اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برزیده: فیلمم را عمدا قطع کردند


نمایش فیلم سینمایی «مزار شریف» به کارگردانی «حسن برزیده» در نخستین روز اکران در سالن‌های سینما «فلسطین» و «آزادی» برای تماشاگران ناتمام ماند.

ایسنا: 15 دقیقه آخر فیلم «مزار شریف»، امروز 15 بهمن ماه به علت آن چه مشکل فنی خوانده می‌شد، به نمایش درنیامد و این فیلم در حالی در جشنواره فجر اکران شد که حاضران در سینما نتوانستند یک ربع آخر آن را تماشا کنند و مجبور شدند فیلم را ناتمام رها کنند.

کارگردان «مزار شریف» که موضوع کشتار دیپلمات‌های ایرانی در کنسولگری کشورمان در مزار شریف افغانستان را تصویر کرده است، قطع این فیلم را عمدی دانست و در حالی که در بین تماشاگران حاضر بود، پس از گذشت دقایقی که حاضران نسبت به این توقف طولانی اعتراض کردند، ضمن عذرخواهی در میان توضیحات مسوول سینما گفت: به جای توجیه از مردم عذرخواهی کنید.

برزیده گفت: این فیلم غیر از ناتمام ماندن، در طول نمایش بدون رنگ و نور و... به نمایش درآمد. باید قبول کنیم که نسبت به این عملکردها باید از مردم عذرخواهی کنیم، چرا حقیقت را به مردم نمی‌گوییم؟ جشنواره فجر همیشه مشکلات خود را دارد.

او اعتراض کرد: یک ربع است که این فیلم بدون رنگ و سیاه و سفید بر روی پرده به نمایش گذاشته شده است. این جشنواره در شان ماست؟! در هیچ کجا چنین مسائلی اتفاق نمی‌افتد که ما در جشنواره شاهد آن هستیم.

به گزارش ایسنا، فیلم «مزار شریف» که بعد از سال‌ها پرده از یک جریان سیاسی برمی‌دارد، قرار بود روز گذشته (14 بهمن ماه) اکران شود که سازندگان آن تصمیم گرفتند برای احترام به مخاطب و کیفیت بهتر، نمایش آن را به امروز موکول کنند؛ اما با این حال کپی که از سوی دفتر جشنواره به سینماها ارسال شده ، بدون چک نهایی بوده و 15 دقیقه آن در سیستم پخش به سینماها ارایه نشده است که این مطلب در پیگیری سازندگان فیلم مشخص شده است.

براساس این گزارش ، وقتی حاضران مجبور شدند سالن نمایش فیلم «مزار شریف»را ترک کنند، مسئول سینما در جمع اعلام کرد: کسانی که این بلیط را تهیه کرده بودند می‌توانند برای تماشای مجدد آن ساعت 23 به سینما بیایند و یا پول آن رادریافت کنند.

وی توضیح داد: این فیلم مشکلی در ضبط داشته است و یک ربع پایانی آن در هارد سیستم ثبت نشده است و این مشکلی نیست که متوجه سینما باشد.

پیش از آغاز نمایش، کارگردان این فیلم، حسین یاری (بازیگر) و همچنین تهیه کننده(منوچهر شاهسواری) و دکتر معتمدی (جلوه‌های ویژه) بر روی سن حاضر شدند و درباره فیلم به بیان جزئیاتی پرداختند.

حسن برزیده کارگردان، به تشریح حوادثی که در جریان اشغال کنسولگری ایران در «مزار شریف» رخ داد پرداخت و یادآور شد که این اقدام وحشیانه منجربه شهادت دیپلمات‌های ایرانی و یک خبرنگار کشورمان شده است.

او به طرح برخی انتقادات در خصوص نحوه عملکرد مسئولان برای تصمیم گیری در رابطه‌ی ماندن این دیپلمات ها در شرایط اشغال این شهر توسط طالبان پرداخت و با اشاره به حوادثی که منجر به شهادت دیپلمات های کشورمان شد گفت:‌وقت آن است که مسئولان در قبال این تصمیم گیری اشتباه از مردم و خانواده های این شهدا عذرخواهی کنند.

حسین‌یاری نیز درباره این نقش توضیحاتی را ارائه داد و تهیه‌کننده نیز درباره‌ی سرمایه‌گذاری این اثر سخن گفت و مسوول جلوه‌های ویژه نیز درباره‌ی روند این کار و اهمیت تکنیک‌های جدید وارد شده در این فیلم توضیحاتی را ارائه داد.

حسین یاری، مهتاب کرامتی، مسعود رایگان، علی عطایی، رضا عزیزی، مسعود سخایی، مهدی آگاهی، عمار تفتی، ابراهیم برزیده، پدرام یوسفی، محمد آقامحمدی، امیرحسین فتحی، حسین باشه آهنگر و عباس حبیبی بازیگران «مزار شریف» هستند.

این فیلم محصول حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی است و در خلاصه داستان این اثر سینمایی که حسن برزیده فیلمنامه آن را نوشته ، آمده است: مرداد ماه سال 1377 کنسولگری ایران، پس از سقوط مزار شریف و تصرف آن به دست طالبان شاهد جنایتی هولناک و کشتار دیپلمات‌های ایران در افغانستان بود.

