اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برنامه گالری‌ های تهران در آخرین ماه زمستان


گالری‌های تهران با برگزاری آخرین برنامه‌های خود در سال 93 در قالب نمایشگاه‌های متعدد از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

خبرگزاری ایسنا: گالری‌های تهران با برگزاری آخرین برنامه‌های خود در سال 93 در قالب نمایشگاه‌های متعدد از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.
 
مجموعه‌ای از عکس‌های آبستره‌ی محمدامین دانشور از کشور ارمنستان در گالری «شماره شش» به نمایش گذاشته شده است. در نمایشگاه «آب و آیینه» 20 قطعه عکس در ابعاد ۱۰۰×۱۷۰ سانتی‌متر از یکی توریستی‌ترین میدان‌های ارمنستان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 
نمایشگاه «آب و آیینه» از 24 بهمن تا یکم اسفندماه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «شماره شش» به نشانی تهران، خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک دو، طبقه همکف، میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.
 
گالری سبحان

 
نمایشگاه گروهی هنرجویان تصویرسازی کارگاه تصویرسازی کانون پرورش فکری که زیر نظر کمال طباطبایی، پژمان رحیمی‌زاده، پیمان رحیمی‌زاده و علیرضا گلدوزیان آموزش دیده‌اند، در گالری «سبحان» افتتاح می‌شود. 45 هنرجو با حدود 70 اثر در این نمایشگاه حضور دارند که 85 درصد آن‌ها جوان هستند.
 
این نمایشگاه اول اسفندماه در گالری «سبحان» به نشانی بزرگراه صدر، خروجی کامرانیه، بعد از زیرگذر صدر، جنب دامپزشکی تهران، خیابان منظریه، کوچه پیشتاز، بن‌بست بعثت، شماره 4 افتتاح می‌شود.
 
گالری مژده

 
نمایشگاه سالانه گالری «مژده» با ارائه آثار بزرگان هنر ایران عصر جمعه، اول اسفندماه، آغاز به کار می‌کند. در این نمایشگاه از ٤٠ هنرمند صاحب امضا، اثر روی دیوار خواهد بود که طیفی باشکوه از هنر مدرنیستی ایران را به‌نمایش می‌گذارند.
 
در این نمایشگاه آثاری از پرویز تناولی، محمد احصایی، منوچهر نیازی، نصرالله افجه‌ای، ژازه تباتبایی، علی شیرازی، مش اسماعیل، احمد اسفندیاری، محمود جوادی‌پور، عین‌الدین صادق‌زاده و ... روی دیوار خواهد رفت.
 
نمایشگاه سالانه گالری «مژده» اول اسفندماه افتتاح می‌شود و تا هفتم این ماه در این گالری واقع در سعادت‌آباد، علامه شمالی، خیابان ١٨ شرقی، شماره ٢٧ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
 
گالری عقیلی
 
آثار پیشکسوتان و بزرگان هنر نقاشی ایران به همت انجمن مجموعه‌داران ایران در گالری «عقیلی» به‌نمایش گذاشته می‌شود.
 
در این نمایشگاه آثاری از سهراب سپهری، ژازه تباتبایی، مرتضی ممیز، جلیل رسولی، جلال‌الدین سلطان کاشفی، صادق تبریزی، گیزلا وارگا سینایی، محمد ناصری‌پور، محمدعلی حیدریان، فریده لاشایی، کوروش شیشه‌گران، منوچهر نیازی، علی‌اکبر صنعتی، رحیم نوه‌سی، غلامعلی ذابحی، رسام ارژنگی، ویگن مرادیان، محمدرضا منزه، فرح نوتاش، حسین بختیاری، فرامرز پیلارام، رضا بانگیز، میترا اسپهبد، هاروتیان میانسیان و رعنا فرنود به‌نمایش درخواهد آمد.
 
بسیاری از این آثار برای اولین‌بار است که بر دیوار یک گالری قرار می‌گیرند. این نمایشگاه که با همکاری گالری عقیلی، انجمن مجموعه‌داران و سایت ایوانا (نخستین پایگاه خبری حوزه هنرهای تجسمی ایران) برگزار شده است و تا 15 اسفند نیز ادامه خواهد داشت.
 
