اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برنامه وزارت علوم برای تغییر امتحانات همزمان با بازیهای ایران



اخبار ,اخبار دانشگاه , تغییر امتحانات همزمان با بازیهای ایران

اخبار دانشگاه - وزارت علوم برنامه‌ای برای تغییر امتحانات همزمان با بازیهای ایران ندارد

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم اعلام کرد که این وزارتخانه هیچ برنامه ای مبنی بر تغییر زمان امتحانات پایان ترم همزمان با بازیهای ایرانی در جام جهانی، ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال کشورمان طی روزهای 24 خرداد با نیجریه، 31 خرداد ماه با آرژانتین و 4 تیرماه با بوسنی در جام جهانی 2014 برزیل به رقابت می پردازد.

 

برخی از دانشگاههای کشور زمان برگزاری آن دسته از امتحانات پایان ترمی را که در روزهای بعد از بازی ایران برگزار می شود، تغییر داده اند.

 

در همین زمینه، عبدالرحیم نوه ابراهیم - مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم به خبرنگار مهر، گفت: وزارت علوم به دانشگاههای کشور اعلام کرده که برنامه های امتحانی از پیش تعیین شده در خردادماه را مطابق جدولی که در زمان معاونت قبلی تنظیم شده، پیش ببرند و هیچ تغییری در زمان برگزاری ایجاد نکنند.

 

وی ادامه داد: با این حال دانشگاهها بر اساس تصمیمات هیأت امنا و شورای آموزشی می توانند در شرایط خاص این تغییرات را انجام دهند.

اخبار دانشگاه - مهر

 


ویدیو مرتبط :
بورسیه های مظلوم وزارت علوم ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تدابیر وزارت‌علوم برای برگزاری امتحانات در ایام انتخابات/تغییر برنامه دراختیار دانشگاههاست



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در گفت‌گو با معاونان وزارت علوم مطرح شد:

تدابیر وزارت‌علوم برای برگزاری امتحانات در ایام انتخابات/تغییر برنامه دراختیار دانشگاههاست

معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص احتمال تغییر تقویم آموزشی دانشگاه‌ها به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه، گفت: از دانشگاه‌ها خواسته‌ شده است تا در ایام انتخابات تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

حسین نادری‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تاریخ خاصی برای برگزاری امتحانات به دلیل تقارن زمانی با انتخابات مشخص نشده است، اظهار کرد: در انتخابات دوره قبلی دانشجویان گله داشتند که به دلیل درگیری در تبلیغات انتخابات و برگزاری امتحانات در آن ایام، نمراتشان با افت روبرو بود، بنابراین فقط از دانشگاه‌ها خواسته شده است تا تدابیر خاص را رعایت کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه امید است دانشگاه‌ها این نکات را رعایت کنند، اظهار کرد: امیدوارم که دانشگاه‌ها در هفته برگزاری انتخابات شرایطی را فراهم کنند تا امتحانات یا قبل از برگزاری انتخابات برگزار شود که البته باید تعداد جلسات و کیفیت را حفظ کنند و یا پس از برگزاری انتخابات امتحانات برگزار شود تا دانشجویان بتوانند با فراغ بال، امتحانات خوبی داشته باشند و از سوی دیگر به طور پرشور در انتخابات شرکت کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم: تغییر برنامه امتحانی در اختیار دانشگاه‌هاست

همچنین خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تقارن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها، گفت: تغییر برنامه امتحانی در اختیار خود دانشگاه‌هاست.

وی با بیان این مطلب به ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه‌ها این اختیار را دارند تا مطابق با شرایط دانشجویان تغییراتی را در برنامه امتحانات پایان ترم اعمال کنند.

وی گفت: مسوولان دانشگاه‌ها می‌توانند بررسی کنند در صورتی که تقارن این دو موضوع با یکدیگر مشکلی را برای دانشجویان به وجود می‌آورد و موجب می‌شود درس‌هایشان را به خوبی مطالعه نکنند، این تغییر را به وجود آورند.

معاون فرهنگی وزارت علوم همچنین با بیان اینکه برخی دانشگاه‌ها تقویم آموزشی خود را متناسب با زمان برگزاری انتخابات تعیین کرده‌اند، تصریح کرد: برخی دانشگاه‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند تا برنامه آموزشی‌شان قبل از شروع انتخابات تمام شود. دانشگاه‌های دیگر هم می‌توانند چند روز قبل و بعد از انتخابات از برگزاری امتحان خودداری کنند تا دانشجویان تحت فشار قرار نگیرند./ایسنا