اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برنامه‌های ظریف در اولین روز در نیویورک


وزیر خارجه کشورمان عصر روز دوشنبه به وقت محلی با جان کری، وزیر خارجه آمریکا دیدار می‌کند.

ایسنا: محمدجواد ظریف که در راس هیئتی برای شرکت در کنفرانس بازنگری ان پی تی به نیویورک سفر کرده است عصر امروز به وقت نیویورک با همتای آمریکایی خود در چارچوب مذاکرات هسته‌ای دوجانبه دیدار می‌کند.

همچنین قرار است ظریف تا ساعاتی دیگر با یان الیاسون، قائم مقام دبیرکل سازمان ملل و وزیران خارجه الجزایر و مصر دیدار کند.

پس از آن ظریف در مراسم افتتاحیه کنفرانس بازنگری ان پی تی که ساعت ده و نیم به وقت محلی آغاز می‌شود شرکت و در جایگاه ریاست جنبش غیرمتعهدها در این کنفرانس سخنرانی می‌کند.

همچنین وزیر خارجه کشورمان عصر امروز با وزیر خارجه ژاپن نیز دیدار دارد.


ویدیو مرتبط :
دیدار دکتر ظریف و آمانو در نیویورک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه‌های اولین روز سفر رییس‌جمهور به نیویورک



برنامه‌های سفر روحانی به نیویورك , مجمع عمومی سازمان ملل متحد

برنامه‌های اولین روز سفر رییس‌جمهور به نیویورک

رییس‌جمهور کشورمان که در اولین دقایق امروز (سه‌شنبه) به وقت تهران وارد نیویورک شده است، بامداد چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی جهت شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد و در فرودگاه جان اف کندی مورد استقبال محمد خزایی سفیر و نماینده دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و جمعی از مسئولان و کارمندان دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل قرار گرفت.

در برنامه کاری اولین روز سفر رییس‌جمهور برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است که از جمله مهمترین آنها شرکت در مراسم افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد است. این مراسم ساعت 9 صبح به وقت نیویورک و پنج بعدازظهر به وقت تهران خواهد بود.

رییس‌جمهور همچنین ساعت 17 سه‌شنبه به وقت نیویورک و بامداد چهارشنبه به وقت تهران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد و به تشریح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مسائل منطقه و جهانی خواهد پرداخت.

حسن روحانی پیش از ترک تهران اعلام کرد که در این سفر تلاش خواهد کرد چهره واقعی ملت ایران را به جهانیان نشان دهد و در اولین سخنان خود در سفرش به نیویورک، در جمع خبرنگاران در فرودگاه جان اف کندی، ضمن اعلام برنامه‌هایش گفت: امیدواریم بتوانیم در جهت تبیین اهداف نظام و احقاق حقوق ملت ایران گام‌های خوبی برداریم.

رییس‌جمهور احتمالاً امشب - به وقت نیویورک - در ضیافت شام بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد شرکت خواهد کرد.

در این ارتباط، سخنگوی سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرد که دیدار حسن روحانی رییس‌جمهور ایران با باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا در حاشیه این ضیافت شام انجام شود.

رییس‌جمهور همچنین امروز با برخی رسانه‌های معتبر بین‌المللی صحبت خواهد کرد و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز با روسای جمهور برخی کشورهای شرکت‌کننده دیدار می‌کند که از جمله مهمترین این دیدارها می‌توان به دیدار با رییس‌جمهور فرانسه اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، روسای جمهور ایران و فرانسه از سال 2005 تاکنون با یکدیگر دیداری نداشته‌اند. /ایسنا