اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بررسی پولی شدن تونل‌های پایتخت +جدول نرخ پیشنهادی



اخبار,اخبار اجتماعی ,اخذ عوارض تردد از معابرخاص شهری

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در خصوص سرانجام لایحه «اخذ عوارض تردد از معابرخاص شهری» توضیحاتی را ارائه کرد.

ابوالفضل قناعتی در گفت وگو با (ایسنا)، درباره ارقام منتشر شده در مورد اجرای لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری با بیان اینکه این اعداد در لایحه پیشنهادی شهرداری تهران بوده است گفت: در مورد کلیات این لایحه که آیا باید برای تردد از تونل‌ها از مردم پول گرفت؟ بین اعضاء تردید وجود دارد.

وی با بیان اینکه برخی از اعضاء معتقد هستند برای تونل‌هایی که در آینده ساخته می‌شوند همچون تونل صیاد شیرازی این لایحه اجرایی شود گفت: در مورد کلیات این طرح که آیا از مردم عوارضی اخذ شود یا خیر؟ باید این موضوع در صحن علنی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

قناعتی با بیان اینکه بعید می دانم که این لایحه در شورای شهر تصویب شود افزود: شهرداری تهران همراه لایحه، پیوستی در خصوص قیمت‌های پیشنهادی ارائه کرده است اما هنوز در مورد گرفتن یا نگرفتن عوارض از مردم بین اعضای شورای شهر اختلاف وجود دارد و هنوز بحثی در مورد قیمت‌ها صورت نگرفته است.

 

 اخباراجتماعی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
افزایش اندک نرخ تورم در حوزه پولی یورو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نرخ های پیشنهادی فروش مغازه های کوچک در پایتخت (+جدول)



اخبار اقتصادی - مغازه وجبی 400هزار تومان

قیمت‌های عجیب و غریب در بازار خرید و فروش مغازه در تهران، كار دلالان را به جایی رسانده كه برای مناطقی از پایتخت همچون محله بازار در جنوب یا میدان تجریش در شمال كه كسب‌و‌كار مغازه‌دارها در آنجا بی‌نهایت رونق دارد، ارزش مغازه را براساس «وجب» تعیین می‌كنند.

«وجب» واحد سنجش طول است كه معادل 5/22 سانتی‌متر است و برای محاسبه مساحت به كار برده نمی‌شود، اما در حال‌حاضر قیمت یك‌وجب در یك‌وجب مغازه در برخی مناطق (حدود 400سانتی‌متر مربع) به طور متوسط بین 400 هزار تا 600 هزار تومان تعیین می‌شود و در برخی قسمت‌های شهر، حتی مغازه‌ای با مساحت یك مترمربع، گران‌تر از مغازه چندین‌متری معامله می‌شود. 

 

خرید و فروش واحدهای تجاری نسبتی با بازار مسکن ندارد. این بازار خریداران ویژه خود را دارد. مشتریان این واحد‌ها اغلب به دنبال شغل هستند تا سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن. مغازه‌های کوچک در میان واحد‌های تجاری بزرگ تقاضای بیشتری دارد. افرادی که قصد دارند با سرمایه کوچکی کاسبی تازه‌ای را آغاز کنند مشتریان اصلی مغازه‌های کوچک به حساب می‌آیند.  اما این مغازه‌های چند متری بر اساس موقعیت مکانی که دارند قیمت‌گذاری می‌شوند اما قرار داشتن در شمال یا جنوب شهر به اندازه‌ای که پرمشتری بودن این مغازه‌ها در قیمت‌گذاری تاثیر دارد، ملاک قرار نمی‌گیرد.

 یکی از کارشناسان حوزه مسکن در این باره به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: گاهی یک مغازه یک متری در بازار از مغازه‌ای چند ده متری در منطقه‌ای دیگر گران‌تر است. آنچه مغازه‌ای را برای خرید مطلوب می‌کند پاخور بودن مشتری و قرار گرفتن در منطقه‌ای است که پرمشتری باشد.  به طور مثال مغازه کوچکی در خیابانی که بورس لوازم خانگی است نسبت به مغازه بزرگی در یک محله که بورس پوشاک است قیمت بالاتری دارد.این موضوع را با بررسی در فایل‌های فروش هم می‌توان مشاهده کرد. مغازه‌ای در نازی‌آباد به قیمت متری 30 میلیون تومان است و مغازه‌ای دیگر در خیابان امیرآباد متری 17 میلیون به فروش می‌رسد. به جز موقعیت مکانی، پرداخت عوارض شغلی و حق بیمه نکات دیگری است که خریداران مغازه‌های کوچک باید به آن توجه کنند.

 اما به جز این سه نکته این کارشناس بازار مسکن تاکید می‌کند: خریداران مغازه هرگز تن به خرید سرقفلی ندهند زیرا خریدار سرقفلی در هر خرید و فروشی باید به صاحب ملک 10 تا 20 درصد از قرارداد را پرداخت کند تا وی رضایت دهد. در جدول زیر نرخ‌های پیشنهادی فروش مغازه‌هایی با مساحت كمتر از 10 متر اعلام شده است.

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,خرید و فروش مغازه در تهران

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد