اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برنامه های حرم رضوی ویژه زائران خارجی


مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برنامه‌های حرم رضوی ویژه زائران خارجی در ایام شهادت حضرت ثامن‌الحجج را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برنامه‌های حرم رضوی ویژه زائران خارجی در ایام شهادت حضرت ثامن‌الحجج را تشریح کرد.

«محمدجواد هاشمی‌نژاد» در گفت‌وگویی اظهار کرد: مراسم‌ و برنامه‌های فرهنگی به 4 زبان که بیشترین حضور در حرم رضوی را داشتند تدارک دیده شده است، اغلب این برنامه‌ها برای زائران اردو، انگلیسی، آذری و عرب‌زبان‌ است.

وی خاطرنشان کرد: همه مراسمی که برای زائران ایرانی برگزار می‌شود ویژه زائران غیرایرانی نیز برپا خواهد شد. انجام مراسم‌ مذهبی، ادعیه‌ها و سخنرانی‌ها با محوریت شخصیت و مبارزات حضرت رضا(ع)، دلایل هجرت ایشان به خراسان و تأثیرات عمیق آن بر تاریخ و آینده جهان اسلام است.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری 3000 مسابقه فرهنگی برای اردو و عربی زبانان ادامه داد: نشست تخصصی ویژه نخبگان عرب‌زبان امروز در مرکز بنیاد پژوهش‌های اسلامی حرم رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که 1000 مرکز فرهنگی با مدیریت بخش مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در جهان فعالیت می‌کنند، گفت: این 1000 مرکز در 147 کشور و 5 قاره جهان فعالیت فرهنگی انجام می‌دهند. همچنین حدود 4000 مشترک خارج از کشور در این ایام بسته‌های فرهنگی را به شکل فیزیکی دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: در ایام شهادت امام رضا(ع) 25 هزار مشترک حدود 50 هزار ایمیل معرفتی را دریافت می‌کنند، این افراد مشترکانی بودند که در سال‎های گذشته با پرکردن فرم‌هایی شناسایی و خواستار دریافت برنامه‌های فرهنگی شدند و دهه کرامت و ایام 28 و 30 صفر این ایمیل‌ها را دریافت می‌کنند.

هاشمی‌نژاد با بیان این‌که شب شعر «غربت بی‌انتها» ویژه زائران عرب‌زبان چند روز پیش در رواق دارالرحمه برگزار شد، افزود: این ویژه برنامه‌ها مخصوص زائران عرب‌زبان در رواق دارالمرحمه پس از نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ویژه مراسم زائران اردوزبان در رواق‌های کوثر و شیخ حر عاملی بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء برپا می‌شود. همچنین در رواق غدیر مراسم‌ ویژه زائران آذری‌ و انگلیسی‌زبان برگزار می‌شود.


ویدیو مرتبط :
ویژه برنامه عزاداری دهه آخر صفر در حرم مطهر رضوی (12دی 1392)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعداد زائران پیاده حرم رضوی رکورد زد


سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: تعداد زائران پیاده مشهدالرضا(ع) به مرز ۱۰۰ هزار نفر رسید.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: تعداد زائران پیاده مشهدالرضا(ع) به مرز ۱۰۰ هزار نفر رسید.

حسین رضایی اظهار داشت: 95 هزار و 233 هزار نفر تا ساعت 20 شب گذشته وارد مشهد مقدس شدند و البته تا ساعت 24 همچنان پذیرای زائران پیاده بودیم

وی افزود: از این تعداد 63 هزار و 473 نفر اسکان داده شدند و همچنان در حال تلاش و رایزنی برای افزایش ظرفیت اسکان هستیم.

رضایی خاطرنشان کرد: کاروان‌های اهل سنت گلستان، پائین جام و خواف نیز به تعداد 700 زائر پیاده روز گذشته به ظرفیت زائران پیاده مشهد مقدس اضافه شدند.