«فاطمه متدین» نیز نقاشی‌های خود را در نمایشگاهی به نام «زندگی در تخیل» به گالری «عقیلی» می‌آورد. در این نمایشگاه آثار نقاشی این هنرمند جوان که به موضوع تخیل در زندگی و زیستن با تخیلات هر فرد پرداخته است به‌نمایش درخواهد آمد. متدین در این 14 اثر، نمادگرایی و سمبولیسم را با فیگوراتیو ادغام کرده و آثاری را به‌نمایش درآورده که فضایی بین فیگوراتیو و انتزاع را به مخاطب القا می‌کند.
 
این نمایشگاه یکم اسفندماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح می‌شود و تا هفتم اسفندماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری «عقیلی» به آدرس شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، خیابان پنجم، گذر فروردین، پلاک ۱۲ برپا است.
 
گالری ماه

 
نمایشگاهی از آثار نقاشی علی رستگار از اول اسفندماه در گالری «ماه» برپا می‌شود. این نمایشگاه با عنوان «من تو او ما شما و باز هم ما» تازه‌ترین آثار این هنرمند را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد. رستگار پیش از این چند نمایشگاه انفرادی در گالری‌های مختلف ایران برگزار کرده است.
 
این نمایشگاه از اول تا 19 اسفندماه در گالری «ماه» به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ میزبان علاقه‌مندان است.
 
موسسه فرهنگی هنری صبا
 
هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با ارائه آثاری در 9 رشته کاریکاتور، مجسمه‌سازی، نقاشی، سفال و سرامیک، تصویرسازی، گرافیک، خوشنویسی، پوستر، عکاسی و نگارگری در موسسه فرهنگی - هنری صبا و همچنین موزه‌ی فلسطین برگزار شده است. نمایشگاه آثار این جشنواره تا 12 اسفندماه ادامه خواهد داشت.
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این آثار به نشانی خیابان برادران مظفر، شماره 125، موسسه فرهنگی - هنری صبا مراجعه کنند.
 
فرهنگسرای نیاوران
 
نمایشگاه بین‌المللی پوستر «جهان عاری از خشونت» با نمایش آثاری از هنرمندان ایران و دیگر کشورها برپا شده است. در این نمایشگاه هنرمندانی از 30 کشور جهان از جمله آلمان، ایتالیا، آمریکا، ژاپن، فرانسه، سوییس، کره جنوبی، برزیل و ... حضور دارند.
 
آثار این نمایشگاه از 18 بهمن تا پنجم اسفندماه در گالری فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران در معرض دید عموم قرار دارد.
 
گالری اُ
 
مونا امت‌علی با پرداختن به جزییات، نمایشگاه متفاوتی از نقاشی‌هایش را در گالری «اُ» برپا کرده است. در این نمایشگاه 18 اثر با ابعاد کوچک به نمایش گذاشته شده است. نمایشگاه این هنرمند تا 11 اسفندماه در گالری «اُ» واقع در خیابان نجات‌اللهی (ویلا)، کوچه خسرو، شماره 46 ادامه دارد.
 
گالری‌های شماره یک و دو سیحون
 
نمایشگاهی از آثار سه نسل از مجسمه‌سازان معاصر ایران در دو شعبه گالری «سیحون» به‌نمایش گذاشته می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان سه نسل مجسمه‌سازی معاصر ایران در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. حضور این هنرمندان با سوابق و سبک‌های متنوع کاری و هنری، نمایشگاه متفاوتی را برای مخاطبان رقم زده است.
 
