اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بررسی گزینه های احتمالی قضاوت دربی 76


دربی امسال برای طرفداران، حساسیت ویژه ای دارد. دو تیم ستاره های بزرگی دارند. فرهاد مجیدی برگشته و البته علی کریمی هم دربی را از دست داده است. کمیته داوران از 6، 7 گزینه برای قضاوت نام برده است.

تماشا: 4 سال است که دربی تهران را داور ایرانی سوت می زند. تابویی که در لیگ هشتم شکسته شد و بعد از 14 سال، محسن ترکی به عنوان اولین داور ایرانی، دربی را سوت زد. دربی امسال برای طرفداران، حساسیت ویژه ای دارد. دو تیم ستاره های بزرگی دارند. فرهاد مجیدی برگشته و البته علی کریمی هم دربی را از دست داده است. کمیته داوران از 6، 7 گزینه برای قضاوت نام برده است.

 البته حسین عسگری گفته نام داور دربی 76 را پنجشنبه اعلام می کند. در زیر 6 گزینه احتمالی قضاوت دربی را بررسی کرده ایم. علیرضا فغانی، سیعد مظفری زاده و محسن ترکی الان در کلاس داوری الیت در مالزی حضور دارند. اگر این کلاس ها در موعد مقرر تمام شود این 3 نفر در بهترین حالت بامداد جمعه (روز دربی) به تهران می رسند. خستگی آنها احتمال قضاوت آنها در دربی را کم می کند.

علیرضا فغانی

او نفر اول لیست داوران بین المللی از ایران است. احتمالا کمیته داوران برای جلوگیری از اشتباهات احتمالی بهترین داور ایران، این بازی را به او ندهد تا وجهه بین المللی او را حفظ کند. او در نیم فصل دوم در یک قضاوت برای استقلال، دو پنالتی برای استقلال نگرفته است. در بازی پرسپولیس و صبا هم دو پنالتی برای صبا نگرفت. شائبه پرسپولیسی بودن او هم احتمال قضاوت او را کم می کند.



تورج حق وردی

او جزو گزینه هاست اما به ندرت پیش آمده که کمیته داوران به یک داور، دو هفته پیاپی، قضاوت بازی یک تیم را بدهد. او هفته بیست و دوم بازی پرسپولیس و داماش را قضاوت کرده است.



احمد صالحی


او بازی های پرسپولیس و استقلال را سوت زده اما بازی بزرگی قضاوت نکرده است. همچنین او اصفهانی است و هیچ وقت بازی سرخابی ها مقابل تیم های اصفهانی را سوت نزده است. کم تجربگی هم بزرگترین مانع او برای انتخاب است. البته او اصلی ترین گزینه برای داور چهارمی این بازی است.



سعید مظفری زاده

استقلالی ها معتقدند او پرسپولیسی است! او دو دربی سوت زده و احتمال ضعیفی وجوددارد که او این بازی را قضاوت کند.



محسن ترکی

روی او هم انگ استقلالی بودن وجود دارد، هر چند او بیشترین قضاوت در دربی را با 5 بار سوت زدن دارد اما همین موضوع شانس او را کم می کند و بعید است کمیته داوران علاقه ای به استفاده از او داشته باشد.



محسن قهرمانی

محتمل ترین گزینه برای قضاوت دربی 76ی، داور بداخلاق مشهدی است. گفته شد او در بازی رفت لیگ یازدهم به عنوان داور دربی هم انتخاب شد اما در آخرین لحظه، امریه او را گرفتند و قضاوت را به محسن ترکی دادند. حتی خودش یک مصاحبه انجام داد و گفت: «می خواهم بهترین قضاوتم را انجام بدهم.»

حسین عسگری در آن زمان ایران نبود و گفته رضا غیاثی که رابطه خوبی با قهرمانی ندارد، قضاوت را از او گرفت. او این فصل قضاوت های کم اشتباهی داشته است. رفتن غیاثی از کمیته داوران هم شاید کمیته داوران را مجاب کند برای دلجویی از او، این بار او را به عنوان داور دربی انتخاب کند.


ویدیو مرتبط :
سوخو۳۰؛ گزینه احتمالی ایران برای تجهیز نیروی هوایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۶ گزینه داوری قضاوت دربی ۷۶ مشخص شدند



اخبار,اخبار سیاسی,هاشمی رفسنجانی

تکراری بودن داور دربی برای ما مهم نیست/فقط حق‌وردی و فغانی کاندیدا نیستند

 رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: تکراری بودن داور دربی از نظر ما اهمیتی ندارد.

