اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برنامه جدید وزارت بهداشت برای حمایت از بیماران خاص



اخبار,اخباراجتماعی,بیماران خاص

 

 اخبار اجتماعی - داروی بیماران خاص زیر پوشش بیمه قرار گرفت

 رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت از زیر پوشش بیمه قرار گرفتن داروی بیماران خاص خبر داد.

به گزارش فارس، کتایون نجفی در جمع خبرنگاران درباره برنامه وزارت بهداشت برای حمایت از بیماران خاص در کشور اظهار داشت: بیمارانی که از قبل زیر پوشش بودند به صورت منسجم‌تری زیر پوشش قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در این طرح متخصصان هر رشته نسبت به بیماری اعلام شده نظر می‌دهند و بیمه‌ها نیز به کمک متخصصان می‌آیند.

رئیس اداره پیوند بیماری‌های خاص وزارت بهداشت به برنامه‌ریزی دولت برای حمایت از بیماران خاص از طریق نهادهای بهزیستی و کمیته امداد نیز اشاره کرد و گفت: سعی ما بر این است که پوشش بیماری‌های قبلی بیشتر شود و بیماران در رنج کمتری باشند.

این مسئول درباره وضعیت اعتباری برای بیماران خاص بیان داشت: میزان اعتبار اختصاص داده شده به ما هنوز اعلام نشد و بودجه که در اختیار وزارت بهداشت است به قسمت‌های مختلف تزریق می‌شود.

نجفی افزود: بخش بیماران خاص تلاش دارد که به بیمارانی که توانایی پرداخت فرانشیز پایین را ندارند نیز به نوعی کمک کند.

وی تعداد بیماران خاص کشور را حدود ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: وزارت بهداشت تلاش دارد که در طرح جدید درمانی هزینه بیماران خاص را نیز کاهش دهد.

رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت بیان داشت: در برخی از حوزه‌ها شاهد افزایش بیماران خاص هستیم و با طرح پیشگیری تلاش داریم که بیماران خاص را کاهش دهیم و در بیماران تالاسمی موفق به کاهش شدیم.

این مسئول گفت: بیماران خاص در همه جای کشور پراکنده هستند ولی درمان برخی از بیماران خاص تنها در یک یا دو نقطه از کشور انجام می‌شود.

وی گفت: داروهای سرطانی در کشور بیمه شدند و یک تعدادی که بیمه نیستند تحت پوشش برنامه جدید وزارت بهداشت برای حمایت از بیماران خاص است.

وی درباره داروهای وارداتی گفت: داروهای وارداتی اگر زیر پوشش بیمه نباشند، اگر در دستورالعمل حمایتی قرار گرفته باشند برای بیماران خاص بسیار کم‌هزینه ارائه می‌شود.
اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو مرتبط :
درمان همزمان بیماران توسط برخی پزشکان و پاسخ قایم مقام وزارت بهداشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست وزارت بهداشت از رسانه ها/ بیماران خاص نیازمند آرامش هستند



بیماری ام اس,عباس زارع نژاد

درخواست وزارت بهداشت از رسانه ها/ بیماران خاص نیازمند آرامش هستند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، خواستار همراهی بیش از پیش رسانه ها در انعکاس اخبار صحیح و درست از وضعیت دارویی در کشور شد و گفت: بیماران خاص بیشتر از آنکه دغدغه تهیه دارو را داشته باشند، نیازمند آرامش روحی و روانی برای کنترل بیماری خود هستند.

دکتر عباس زارع نژاد  اظهارداشت: بیماران ام اس از جمله بیماران خاص هستند که می بایست همواره از شرایط روحی و روانی مناسبی برای کنترل بیماری خودشان برخوردار باشند. زیرا، با کوچکترین استرس و اضطرابی، وضعیت بیماری آنها تشدید می شود.

وی با تاکید بر تلاش وزارت بهداشت و سازمانهای بیمه گر برای تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص، افزود: اقدامات سازمان غذا و دارو و بیمه ها در یک ماه اخیر این بوده است که بیماران از بحران دارویی خلاص شوند و بتوانند داروهای مورد نیازشان را با کمترین مشکل و ارزانترین قیمت تهیه کنند.

زارع نژاد، بازگشت قیمت داروی بیماران ام اس به نرخ سال 91 را مورد اشاره قرار داد و گفت: روند کاهش قیمت داروهای بیماران خاص از ابتدای مهر ماه آغاز شده و به تدریج توسط سازمانهای بیمه گر حمایت می شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: آنچه مسلم است، اینکه رسانه ها نقش بسزایی در همراهی وزارت بهداشت برای اطلاع رسانی اخبار دارویی دارند و از این رو، انتظار می رود این تعامل بین وزارت بهداشت و رسانه ها، بیش از پیش تقویت شود./مهر