اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برنامه‌ 7 دانشگاه‌ تهران برای ایام ماه محرم


دانشگاه های امام صادق(ع)، علامه طباطبایی و دانشگاه شهید بهشتی از روز شنبه 3 آبان و دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف از روز یکشنبه 4 آبان برنامه‌های خود را به مناسبت فرارسیدن ماه محرم برگزار می کنند.

خبرگزاری مهر: با شروع ماه محرم حال و هوای دانشگاه‌ها نیز تغییر کرده و رنگ و بوی عاشورایی می‌گیرد دانشگاه ها سعی می کنند با برگزاری برنامه‌های مختلف واقعه کربلا را به تصویر کشیده و یاد این ایام را برای دانشجویان زنده نگاه دارند.

برخی از دانشگاه ها برنامه های خود را از شنبه 3 آبان و برخی نیز از یکشنبه 4 آبان به مدت 10 شب برگزار می کنند که به شرح زیر است :

برنامه دانشگاه علامه طباطبایی در دهه اول محرم


هیأت دانشجویی اصحاب عاشورایی دانشگاه علامه طباطبایی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم مراسم عزاداری سید و سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران  با وفایش را به مدت ده شب برپا می دارد.

این مراسم با سخنرانی، مداحی، برپایی نمایشگاه و مسابقه مرتبط با موضوع عاشورا در محل سالن تربیت بدنی دانشکده ادبیات برگزار می شود. از عموم استادان، کارکنان و دانشجویان دعوت شده تا دراین مجلس شرکت کنند.

مراسم از شب اول محرم 3 آبان به مدت ده شب از ساعت 20 الی 22، در سالن تربیت بدنی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی واقع در پل مدیریت – خیابان علامه طباطبائی جنوبی برگزار می شود.

عزاداری ایام محرم با سخنرانی پناهیان در مسجد دانشگاه تهران

براساس این گزارش، عزاداری سید و سالار شهیدان در ماه محرم در دانشگاه تهران با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان و سوگواری و عزاداری سعید حدادیان در مسجد دانشگاه تهران برگزار می شود.

بنابراین گزارش، از اول تا هشتم محرم( چهارم تا 11 آبان ماه) بعد از نماز ظهر و عصر حجت الاسلام علیرضا پناهیان سخنرانی و سعید حدادیان سوگواری و مداحی خواهد داشت.

روز تاسوعا و عاشورای حسینی ساعت 8.30 صبح مراسم سخنرانی و عزاداری با حضور سخنرانان و مداحان مذکور همراه با قرائت زیارت عاشورا برگزار می شود.

برنامه‌های هیات الزهرا دانشگاه صنعتی شریف در ایام ماه محرم

هیات الزهرای دانشگاه صنعتی شریف به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت امام حسین (ع) به رسم دیرین خود پرچم عزای حسینی را برافراشت.

دوستداران اهل بیت (ع) برای شرکت در مراسم عزاداری دانشگاه می‌توانند در ایام ماه محرم از ساعت 19:30 برای اقامه عزا در مسجد دانشگاه حضور یابند.

سخنران 5 شب اول ماه محرم حاج آقا صدیقی و 8 شب بعد حاج آقای قمی رییس حوزه دانشجویی شریف خواهند بود و ظهر عاشورا و تاسوعا حاج آقا محمد زاده یزدی سخنرانی خواهند داشت.

ضمنا علاوه بر برنامه قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی ، ایستگاه صلواتی و نمایشگاه کتاب و سی دی جنب درب اصلی مسجد برقرار خواهد بود.

اعلام سخنرانی‌های دهه اول محرم در مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر درآستانه ماه محرم و فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان برنامه های مسجد این دانشگاه را بدین شرح اعلام کرد:

این مراسم از یکشنبه 4 آبان بعد از نماز ظهر و عصر با سخنرانی حجت الاسلام حاج ابراهیم آغاز می شود و در دوشنبه 5 آبان با سخنرانی حجت الاسلام حسینی، سه شنبه 6 آبان با سخنرانی حجت الاسلام

قرهی، چهارشنبه 7 آبان با سخنرانی حجت الاسلام علوی و شنبه 10 آبان با سخنرانی حجت الاسلام میراحمدی ادامه خواهد داشت.

برگزاری مراسم عزاداری دانشگاه شهید بهشتی از 3 آبان

هیات مکتب الشهدای بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی نیز به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را برگزار می کند.

بنابراین گزارش، این مراسم عزاداری از شنبه 3 آبان تا چهارشنبه 7 آبان، بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد الزهرا(س) دانشگاه شهید‌بهشتی برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، این مراسم با سخنرانی حضرت آیت‌الله احدی از شاگردان حضرت آیت‌الله بهجت و علامه حسن زاده آملی و با هیات مداحی حاج ابوذر بیوکافی همراه خواهد بود.

همچنین عموم علاقمندان و عاشقان حسینی می‌توانند در این مراسم عزاداری شرکت کنند.

برنامه دانشگاه امام صادق (ع) در دهه اول محرم

هیات میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع) نیز به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به مدت 11 شب برگزار می کند.

این مراسم از روز شنبه شنبه الی سه شنبه ( ۳ الی ۱۳ آبان ماه) به مدت ۱۱ شب ، ساعت ۱۹ برگزار می شود.

دراین شب‌ها، لطائف قرآن، توسط حجة الاسلام زندیه،سخنران توسط حجة الاسلام و المسلمین پناهیان و مداحی توسط میثم مطیعی و امیرعباسی بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد .

تعطیلی کلاس های موسیقی به مناسبت ایام سوگواری آقا ابا عبدالله الحسین (ع) دانشگاه الزهرا (س)

دانشگاه الزهرا (س) نیز با برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان، به مناسبت این ایام کلاس های موسیقی خود را از روز چهارشنبه 30مهر 1393 تا شنبه 24 آبان ماه 1393 تعطیل اعلام کرد.


ویدیو مرتبط :
برگزاری مراسم ایام ماه محرم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه دانشگاه تهران برای مصاحبه کنکور دکتری



امصاحبه کنکور دکتری,مصاحبه کنکور دکتری دانشگاه تهران

برنامه دانشگاه تهران برای مصاحبه کنکور دکتری

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره نحوه پذیرش نهایی متقاضیان در کنکور دکتری و انجام مصاحبه از متقاضیان معرفی شده به این دانشگاه گفت: آزمون کتبی نداریم، ارزیابی تخصصی با نظر گروه‌ها انجام می شود.

سید مهدی قمصری در گفتگو مهر گفت: سال گذشته در یکی از رشته‌های دانشگاه که 8 نفر ظرفیت بیشتر نداشت، 30 نفر توسط سازمان سنجش معرفی شده بودند و امکان مصاحبه تک به تک به وجود نمی آمد، برای همین سئوالات به صورت مصاحبه کتبی عنوان شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: اما امسال چیزی به نام آزمون کتبی نداریم، آزمون کتبی از نظر ما آزمونی است که از قبل داوطلب ثبت نام کرده، ادراه امتحانات کارتی برای وی صادر کند و شماره صندلی تعیین شود ما چنین آزمونی نداریم.

وی ادامه داد: برنامه دانشگاه برای پذیرش نهایی متقاضیان در کنکور دکتری 92  ارزیابی تخصصی است که با نظر گروه‌های آموزشی انجام می شود./مهر