اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برداشت 3 میلیاردی حسابدار خیانتکار از حساب استاد برجسته دانشگاه



اخبار,اخبار حوادث,کلاهبرداری


اخبار حوادث - برداشت 3 میلیاردی حسابدار خیانتکار از حساب استاد برجسته دانشگاه

حسابدار خیانتکار که با جعل امضا و وکلاتنامه 3 میلیارد تومان از حساب استاد برجسته دانشگاه برداشت کرده بود در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش مهر، 15 دی ماه امسال یکی از اساتید برجسته دانشگاهی کشور با مراجعه به دادسرای ناحیه 6 تهران و طرح شکایتی اعلام کرد که حسابدار وی با سوء استفاده از اعتماد و وکالتنامه تام الاختیار انجام امور مالی، اقدام به تحصیل نامشروع بیش از 3 میلیارد تومان از اموال او کرده است. با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 6 تهران پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

شاکی پرونده پس از حضور در اداره سیزدهم به کارآگاهان گفت: به دلیل داشتن مشغله کاری زیاد در زمینه انجام کارهای تحقیقاتی - علمی و همچنین تحصیل در دانشگاههای داخل و خارج از کشور از حدود 8 سال پیش جوانی به نام علی اکبر را به عنوان حسابدار استخدام کرد. پس از گذشت مدت کوتاهی و به دلیل اعتمادی که به او پیدا کرده بودم وی را به عنوان نماینده تام الاختیار خود انتخاب و با تنظیم وکالتنامه محضری او را مسئول رسیدگی به تمام امورات مالی خود کردم.

وی با اشاره به اینکه تمام اعضای خانواده اش در خارج از کشور زندگی می کنند اظهار داشت: در طول 8 سال گذشته از طریق فروش خانه هایی در انگلستان، فروش و پیش فروش چند واحد آپارتمانی در تهران پارس، انتقال درآمدهای مختلف خود اعم از اجاره آپارتمانها و همچنین حقوق بازنشستگی، بیمه بازنشستگی خصوصی و دولتی خود در خارج از کشور و سود حاصله از دو شرکت ثبت شده در انگلستان چندین میلیارد تومان را به صورت نقد در قالب ریال، پوند و دلار به علی اکبر پرداخت کردم و قرار بود تمامی این پولها در پروژه ای ساختمانی که در تهران شروع کردم سرمایه گذاری شود.

شاکی در خصوص نحوه اطلاع خود از خیانت حسابدارش نیز گفت: یک روز به صورت اتفاقی برای سرکشی به محل پروژه ساختمانی رفته و در کمال تعجب متوجه شدم که برخلاف اظهارات علی اکبر پروژه آنگونه که وی مدعی بود پیشرفت فیزیکی نداشته است. از طریق مهندسین پروژه دریافتم که تنها قسمتی کوچک از پولها در پروژه هزینه شده است.

 

در حالی که به دنبال خواستن توضیح از علی اکبر بودم وی پس از آخرین تماس تلفنی من دیگر پاسخگوی تماسهایم نبود و پس از آن ناپدید شد. همزمان با این اتفاقات به شعبه بانک محل حساب خود مراجعه و در کمال تعجب متوجه شدم علاوه بر چکهایی که امضا کرده ام چندین فقره چک بانکی دیگر نیز با امضای من نقد شده که من از آنها هیچ اطلاعی نداشتم. با بررسی چکها متوجه شدم امضای من در تمامی آنها جعل شده است.

با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره سیزدهم پلیس آگاهی کارآگاهان در مسیر تحقیقات خود متوجه شدند که علی اکبر با همدستی همسرش به نام مریم اقدام به پولشویی و تحصیل اموال مالباخته از طریق جعل امضا و صدور چکهای بلاعوض و همچنین جعل وکالتنامه برای فروش ملک در مناطق مختلف تهران کرده است.

کارآگاهان با بهره گیری از سیستم جامع پلیس آگاهی و با شیوه و شگردهای پلیسی سرانجام موفق به شناسایی مخفیگانه متهم و همسرش در خیابان فاطمی شده و هر دوی آنها را دستگیر کردند.

