اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بررسی علت قتل معلم سیستانی



علت قتل و تحقیقات درباره قتل یک معلم سیستانی در خاش در جلسه شورای تامین استان سیستان‌وبلوچستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش فرهیختگان، «عبدالله شهرراز» ساعت ۸ صبح سه‌شنبه در جاده نوک‌آباد منطقه خاش هنگام رفتن به مدرسه و هنگامی که سه فرزند او در خودرو حضور داشتند، بعد از توقف خودرو، از سوی یک فرد با ضرب گلوله به قتل رسید، سه فرزند این معلم سالم هستند.

علی مرادی رئیس اداره روابط‌عمومی استان سیستان‌وبلوچستان، با اشاره به اینکه این حادثه یک‌سوء قصد بوده است، در پاسخ به این سوال که آیا این معلم به دست تکفیری‌ها به قتل رسیده است، گفت: «هنوز نمی‌توانیم به صراحت اعلام کنیم که این فرد به دست چه کسی یا کسانی کشته شده است.»

مرادی تصریح کرد: «اقوام نزدیک این معلم عنوان می‌کنند که در پس ماجرای این سوءقصد، اختلافات طایفه‌ای وجود دارد.»

او ادامه داد: «این موضوع در شورای تامین استان بررسی خواهد شد و در صورتی که محرز شود به دست تکفیری‌ها کشته شده این معلم شهید محسوب می‌شود.»

با وقوع این حادثه برخی گروه‌های تکفیری ادعا کردند که این اقدام از سوی آنها رخ داده است.

اخبار حوادث - فرهیختگان

 


ویدیو مرتبط :
قتل حقیقت - بررسی قتل سرنا شیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی همزمان قتل معلم و کارمند ثبت احوال


رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه قتلهای اخیر در حوالی شهرستان سرباز هیچ ارتباطی با سفر رئیس جمهور به این استان ندارد، گفت: تحقیقات درباره وقوع این دو جنایت ادامه دارد.

خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه قتلهای اخیر در حوالی شهرستان سرباز هیچ ارتباطی با سفر رئیس جمهور به این استان ندارد، گفت: تحقیقات درباره وقوع این دو جنایت ادامه دارد.

ساعت ۷ صبح 26 فروردین مردم با تماس به پلیس ۱۱۰ قتل هولناک معلم روستای حیط را خبر دادند.به دنبال این موضوع سریعا کارآگاهان پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در محل حاضر شده و پس از بررسی های اولیه جسد این معلم جوان را به پزشکی قانونی انتقال دادند.

طبق گفته شاهدان این ماجرا راکبان یک دستگاه موتورسیکلت با سد کردن راه این معلم او را شلیک ۵ گلوله از پای درآورده و سریع از محل متواری شدند.

دومین جنایت

در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت ظهر روز پنجشنبه 4 اردیبهشت، فرد ناشناس مسلحی با اسلحه کلاش وارد اداره ثبت‌احوال  بخش سرباز در سیستان و بلوچستان شده و با شلیک گلوله یکی از کارمندان این اداره را به قتل رساند.

تحقیقات نشان می‌دهد عوامل این قتل 2 نفر بودند که سوار بر یک موتوسیکلت متواری شده‌اند. یکی از این افراد سوار بر موتور بوده و دیگری با پوشش چادر وارد اداره ثبت‌احوال شد و با شلیک 5 گلوله به قفسه سینه محمدرضا صیادی، معاون امور حقوقی و سجلی این اداره، وی را به قتل رساند.

این شرور و همدستش بلافاصله پس از قتل متواری شدند. در زمان حادثه مقتول به همراه رئیس اداره تنها در محل کار حضور داشته‌اند و ضاربان توسط شخصی دیده نشده‌اند و بلافاصله از محل متواری می‌شوند.

شباهت دو جنایت


با توجه به به شباهت دو جنایت ، در همان ابتدا احتمال ارتباط دو جنایت با یکدیگر مطرح شد و تیم قضائی- پلیسی تحقیقات در خصوص ارتباط این دو جنایت با یکدیگر را مطرح کردند.

از سوی دیگر همزمانی قتل اول با سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان باعث شد برخی سایتها این جنایت را مرتبط با سفر استانی دکتر روحانی کردند.

ارتباط قتل ها مشخص نشده است


حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در این باره به مهر گفت: پس از وقوع این دو جنایت تحقیقات برای دستگیری عاملان جنایت آغاز شد اما تا کنونی مظنونی در این زمینه دستگیر نشده است.

وی افزود: ارتباط این قتلها با سفر استانی رئیس جمهور صحت ندارد و هنوز ارتباطی میان این دو جنایت به دست نیامده است. گلوله هایی که در این دو جنایت بکار رفته به آزمایشگاه ارسال شده تا از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: ارتباط این قتلها با گروهک تروریستی حیش العدل هم صحت ندارد و پس از تکمیل تحقیقات در این زمینه اطلاع رسانی می شود.