عربعلی شروه، مش اسماعیل (توکل اسماعیلی)، مجتبی رمزی، سعید شهلاپور، بهروز دارش، نسیم ابوالقاسم، محمدحسین عماد، بیژن نعمتی‌شریف، محمدرضا ذبیح‌الله‌زاده، قدرت‌الله عاقلی، مامک حجازی، مریم کوهستانی، فرناز ربیعی‌جاه، زیبا پشنگ، محسن فولادپور، رامین اعتمادی‌بزرگ، فخرالدین کاکاوند، محمدرضا یزدی، مهسا تهرانی، بهداد لاهوتی، رضا قره‌باغی، کورش گلناری، فرهاد ابراهیمی، مرتضی نعمت‌اللهی، سیمین اکرامی، پرویز تناولی، ابراهیم معمارزاده، ژازه تباتبایی، آذر شیخ‌ بهاالدین‌زاده، فاطمه امدادیان، فرزانه وزیری‌تبار، کامران مشک‌زاد، فرشید علیمی، پریدخت مشک‌زاد، سایمون نوشین، گیتی صیف، هوراد گرجی، ایرج زند، آناهیتا قاسم‌خانی، مهدی سحابی و کامبیز صبری هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.
 
این نمایشگاه از 17 بهمن تا هشتم اسفندماه از ساعت 16 تا 20 در دو گالری «سیحون» به نشانی خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 و گالری «سیحون 2» واقع در ولنجک، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان کیهان، کوچه سینایی، شماره 24 میزبان علاقه‌مندان است.
 
گالری لاله
 

چهارمین دوره «نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران» با مشارکت بیش از 100 هنرمند از 24 بهمن‌ماه به‌مدت یک‌ماه در نگارخانه لاله سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.
 
در این رویداد، بیش از ۳۰۰ اثر تجسمی با همراهی و حضور ۱۰۹ نفر از هنرمندان پیشکسوت و جوان در قالب نقاشی، طراحی، فتوآرت و چاپ دستی ارائه شده است. از ویژگی‌های چهارمین نمایشگاه سالانه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران تنوع شیوه‌های هنری منتخب هنرمندانی از هفت دهه با در نظر داشتن گرایش‌های مدرن و معاصر است.
 
علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه و خریدن آثار می‌توانند به‌جز روزهای تعطیل از ساعت 10 تا 19 به نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.
 
باغ - موزه قصر
 

مجموع 200 مجسمه‌ی شهری طراحی‌شده برای پایتخت در چهارمین دوسالانه‌ی مجسمه‌های شهری به نمایش گذاشته شده‌اند.
 
علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند تا 10 اسفندماه به باغ - موزه قصر به نشانی خیابان شریعتی، خیابان پلیس مراجعه کنند.


ویدیو مرتبط :
آواز من در گالری مس در سرچشمهء کرمان / زمستان 88

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه گالری‌ های تهران در آخرین ماه سال


گالری‌ها و مراکز هنرهای تهران با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد از آثار هنری متنوع میزبان علاقه‌مندان در آخرین ماه سال هستند.

خبرگزاری ایسنا: گالری‌ها و مراکز هنرهای تهران با برگزاری نمایشگاه‌های متعدد از آثار هنری متنوع میزبان علاقه‌مندان در آخرین ماه سال هستند.

موزه هنرهای معاصر تهران از پنجم اسفندماه میزبان آثار «اتو پینه» -هنرمند فقید آلمانی و موسس گروه «زیرو»- است. این نمایشگاه که شامل چند بخش از آثار نقاشی و حجم این هنرمند است. پینه که از برگزاری نمایشگاه آثارش در تهران استقبال کرده بود، سال 2014 درگذشت و نتوانست در این رویداد حضور داشته باشد.

آثار اتو پینه تا 28 فروردین سال آینده میزبان علاقه‌مندان به هنر در موزه هنرهای معاصر به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله است.

گالری نقش جهان


مریم یگانی مجموعه‌ای از آثار سیاه‌قلم خود را با موضوعات مختلف در گالری «نقش جهان» به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه 34 اثر سیاه‌قلم به سبک ذغال و شامل موضوعات متنوعی چون حیوانات، پرتره و کودکان در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این نمایشگاه از هشتم تا 13 اسفندماه به جز شنبه‌ها از ساعت 16 تا 19 در گالری نقش جهان به نشانی خیابان نیاوران، خیابان باهنر، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی، شماره 9 میزبان علاقه‌مندان هنر است.

