اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بررسی نتایج استقلال مقابل تازه واردها


مرور بازی های استقلال مقابل تازه واردهای لیگ برتری و بررسی نتایج آنها نشان می دهد که استقلالی ها در اکثر بازی های خود مقابل تازه واردها از زمین مسابقه پیروز خارج شده اند.

تماشا: رویارویی با تیم های تازه وارد لیگ برتری به دلیل ناشناخته بودن رقیب، معمولا بازی های غیرقابل پیش بینی خواهد بود. اولین بازی استقلال در لیگ دوازدهم هم با یک تیم تازه وارد لیگ برتری است. آلومینیوم هرمزگان اولین رقیبی است که از استقلال مدل 91 رونمایی می کند.

شاگردان اکبر میثاقیان در پایان فصل گذشته به عنوان قهرمان گروه اول رقابت های لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کردند و حالا در اولین بازی خودشان در مقابل استقلال قرار می گیرند. پیش بینی بازی استقلال و آلومینیوم هرمزگان هر چند کار ساده ای نیست اما مرور بازی های استقلال مقابل تازه واردهای لیگ برتری و بررسی نتایج آنها نشان می دهد که استقلالی ها در اکثر بازی های خود مقابل تازه واردها از زمین مسابقه پیروز خارج شده اند. شاید همین مسئله بتواند هواداران استقلال را به کسب اولین سه امتیاز لیگ امیدوار کند.



لیگ دوم


اولین رقیب تازه وارد استقلالی ها در لیگ برتر که تا پیش از آن تجربه حضور در لیگ برتر را نداشت، صنعت نفت آبادان بود که در لیگ دوم مقابل استقلال قرار گرفت.

استقلال در بازی رفت با یک گل به تیم پورحیدری باخت ولی در بازی برگشت با همین نتیجه برنده شد.

لیگ سوم

در لیگ سوم، شموشک نوشهر در اولین بازی لیگ برتری خود با استقلال که در نوشهر برگزار می شد، با نتیجه 2- یک شکست خورد. بازی برگشت را هم استقلال با همین نتیجه برد.

لیگ چهارم

صبا باتری تیم تازه وارد لیگ برتری لیگ چهارم بود که توانست با کسب نتیجه تساوی یک – یک، از استقلال یک امتیاز بگیرد. در بازی برگشت اما استقلال با هت تریک عنایتی، 3- یک برنده شد.

لیگ پنجم


شهید قندی یزد در اولین و آخرین حضور لیگ برتری اش هر دو بازی رفت و برگشتش مقابل استقلال را با نتیجه یک - صفر باخت.

لیگ ششم

مس کرمان رقیب تازه وارد استقلال در لیگ ششم بود که در خانه خود با نتیجه یک – صفر از استقلال شکست خورد. در بازی برگشت اما دو تیم بدون گل مساوی شدند.

لیگ هفتم

نماینده فوتبال کرمانشاه در لیگ هفتم برای اولین بار مقابل استقلال قرار گرفت و در تهران با نتیجه 2- یک شکست خورد. آنها در بازی رفت و در خانه خودشان هم 3- یک باخته بودند.

لیگ هشتم


پرگل ترین پیروزی استقلالی ها در مقابل تازه واردها در لیگ هشتم و در مقابل پیام مشهد بود. آبی ها در آن بازی با نتیجه 5- صفر مهمان خودشان را بدرقه کردند. در بازی برگشت هم استقلال با گل جان واریو برنده و قهرمان لیگ شد.

لیگ نهم

در این فصل استقلال دو مهمان تازه وارد داشت، شاهین بوشهر و استیل آذین. استقلال شاهین را 2- یک و یک – صفر برد. هر دو بازی رفت و برگشت مقابل استیل آذین هم با برد 2- صفر استقلال تمام شد.

لیگ دهم

نفت تهران و شهرداری تبریز رقبای تازه وارد استقلال در لیگ دهم بود.استقلال مقابل نفت یک بار بدون گل مساوی کرد و یک بار هم 3- یک برنده شد. مقابل شهرداری هم یک تساوی بدون گل در تهران و یک برد 3-2 در تبریز رقم خورد.

لیگ یازدهم

آخرین تجربه استقلال در مقابل تازه واردها مقابل مس سرچشمه بود. استقلال در خانه یک – صفر برد و در کرمان هم 3- یک برنده شد.

