اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بررسی آسیب های پارازیت در مجلس


عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت در مجلس اعلام کرد بررسی های انجام شده نشان داده است که ارسال پارازیت برای سلامت شهروندان مضر است.

سایت آفتاب: عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت در مجلس اعلام کرد بررسی های انجام شده نشان داده است که ارسال پارازیت برای سلامت شهروندان مضر است.

این نمانیده مجلس آسیب هایی همچون پرخاشگری، ناباروی را بخشی از مشکلات ارسال پارازیت معرفی کرد و گفت: در جلساتی که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزار کرد، مشخص شد پارازیت آسیب های زیادی بر روی جسم و روان شهروندان وارد می کند؛ آسیب هایی جسمی مانند ناباروری و آسیب های روحی چون تنش و پرخاشگری که زمینه درگیرهای اجتماعی را فراهم می کنند، بخشی از این آسیب ها هستند.

وی گفت: اگرچه هنوز همه مضرات پارازیت ها مشخص نیست اما واضح است که آسیب های پارازیت سلامت شهروندان را خدشه دار می کند.

عابد فتاحی برخورد صرفا قهری با ماهواره ها را کم اثر دانسته و افزود: به نظرم ما باید سعی کنیم مسائل فرهنگی را از همه جهات بررسی کنیم. پیشرفت تکنولوژی دسترسی به اطلاعات را بیشتر از گذشته فراهم کرده است. حالا گوشی های تلفن همراه چنان پیشرفته شده اند که امکانات وسیعی تری نسبت به ماهواره ها برای مردم فراهم می کنند. بنابراین در شرایط کنونی برخورد قهرآمیز و سلبی نمی تواند جامعه را از دسترسی به این ابزار باز دارد.

فتاحی تاکید کرد: «با فرهنگ سازی صحیح می توان انسان ها را به مسیر درست هدایت کرد. تنها برخورد سلبی و ارسال پارازیت چاره ماجرا نیست. با این اوصاف ما می توانیم دنیایی بدون پارازیت داشته باشیم.

متخصصان گروه های مختلف پزشکی همچنان درباره آثار این امواج روی سلامت مردم هشدار می دهند. به عقیده آنان این امواج بر سلامت انسان و سلول های بدن تاثیر منفی به جای گذارده، سبب ابتلا به بیماری های مختلف با منشأ ناشناخته می شوند. همچنین این تشعشع ها می توانند، موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن شود.

رسول خضری عضو دیگر کمیسیون بهداشت نیز چندی پیش به عواقب منفی ارسال پارازیت اشاره کرده و گفته بود: «نه تنها پارازیت ها سیستم سلامت حیوانات را به مخاطره می اندازد بلکه با سلامت انسان هم درگیر است. این که پارازیت ها بر سلامت عموم تاثیرات سوء به همراه دارد انکار شدنی نیست و کسی نمی تواند آن را رد کند چراکه این موضوع با دلایل علمی همراه است. تاکنون هیچ کشوری از آسیب امواج و پارازیت ها در خطر نبوده که بخواهد برای اثبات ضرر و زیان آن به شکلی تخصصی ادله ارایه بدهد. برخی از متخصصان داخلی هم که به خطرات این امواج گوشزد کرده اند با این اتهام که دلیل علمی ندارند مواجه شده اند.»


ویدیو مرتبط :
پاورپوینت بررسی و آسیب شناسی ماهواره (آسیب شناسی شبکه های فارسی زبان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی تاثیر پارازیت‌ها بر سلامت افراد در فراکسیون محیط زیست مجلس



اخبار ,اخبار اجتماعی ,پارازیت‌ها

 

اخبار اجتماعی - پارازیت‌ها در مجلس بررسی می‌شود

رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس٬ از بررسی موضوع پارازیت‌ها در این فراکسیون پس از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس خبر داد و گفت: با توجه به تاثیر پارازیت‌ها بر سلامت انسان، بررسی این موضوع در اولویت کار فراکسیون محیط زیست قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمد رضا تابش با اشاره به تاثیرگذاری پارازیت بر پیش‌بینی نکردن توفان تهران٬ افزود: علاوه بر مضر بودن پارازیت‌ها در سلامت انسان، ادامه بی‌توجهی به وجود آن‌ها به بروز حوادثی چون توفان تهران و به موقع پیش‌بینی نشدن آن نیز می‌انجامد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان این که بررسی موضوع پارازیت‌ها اکنون در هیات وزیران در حال انجام است٬ گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در مضر بودن پارازیت‌ها بر سلامت انسان شکی نیست و اکنون کمیته‌ای نیز در وزارت ارتباطات، فناوری و اطلاعات برای تحقیق و بحث کارشناسی در این خصوص تشکیل شده است.

وی همچنین از بررسی موضوع پارازیت‌ها در فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: این موضوع با هدف جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مردم در اولین فرصت با حضور مسئولان مربوطه بررسی خواهد شد.

تابش گفت: بررسی موضوع پارازیت‌ها در فراکسیون محیط زیست مجلس پس از پایان دو هفته تعطیلی مجلس صورت خواهد گرفت. تعطیلی مجلس از امروز - شنبه - آغاز شد و تا دو هفته ادامه دارد.

نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان این که تنها علت پیش‌بینی نشدن توفان تهران پارازیت‌ها نبوده است٬ افزود: به روز نبودن تجهیزات و امکانات سازمان هواشناسی عامل مهمی در ایجاد مشکلات و حوادثی چون توفان تهران بوده است.

گفتنی است؛ بنابر اعلام مسئولان سازمان هواشناسی و بررسی تصاویر رادار هواشناسی تهران، مشخص شد که در سال‌های اخیر، میدان دید رادار تهران و برخی دیگر از شهرها به دلیل امواج الکترومغناطیسی (آلودگی صوتی یا سیگنالی) ناشی از منابع مختلف، بسیار محدود شده و اغلب موارد تصاویر تولید شده توسط رادارهای هواشناسی با پارازیت همراه است. 

اخبار اجتماعی - ایرنا