گالری طراحان آزاد

سارا روحی صفت چیدمانی از آثار حجم خود را با موضوع خواب بچه‌ها و تصاویری که آن‌ها در تلویزیون می‌بینند در گالری «طراحان آزاد» به نمایش می‌گذارد. در این نمایشگاه چند مجموعه حجم که هر کدام از آن‌ها شامل چند اثر حجمی است به صورت چیدمان به نمایش گذاشته می‌شود. این چیدمان با موضوع اصلی تصاویر تلویزیون و ارتباط آن با بچه‌ها و خواب آن‌ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. مدیای همه حجم‌های بکار رفته در این چیدمان پارچه است.

این نمایشگاه از هشتم تا 13 اسفندماه از ساعت 16 تا 20 در گالری طراحان آزاد به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، شماره 5 میزبان علاقه‌مندان است.

این گالری روزهای پنج‌شنبه تعطیل است.

فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه مجموعه مجسمه‌های "اخوان" عصر جمعه 8 اسفند ماه ساعت 16 در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود. مسعود اخوان بنا دارد در این نمایشگاه تعدادی از مجسمه‌های برنز خود از جمله عقرب ،پرتابگر ذهن ،شیر،ققنوس ، قلب ،پروانه، آوای زندگی،گاو نر و ... را در معرض دید عموم قرار دهد.

این تا تاریخ 23 اسفند ماه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 19 و در روزهای جمعه ساعت 14 تا 19 در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقمندان خواهد بود.

گالری ایده

نمایشگاه آثار نقاشی مولود عظیم‌پور -هنرمند همدانی- در گالری ایده افتتاح می‌شود. این هنرمند نقاش و گرافیست که همواره در آثارش نگاهی انتزاعی در جریان است، در آثار متاخر خود از نمایی دور به موضوع زمین و رویدادهای آن نگاه کرده است.

این نمایشگاه از ساعت 16 روز هشتم اسفند افتتاح می‌شود و تا 14 اسفندماه در گالری «ایده» واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه هیجدهم، شماره 26 میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

گالری ژیوار


نمایشگاه "نوروزگان" با 43 اثر از بن‌مایه نقش‌های تاریخی و اساطیر کهن از ششم تا 10 اسفند ماه در نگارخانه «ژیوار» برگزار می‌شود. آثار این نمایشگاه بر اساس نمادها و فرهنگ نوروزگان و سال شمار دوازده‌گانه منطق‌البروج با نگاهی نو طراحی و نقاشی شده است که طراحی آثار توسط هادی بحرانی و اجرای نقاشی با ترکیب مواد، آبرنگ و اکریلیک توسط لیلا توتونچی، ساناز حمزه‌ای، حوریه هادی، جهانبخش رستمیان، احمد مقدسی و هادی بحرانی انجام شده است.

این نمایشگاه از ششم تا 10 اسفندماه در نگارخانه «ژیوار» واقع در خیابان ظفر، خیابان آقازاده فرد، کوچه بنفشه شماره 14 میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری شکوه

نمایشگاه نقاشی‌های لوئیزا افشان‌فر، عصر جمعه هشتم اسفندماه در گالری «شکوه» آغاز به کار می‌کند. این هنرمند در نخستین نمایشگاه انفرادی‌اش 30 اثر نقاشی و نگارگری با تکنیک آبرنگ، گواش و ورق طلا بر روی مقوا ارائه خواهد داد. آثار وی در این نمایشگاه شامل گل و مرغ، کارهای لاکی، مینیاتور و قطعه‌بندی است.

نمایشگاه نقاشی‌های این هنرمند تا چهارشنبه 13 اسفندماه در گالری «شکوه» واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه (به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت 16 الی 20 از این آثار دیدن کنند.