متهم اصلی پرونده پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با مالباخته در اعترافات خود عنوان داشت تمام اظهارات شاکی را قبول دارم همسر متهم نیز به همدستی با وی اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح هر دو متهم و دیگر اسناد و مدارک به دست آمده در پرونده قرار قانونی از سوی مقام قضائی صادر و این زوج برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

اخبار حوادث - مهر

 


ویدیو مرتبط :
استاد برجسته دانشگاه - آذربایجان غربی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روایت استاد دانشگاه آمریکا از همایش جنبش وال استریت در تهران : ایرانی ها در سوء برداشت عمیقی هستند



جنبش اشغال , وال استریت , رسانه های آمریکایی

 

یک استاد دانشگاه در آمریکا که هفته گذشته برای شرکت در همایشی درباره جنبش اشغال وال استریت به تهران سفر کرده است ، پس از بازگشت به آمریکا نتایج مشاهدات خود از این همایش را بیان کرد.

خانم " هیثر گاوتنی " استاد جامعه شناسی در دانشگاه فوردهام  نیویورک که هفته گذشته به همراه 3 استاد دیگر آمریکایی برای شرکت در همایش دو روزه " واکاوی جنبش فتح وال استریت " به تهران سفر کرده بود پس از بازگشت به آمریکا اظهار داشت که در این همایش سخنانی شنیده است که برایش عجیب بود و مغایر با واقعیت های جامعه آمریکا و جنبش وال استریت بوده است .

این استاد دانشگاه که خود نیز از فعالان جنبش اشغال است ، به فاکس نیوز گفت : " وقتی در ابتدا دعوت نامه دریافت کردیم درباره انگیزه ها و اهداف برگزار کنندگان این همایش شک و تردید داشتیم اما وقتی 30 سوال اصلی این همایش را دیدیم به این نتیجه رسیدیم که برگزار کنندگان یک پروژه مشروع و معقول برای بررسی این پدیده دارند ودعوت به شرکت در این همایش را پذیرفتیم.

با این حال این استاد دانشگاه آمریکایی می افزاید که در جریان همایش سخنرانی هایی شنیده است که از نظر او کاملا با آنچه که در جامعه آمریکا می گذرد مغایر است و حاکی از عدم شناخت و سوء برداشت عمیق برخی اساتید و صاحب نظران ایرانی از وضعیت و اهداف جنبش اشغال  وال استریت در آمریکاست .

وی در ادامه با اشاره به برخی برداشت ها از ایران درباره اینکه این جنبش " پایانی برای آمریکا " و یا " پایانی برای نظام سرمایه داری " است افزود : این جنبش بر ضد آمریکا نیست بلکه بر ضد نابرابری های اقتصادی و سیاسی است و در پی براندازی نظام لیبرال سرمایه داری نیست بلکه در پی اصلاح نابرابری ها است .

وی گفت : " من فکر نمی کنم هیچ کدام از ما فعالان این جنبش بر این باور باشیم که این جنبش برای نابودی نظام سرمایه داری است اما قطعا این جنبش می تواند نشانگر وجود برخی مشکلات درون این سیستم باشد ... ما یک نابرابری عمیق سیاسی و اجتماعی داریم .

خانم گاوتنی افزود : برگزار کنندگان همایش تلاش داشتند تا تایید برداشت های خود از جنبش اشغال وال استریت را از زبان ما بگیرند .

این استاد دانشگاه آمریکایی در پاسخ به سوال فاکس نیوز درباره اینکه وقتی چنین شرایطی برای این همایش برقرار بوده چرا این دعوت را پذیرفته ؟ گفت : کمترین فایده حضور ما در این همایش این بود که تلاش کردیم با ارایه اطلاعات صحیح سوء برداشت آنها را برطرف کنیم.

وی افزود : یکی از سوء برداشت های ایرانیان از این جنبش این است که رسانه های آمریکایی به این جنبش بسیار دید منفی دارند و حتی رسانه های آمریکایی قادر به پوشش واقعی آنچه که درون این جنبش می گذرد ، نیستند.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود که ایرانیان و دانشجویان ایرانی بسیار کنجکاو بودند تا درباره نحوه زندگی در جامعه آمریکا اطلاع کسب کنند.../عصرایران