اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برنامه اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری/ عربستان بیش از این پایش را از گلیمش دراز نکند



برنامه اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری/ عربستان بیش از این پایش را از گلیمش دراز نکند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم سمنان در نطق پیش از دستور خود گفت: به عربستان گوشزد می‌کنم که بیش از پایش را از گلیمش دراز نکند و در بحث تحریک دولت امارات تلاش نداشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که عربستان امارات را برای مواضع ضد ایرانی تحریک می‌کند اظهار داشت: امارات جایگاهی ندارد که بخواهد در مورد خاک کشور ما ادعا داشته باشد.

کواکبیان به حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات اشاره کرد و گفت: انشاءالله اصلاح‌طلبان برنامه‌ریزی دقیقی برای انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند همانطور که علی‌رغم همه محدودیت‌ها در این انتخابات حضور پیدا کردند/انتخاب


ویدیو مرتبط :
حضور هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری امریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌بینی باهنر از سه قطبی بودن رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری و نحوه حضور اصلاح‌طلبان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پیش‌بینی باهنر از سه قطبی بودن رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری و نحوه حضور اصلاح‌طلبان

دبیركل جامعه اسلامی مهندسین با ارائه تحلیلی از نحوه حضور جریانات سیاسی در انتخابات آینده ریاست جمهوری پیش‌بینی كرد كه رقابت‌ها در این انتخابات به صورت سه قطبی باشد.

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با ایسنا، با تاكید بر لزوم بازسازی برخی از جریانات پیش از آغاز رقابت‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اظهار داشت: با توجه به اینكه بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان متاسفانه در جریان فتنه سال 88 حضور داشتند و هزینه‌های سنگینی را به نظام وارد كردند شاید برای آنها سخت باشد كه بتوانند با این نام فعالیت مجددی داشته باشند.

وی افزود: اگر آنهایی كه مراما اصلاح‌طلب هستند چارچوب اصلاح‌طلبی را درست تعریف كنند و مرز خود را با سران فتنه مشخص كنند می‌توانند در قانون اساسی وقوانین موضوع كشور فعالیت‌های سیاسی خود را ادامه دهند.

 

این نماینده اصولگرای مجلس یادآور شد: در جریان اصولگرا نیز پیش از انتخابات یكسری بایدها و نبایدهایی برای اصولگرایی تعریف شد كه در چارچوب آن جبهه متحد اصولگرایی فعال شدند و البته گروهی دیگر از دوستان تحت عنوان جبهه پایداری و گفتمان جدید وارد عرصه رقابت شدند و این رقابت‌ها تا درون مجلس و انتخابات هیات رییسه ادامه یافت.

 

باهنر اضافه كرد: قطعا اگر دو جریان اصولگرا در انتخابات مجلس متحد می‌شدند و با هم كار می‌كردند قطعا نتایج بهتری بدست می آمد، اما به نظر می‌رسد اكنون هم ما می‌توانیم این را تبدیل به فرصت كنیم و اگر دوستان چارچوب اصولگرایی را قبول داشته باشند و اخلاق سیاسی، اخلاق شكست و اخلاق پیروزی را رعایت كنند می‌توانند طی همین گفتمان خود فعالیت‌های انتخاباتی‌شان را شروع كنند.

 

نائب رییس مجلس شورای اسلامی با پیش بینی اینكه رقابت‌ها در انتخابات دوره بعدی ریاست‌جمهوری چند بعدی خواهد بود گفت: در حال حاضر گروهها و افراد مختلفی در حال بررسی و مطالعه هستند و پیش‌بینی می‌شود ان شاءالله انتخابات پرشوری داشته باشیم البته باید بداخلاقی‌های انتخاباتی ، تخریب‌ها، شایعه‌پراكنی‌ها و تهمت‌ها كنترل شود تا این اتفاقات نیفتد ودر این صورت رقابت گفتمان‌های مختلف چه درون اصولگرایی و چه جبهه اصلاحات می‌تواند طراوت و شادابی خوبی را به انتخابات بدهد.

 

دبیركل جامعه اسلامی مهندسین در پایان تصریح كرد: با توجه به اینكه اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم با دو گفتمان وارد شدند شاید قدری سخت باشد كه این دو گروه بتوانند با هم برای انتخابات ریاست جمهوری به جمع‌بندی برسند اما می‌توانند رقابت سالمی داشته باشند و بنابراین به نظر می‌رسد رقابت‌ها در انتخابات آینده سه قطبی خواهد بود./ایسنا