فهرست کامل عوامل فیلم «مزارشریف» به تهیه‌کنندگی منوچهر شاهسواری ، عبارتند از: گروه کارگردانی؛ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: حسین فلاح، دستیاران: محمد غفاری، منصور میرشکاری، صدرالدین صدرایی، کارگردان پشت صحنه: طوفان نهان قدرتی، منشی صحنه: زهرا برزیده، نویسنده: مهدی شیرزاد، گروه تهیه و تولید؛ تهیه‌کننده: منوچهر شاهسواری، مدیر تولید: مسعود فیروزه، دستیار تولید: یاسمین عرشیا، گروه فیلمبرداری؛ مدیر فیلمبرداری:علیرضا زرین دست، دستیار اول فیلمبردار: مهرداد لشکری، دستیار فیلمبردار: بهرام مشایی، فیلمبردار پشت صحنه: امیر حمیدی، عکاس:مهدی دلخواسته، تدوین: حسن برزیده ، گروه صحنه و لباس؛ مدیر هنری:مشکین مهرگان، مدیر صحنه: سوفیا شکری، مدیر دکور صحنه و لباس:محمد معصومی، دستیار لباس:ژاله آنت، گروه موسیقی؛ آهنگساز: بهزاد عبدی، گروه صدا؛مدیر صدابرداری: حسن زاهدی، دستیار صدابردار: حمید محمودی، مهدی ابراهیم‌زاده، گروه چهره پردازی؛ طراح چهره پردازی:سعید ملکان، چهره‌پردازان:عباس عباسی، مسعود ترغبی، مسعود علمداری، حامد بداغی، گروه جلوه‌های ویژه؛ جلوه‌های ویژه میدانی: علی قرایی، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: امیررضا معتمدی،دستیاران جلوه‌های ویژه: محمد یارمحمدی،میلاد احمدوند، سجاد رضازاده، مهدی حکاک، مرتضی رمضانی،عیسی سادات رسول.


ویدیو مرتبط :
بررسی فیلم مزار شریف به کارگردانی حسن برزیده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اگر کودک شما صحبت دیگران را قطع می‌کند



 

اکر کودک شما صحبت دیکران را قطع میکند

 

فرض کنید تلفنی صحبت می‌کنید و مکالمه مهمی هم دارید و کوچولوی شما وسط حرف‌تان می‌پرد و آب می‌خواهد یا سوالی می‌پرسد و یا اجازه می‌خواهد که برود و بازی کند. شما در ابتدا به او پاسخ نداده و به مکالمه خود ادامه می‌دهید. کم‌کم صدای کودک شما تغییر می‌کند. نق‌زدن را آغاز می‌کند و شاید هم جیغ بکشد و گریه کند تا سرانجام تسلیم شوید و از مخاطب خود بخواهید یک دقیقه گوشی تلفن را نگه دارد.

 


آیا این مساله برای شما اتفاق افتاده است؟


شما احتمالا از این رفتار کود‌ک‌تان خوش‌تان نمی‌آید ولی بهتر است بدانید خودتان موجب ایجاد آن شده‌اید؛ به دو دلیل، اول اینکه روش درست قطع کردن صحبت دیگران را به کودک نیاموخته‌اید و دوم اینکه به او نشان نداده‌اید که به نیازش توجه دارید و احساس‌اش را درک می‌کنید اما الان کار دارید. آموزش این مساله کار چندان ساده‌ای نیست چون نیازمند حفظ خونسردی ما والدین است.

 

بهتر است در صورت امکان، وقتی کودک کاری با ما دارد فورا پاسخ‌اش را بدهیم تا وادار نشود بیش از حد لازم منتظر بماند و در نتیجه کار ناشایستی انجام دهد. بهتر است هر کدام از ما برای اینکه به کودک‌مان نشان دهیم متوجه او شده‌ایم و می‌دانیم با ما کار دارد، علامتی را در نظر بگیریم. البته داستان به این سادگی هم نیست. اما به هر حال باید با تمرین به بچه‌ها بیاموزیم وقتی با کسی کار دارند، چه طور توجه او را به سوی خود جلب کنند و چه زمانی برای صدا کردن او مناسب است و یا چه طور باید صبر کنند تا زمان مناسب فرا برسد.

 

از وقتی بچه ام زبان باز کرد به او فهماندم که به محض اینکه بتوانم، پاسخ‌اش را می‌دهم. در ابتدا، همراه با علامت دست و با اشاره نشان دادم که او را دیده‌ام و حرف‌اش را شنیده‌ام و حالا که بزرگ‌تر شده دستم را به علامت یک بلند می‌کنم و می‌گویم: «یک دقیقه صبر کن!» سپس سعی می‌کنم واقعا در عرض یک یا دو دقیقه به درخواست‌اش گوش کنم و از اینکه صبر کرده است بسیار تشکر ‌کرده و او را تحسین می‌کنم. به تازگی به او یاد داده‌ام وقتی می‌خواهد وسط حرف کسی بپرد یا وقتی مشغول صحبت با دیگران هستم و با من کاری دارد از واژه «ببخشید!» استفاده کند.

 

من و پدرش هم به صورت نمایشی سعی می‌کنیم الگوسازی کنیم. مثلا وقتی پدرش با آرین مشغول بازی است، من وارد می‌شوم و می‌گویم: «ببخشید صحبت شما را قطع می‌کنم» و از این قبیل سناریوها. نکته مهم دیگر که باید آن را به مرور و با تشویق آموزش دهیم تمرین مهارت صبر کردن و منتظر ماندن است. آرین حتی چند لحظه هم نمی‌توانست منتظر بماند و تا می‌دید که کار دارم بدتر می‌کرد و مدام حرف‌اش را تکرار می‌کرد اما حالا یاد گرفته صبر کردن پاداش دارد و برای طول مدت انتظار از راه‌حل‌های سرگرم کننده پیشنهادی‌ام استفاده می‌کند. «آرین جان بیا برگ‌های کاهو را جدا کن تا سالاد را آماده کنم و غذا بخوریم» این سرگرمی کمک می‌کند متوجه طول مدت انتظار برای آنچه می‌خواهد نشود و من هم به کارهایم برسم.