کافه – گالری دریچه

سفال‌نگاره‌های «افسانه قضات» در کافه - گالری «دریچه» به‌نمایش درمی‌آیند. این 14 اثر شامل ظروف سفالی‌ تزیین‌شده با هنر نگارگری‌اند و روی آن‌ها نقوش ایرانی با رنگ‌های متنوع به تصویر درآمده‌اند.

نمایشگاه سفال‌نگاره‌های «افسانه قضات» که هشتم اسفندماه از ساعت 17 در کافه - گالری «دریچه» گشایش می‌یابد، تا 22 اسفندماه برپاست. علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشگاه هر روز، از ساعت 10:30 تا 21:30 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 21:30 می‌توانند به این کافه واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه پشن، پلاک 17 مراجعه کنند.

آتلیه تصویرگران پویااندیش


حبیب‌الله احسانی با هنر ابداعی‌اش، حجم‌هایی از درخت‌های مینیاتوری را با سیم و مفتول ساخته است. در نمایشگاه این هنرمند حدود 30 اثر حجمی مینیاتوری که با سیم و مفتول ساخته شده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شوند. موضوع این آثار درخت است.

این نمایشگاه از 8 تا 13 اسفندماه در آتلیه تصویرگران «پویا اندیش» به نشانی پاسداران، ابتدای گلستان سوم، شماره 120 میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری عقیلی


آثار پیشکسوتان و بزرگان هنر نقاشی ایران به همت انجمن مجموعه‌داران ایران در گالری «عقیلی» به‌نمایش گذاشته می‌شود.

در این نمایشگاه آثاری از سهراب سپهری، ژازه تباتبایی، مرتضی ممیز، جلیل رسولی، جلال‌الدین سلطان کاشفی، صادق تبریزی، گیزلا وارگا سینایی، محمد ناصری‌پور، محمدعلی حیدریان، فریده لاشایی، کوروش شیشه‌گران، منوچهر نیازی، علی‌اکبر صنعتی، رحیم نوه‌سی، غلامعلی ذابحی، رسام ارژنگی، ویگن مرادیان، محمدرضا منزه، فرح نوتاش، حسین بختیاری، فرامرز پیلارام، رضا بانگیز، میترا اسپهبد، هاروتیان میانسیان و رعنا فرنود به‌نمایش درخواهد آمد.

بسیاری از این آثار برای اولین‌بار است که بر دیوار یک گالری قرار می‌گیرند. این نمایشگاه که با همکاری گالری عقیلی، انجمن مجموعه‌داران و سایت ایوانا (نخستین پایگاه خبری حوزه هنرهای تجسمی ایران) برگزار شده است و تا 15 اسفند نیز ادامه خواهد داشت.

گالری ماه

نمایشگاهی از آثار نقاشی علی رستگار از اول اسفندماه در گالری «ماه» برپا می‌شود. این نمایشگاه با عنوان «من تو او ما شما و باز هم ما» تازه‌ترین آثار این هنرمند را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد. رستگار پیش از این چند نمایشگاه انفرادی در گالری‌های مختلف ایران برگزار کرده است.

این نمایشگاه از اول تا 19 اسفندماه در گالری «ماه» به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ میزبان علاقه‌مندان است.

خانه هنرمندان ایران

دوازدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر در بخش‌های عکاسی، گرافیک،‌ کاریکاتور و فیلم از اول تا 20 اسفندماه در همه گالری‌های خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. همه گالری‌های خانه هنرمندان برای نمایش آثار هنرمندان، در اختیار جشن تصویر سال قرار گرفته است.

موسسه فرهنگی هنری صبا


هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با ارائه آثاری در 9 رشته کاریکاتور، مجسمه‌سازی، نقاشی، سفال و سرامیک، تصویرسازی، گرافیک، خوشنویسی، پوستر، عکاسی و نگارگری در موسسه فرهنگی - هنری صبا و همچنین موزه‌ی فلسطین برگزار شده است. نمایشگاه آثار این جشنواره تا 12 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این آثار به نشانی خیابان برادران مظفر، شماره 125، موسسه فرهنگی - هنری صبا مراجعه کنند.