حسین عسگری در گفت‌وگو با  فارس در مورد اعتراض مدیرعامل باشگاه داماش به نحوه قضاوت تورج حق‌وردی در بازی با پرسپولیس گفت: این مسئله تازگی ندارد در فوتبال ما مد شده که همه علیه داوری صحبت کنند. از رأس هرم تا پایین‌ترین بخش چنین کاری انجام می‌دهند اما نمی‌دانم چرا اعتراض می‌کنند در حالیکه می‌دانند هیچ فایده‌ای ندارد.

وی در مورد اینکه شاید آنها تصور می‌کنند با اعتراض به داوری در بازی بعدی داور با آنها مهربان‌تر رفتار می‌کند گفت: تا کنون چه زمانی چنین اتفاقی افتاده است. من همواره گفته‌ام که امکان ندارد که یک داور در فوتبال اشتباه نکند اما مهم آن است که اشتباه تأثیرگذاری در نتیجه بازی نداشته باشد. در همان بازی پرسپولیس-داماش مدافع تیم داماش توپ را با دست از مقابل انصاری‌فرد دور کرد. البته آن صحنه خارج از محوطه جریمه بود پنالتی اتفاق نیفتاد ولی می‌توانست یک موقعیت خوب برای پرسپولیس ایجاد شود.

وی در مورد اینکه به حق‌وردی در این مسابقه چه نمره‌ای می‌دهد گفت:‌ من تمام فیلم بازی را ندیدم ممکن است همانطور که در آن صحنه داور آن هند را ندید در برخی از صحنه‌ها به بازیکنان پرسپولیس اخطار نداده باشد. اما واقعیت آن است که مدافع داماش توپ را به شیوه‌ای با دست دفع کرد که نه داور و نه کمک‌داور نمی‌توانستند آن صحنه را ببینند. با توجه به اینکه حق‌وردی اشتباه تأثیرگذاری نداشته نمره‌اش خوب می‌شود شاید خیلی خوب نشود اما خوب است.

عسگری در مورد اینکه گفته می‌شود حق‌وردی و فغانی گزینه‌های اصلی قضاوت دربی هستند، گفت: ما 6 گزینه برای دربی داریم از دو سه هفته قبل نیز این گزینه‌ها را زیر نظر گرفته‌ایم. فقط این دو نفر که اسم بردید گزینه نیستند اما واقعیت آن است که هر 30 داور ما نمی‌توانند بازی پرسپولیس استقلال را سوت بزنند.

وی در مورد اینکه ممکن است دوباره محسن ترکی داور دربی باشد، گفت: تکراری بودن داوری دربی از نظر ما هیچ اهمیتی ندارد. این مسئله فقط از نظر بازیکنان مسئولان باشگاه‌ها و تماشاگران و خبرنگاران عزیز مهم است اما برای ما مهم آن است که بالاترین استاندارد در قضاوت را داور در دربی به نمایش بگذارد. تکراری بودن یا نبودن داور برای ما هیچ اهمیتی ندارد و اینگونه نیست که بخواهیم از نگاه احساسی و دلسوزانه بگوییم چون این داور خیلی زحمت کشیده قضاوت دربی را به او بدهیم. در گذشته نیز همینگونه بود. داوری مثل صالحی 7-8 بار دربی تهران را قضاوت کرد بنابراین تکراری بودن داور مهم نیست.

۶ گزینه داوری قضاوت دربی ۷۶ مشخص شدند.

حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری اعلام کرد که 6 گزینه برای قضاوت دربی مد نظر دپارتمان داوری است اما اسمی از این شش داور نبرد.

نام 6 گزینه قضاوت دربی را به دست آورده که آن را منتشر می‌کند.

سعید مظفری‌زاده، محسن ترکی و علیرضا فغانی که هر سه داور اکنون برای قضاوت در خارج از کشور هستند.

تورج حق وردی، احمد صالحی و محسن قهرمانی هم سه گزینه دیگر دپارتمان داوری برای قضاوت دربی 76 پایتخت هستند.

دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و سوم لیگ برتر روز جمعه ششم بهمن ماه ساعت 15:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود./فارس