لیگ

نتیجه

گلزنان

سرمربی

اول

برق شیراز یک – استقلال یک

علی موسوی

منصور پورحیدری

دوم

استقلال 3- پاس یک

سیروس دین محمدی، علیرضا نیکبخت و علی سامره

رولند کخ

سوم

استقلال 2- پاس 2

علیرضا نیکبخت و یدالله اکبری

امیر قلعه نویی

چهارم

استقلال یک – استقلال اهواز یک

علیرضا نیکبخت

امیر قلعه نویی

پنجم

استقلال 4- صباباتری یک

رضا عنایتی (2 گل)، علیرضا نیکبخت و سیاوش اکبرپور

امیر قلعه نویی

ششم

استقلال 2- ذوب آهن یک

محمد نوازی و پیروز قربانی

صمد مرفاوی

هفتم

استقلال 3- استقلال اهواز 2

آرش برهانی، امیرحسین صادقی و میثم منیعی

ناصر حجازی

هشتم

استقلال 2- ابومسلم صفر

مجتبی جباری و مهدی امیرآبادی

امیر قلعه نویی

نهم

استقلال یک – سپاهان صفر

امیدرضا روانخواه

صمد مرفاوی

دهم

شهرداری تبریز 2- استقلال 3

میلاد میداودی (2 گل) و آرش برهانی

پرویز مظلومی

یازدهم

سپاهان یک – استقلال یک

آرش برهانی

پرویز مظلومی


ویدیو مرتبط :
بررسی قضاوت پراشتباه بازی استقلال اهواز و استقلال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج بررسی 20 سال اخیر وضعیت ام اس اعلام می شود



 

 

ام اس

 

 

رییس هفتمین كنگره بین المللی ام اس ایران گفت: نتایج مطالعه ای كه طی 20 سال اخیر وضعیت ام اس در تهران را مورد بررسی قرار داده است به زودی اعلام می شود.

دكتر 'سعید شاه بیگی' روز چهارشنبه در آستانه برگزاری هفتمین كنگره بین المللی ام اس كه 13 و 14 آبان ماه برگزار می شود در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با بیان این مطلب افزود: این مطالعه كه وضعیت بیماری ام اس و تعداد افراد مبتلا به ام اس در تهران را مورد بررسی قرار داده است در كنگره هفتم ام اس اعلام می شود.

وی گفت: طی سال های اخیر شمار مبتلایان به ام اس رو به افزایش گذاشته است كه هنوز علت دقیق آن مورد بررسی قرار نگرفته است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان اینكه برآورد می شود بیش از 40 هزار بیمار مبتلا به ام اس در كشور وجود داشته باشد گفت: بیش از 20 هزار نفر از این تعداد اطلاعات دقیق آنها به صورت ثبت شده وجود دارد.

رییس هفتمین كنگره بین المللی ام اس ایران در زمینه علت این افزایش شمار مبتلایان به ام اس در كشور گفت: مجموعه ای از عوامل می تواند در بروز افزایش شیوع ام اس موثر باشد كه باید طی یك تحقیق مورد بررسی علمی قرار گیرد اما یكی از دلایل می تواند تشخیص بهتر این بیماری باشد كه به كمك تجهیزات موجود امكان پذیر شده است.

دكتر شاه بیگی در پاسخ به اینكه استرس تا چه میزان می تواند در افزایش شمار مبتلایان به ام اس نقش داشته باشد گفت: استرس و اضطراب عامل ایجاد كننده ام اس محسوب نمی شود اما به عنوان یك عامل محیطی می تواند شدت بیماری را در فرد مبتلا بیشتر كند.

وی با بیان اینكه اختلالات حسی مهمترین علامتی است كه در بیماری ام اس نشان داده می شود گفت: اختلالات حسی به این صورت شكایت از خواب رفتن شست ، احساس سری یا بی حسی در برخی اندام و احساس گز گز و مور مور كه مجموعا تحت عنوان اختلالات حسی مطرح هستند به عنوان مهمترین نشانه و علامت ام اس به شمار می رود.

متخصص مغز و اعصاب اظهار داشت: اختلال دید و یا تاری در دید به خصوص در افراد جوان یكی دیگر از علایم و نشانه های ام اس است كه این تاری دید می تواند به صورت كاملا یك دفعه باشد و یا اینكه به مرور فرد را دچار مشكل در دید كند.

ام‌اس بیماری مزمنی است كه عمدتا افراد جوان و بخصوص زنان جوان را مبتلا می‌كند این بیماری می‌تواند جنبه‌های مختلف زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

MS ?مخفف اصطلاح علمی ? Multiple Sclerosis?است كه با درگیری سیستم عصبی مركزی باعث بروز علایمی مانند اختلال دید، اختلالات حركتی و اختلال در تعادل فرد مبتلا می‌شود.

هفتمین كنگره بین المللی ام اس 13 و 14 آبان ماه توسط انجمن علمی ام اس ایران و انجمن علوم مغز و اعصاب ایران در بیمارستان امام خمینی برگزار می شود..../تحلیل:ایرنا