اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برف 60 سانتی در کوهرنگ


مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری به ۶۰ سانتی متر رسید.

خبرگزتاری مهر: مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری به ۶۰ سانتی متر رسید.

مهرداد قطره با اشاره به بارش برف سنگین در استان چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: بارش برف طی ۲۴ ساعت گذشته در کوهرنگ ۴۰ سانتیمتر بوده است که هم اکنون ارتفاع برف با میزان بارش برف گذشته به ۶۰ سانتیمتر رسیده است.

وی تاکید کرد: بعد از کوهرنگ بیشترین بارش برف طی ۲۴ ساعت گذشته اختصاص به فارسان و فرخ شهر داشته است که میزان بارش برف در این دو شهر ۱۳ سانتی متر بوده است.

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم اکنون دمای هوای شهرکرد منفی ۲.۶ درجه سانتگیراد است و سورشجان با دمای منفی ۳.۳ سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری  است.

وی با اشاره به پیش بینی آب و هوای استان چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: آب و هوای استان چهارمحال و بختیاری طی روز های آینده صاف تاکمی ابری پیش بینی می شود.

مدیر کل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: دما در استان چهارمحال و بختیار به شدت کاهش پیدا می کند.


ویدیو مرتبط :
دهاقان برف زمستانی 32 سانتی متر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیابان‌گردی با خودرو 60 سانتی +عکس



بیابان‌گردی با خودرو 60 سانتی +عکس

خودروهایی مانند پاترول و به طور کلی دو دیفرانسیل ها، وسیله هایی هستند که می توان با آن ها در خارج از جاده و در بیابان ها رانندگی کرد. این خودروها قدرت بالایی دارند و البته بدنه آن ها معمولا غول پیکر و محکم است.

خودروهای دودیفرانسیل که در خارج از جاده های آسفالتی تردد می کنند، باید بدنه ای محکم داشته باشند، همچنین اندازه آن ها نیز بزرگ و غول پیکر است. این خودروها موتور و شاسی مخصوصی نیز دارند.

 

"آستین کلوسان"  مردی عاشق خودرو است که به تازگی توانسته اسمش را وارد کتاب رکوردهای گینس کند. این مرد آمریکایی پس از تلاش و انجام آزمایشات مختلف توانست کوچکترین خودروی خارج جاده ای را بسازد.

 

کوچکترین خودرو , بیابان‌گردی , خودروهای دودیفرانسیل

 

این مرد خودرویی را ساخته است که با 60 سانتی متر عرض،1.2 متر طول توانسته پلاک مجاز را به دست آورده و به عنوان کوچکترین خودروی خارج جاده ای شناخته می شود. این خودرو کاملا قابل حرکت است و می توان بیابان ها را با آن زیرپا گذاشت.

 

این خودرو یک موتور 110 سی سی با یک سیلندر دارد. این موتور میتواند خودرو را به سرعت 60 کیلومتر در ساعت برساند ولی به خاطر ابعاد کوچک سرعت آن روی 40 کیلومتر محدود شده است. نام این خودرو سال آینده وارد کتاب گینس خواهد شد.

 

کوچکترین خودرو , بیابان‌گردی , خودروهای دودیفرانسیل


منبع:yjc.ir