رنگ در آثارش جایگاه ویژه ای دارند.

آبرنگ های نجفی تا 14 اسفندماه 92 بر روی دیوار گالری شکوه واقع در چهارراه فرمانیه، بلوار شهید اندرز گو ، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 خواهد بود و علاقه‌مندان می توانند هر روز از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن کنند.

موزه هنرهای دینی امام علی (ع)


موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برای آخر هفته خود برنامه بزرگداشت و نمایش آثار «ایرج نعیمایی» هنرمند پیشکسوت خوشنویس را در نظر گرفته است.

ایرج نعیمایی متولد سال 1338 نوشهر است و بیش از 30 سال است که در عرصه خوشنویسی، به ویژه خط «محقق» و «ریحان» فعالیت حرفه ای خود را ادامه می دهد. نعیمایی عضو وابسته فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، عضو گروه پژوهشی شورای انقلاب فرهنگی، دبیر و بنیانگذار همایش کاتبان وحی، رییس شورای ارزشیابی هنر تهران و... بوده و تاکنون بیش از 12 عنوان کتاب در حوزه هنر و پژوهش هنر تألیف و ده ها مقاله در موضوعات هنری تدوین کرده است.
مراسم بزرگداشت و نمایش آثار این هنرمند روز پنج‌شنبه 8 اسفندماه برگزار خواهد شد.

موزه امام علی (ع) در خیابان ولی عصر (عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35، واقع است.

گالری آرته


"بی ربط نیستگ عنوان آخرین نمایشگاه نقاشی گالری آرته در سال 92 است که روز جمعه 9 اسفندماه گشایش خواهد یافت.

این نمایشگاه به نمایشگاه‌گردانی میلاد ناصری و با آثاری از نسرین برکت، نیکو ترخانی، محمدرضا توکلی راد، سامان خادم، علی جدی، خشایار شاهرخی، هنگامه صدری، م.ب. ضیایی، هنگامه عابدین و میلاد ناصری همراه است.

این نمایشگاه تا 26 اسفندماه از ساعت 16 تا 20 ادامه دارد.

گالری آرته در ونک،خیابان ملاصدرا،بزرگراره کردستان جنوب، پایین تر از همت،شیراز جنوبی،بلوار علی خانی،20متری گلستان،12متری دوم،پلاک3 واقع است.

گالری نگاه


گالری نگاه از فردا پنج شنبه 8 اسفندماه میزبان نمایشگاهی از طراحی‌های بهرام دبیری می‌شود.
گالری نگاه در لواسان، بلوار امام خمینی، پلاک 872 واقع شده است.

گالری گلستان

گالری گلستان از 9 اسفندماه میزبان نمایشگاهی از آثار شیشه‌‌ای مریم زندی است.

مریم زندی که همگان او را به عنوان عکاس پیشکسوت می‌شناسند، این بار آثار شیشه‌ای خود را پیش روی مخاطبانش قرار می‌دهد.

او آثار شیشه‌ای خود را به شیوه سنتی و به صورت کاملاً کاربردی ساخته و به نمایش خواهد گذاشت.

این نمایشگاه تا 14 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، شماره 34 از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری لاله


گالری لاله که مدتی است پذیرای سومین نمایشگاه فروش فصلی آثار هنرمندان شده است، تا 26 اسفندماه با فروش هر اثر، آثار تازه‌ای از همان هنرمند را روی دیوار می‌برد.

تاکنون 120 اثر هنری در این نمایشگاه به فروش رسیده است.

این رویداد با هدف تقویت و ترویج فرهنگ تبادل آثار هنری و رونق اقتصاد هنر با همراهی 92 هنرمند از منتخب 7 دهه برگزار شده است و تعداد 180 اثر نقاشی،طراحی فتوآرت ارایه و در معرض نمایش قرار دارد.

رضا بانگیز، محمد ابراهیم جعفری، مهدی حسینی، حسینعلی ذابحی، همایون سلیمی، مینا نوری، ثمیلا امیرابراهیمی، فرشته غازی راد، بهزاد شیشه گران، حمید پازوکی، نیلوفر قادری نژاد، آنه محمد تاتاری،اکبر نیکان پور، مرتضی اسدی، علی ندایی، معصومه مظفری، رضا خدادادی، فرح ابوالقاسم، احمد وکیلی، جمشید حقیقت شناس، سیروس آقاخانی، مجتبی تاجیک، جواد نوبهار، رضا هدایت، کیوان عسگری، رضا افسری، داریوش حسینی، محمد خلیلی، احمد منتظری رودبارکی،ابوالفضل لیره، علی رضا گلدوزیان، مرتضی زاهدی، شاهو بابایی، حسین سلطانی، امیرعلی قاسمی و... از جمله هنرمندانی هستند که آثارشان در این نمایشگاه ارائه شده است.
این نمایشگاه تا 26 اسفند در روزهای عادی از ساعت 10 تا 20 و جمعه ها از ساعت 16 تا 20 دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند برای بازدید و خرید آثار به نشانی، خیابان فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی مراجعه کنند.

گالری پنجره


گالری تازه تأسیس پنجره از روز جمعه 9 اسفندماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی پازل خواهد شد. در این نمایشگاه آثار هنرمندان پیشکسوت و جوان در کنار هم به نمایش در خواهند آمد. آثار ارایه شده در این نمایشگاه گروهی با تکنیک و سوژه‌های آزاد و از بهترین آثار هنرمندان شرکت‌کننده انتخاب شده است. دراین نمایشگاه آثاری از بهرام دبیری، علی ذاکری، رحیم مولاییان، یعقوب عمامه‌پیچ، منصور ذابحی و علی‌اکبر نیکان‌پور، ایلیا تهمتنی، احسان نصری، ماهیار چرمچی، رامتین نباتی و ریحانه کلانتری، امیر یگانه و لعیا زنگنه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

گالری پنجره در خیابان ظفر، خیابان فرید افشار، انتهای بابک شرقی، بن بست بابک پلاک 29 واقع شده است.

گالری‌های خانه هنرمندان ایران

گالری های خانه هنرمندان ایران نیز تا ۱۶ اسفندماه پذیرای آثار نمایشگاه یازدهمین جشن تصویر سال است و آثاری از هنرمندان در رشته‌های عکاسی، کاریکاتور و پوستر در گالری‌های مختلف این مجموعه به نمایش گذاشته شده است.

موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه «سیری در هنر معاصر ایران» شامل ۸۷ اثر از ایرج اسکندری و ۷۰ اثر از کاظم چلیپاست که به مناسبت ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و در بخش جنبی روی دیوار موزه هنرهای معاصر تهران رفته است.

این نمایشگاه که به مروری بر آثار این دو هنرمند اختصاص دارد،‌ تا اوایل سال ۹۳ در موزه هنرهای معاصر تهران پذیرای علاقه‌مندان است.

موزه هنرهای معاصر تهران در خیابان کارگر،‌ بعد از پارک لاله، نرسیده به خیابان فاطمی واقع است.