اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برخی بانک‌ها نرخ سود توافقی را رعایت نمی‌کنند



اخبار,اخبار اقتصادی ,کاهش نرخ سود سپرده های بانکی

مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه برخی بانک‌ها نرخ سود جدید توافقی برای سپرده های روزشمار را رعایت نمی کنند، گفت: اطلاع رسانی برای کسر هزینه ارسال پیامک به مشتریان انجام شده بود.

به گزارش تسنیم، عبدالناصر همتی در جمع خبرنگاران در ارتباط با اقدام اخیر بانک ملی برای کسر هزینه ارسال پیامک از حساب مشتریان، اظهار داشت: بانک ملی قبلا در این زمینه به مدت یک ماه اطلاع رسانی کرده بود.

وی با بیان اینکه طبق اعلام مسئولان فنی بانک ملی 14 میلیون پیامک قبلاُ به مشتریان ارسال شده بود، تصریح کرد: اما چون این پیامک ها از ساختار پیامک های تبلیغاتی ارسال شده بود، پیامک های مذکور دست خیلی از مشتریان نرسیده بود درحالی که بانک احساس کرده بود این پیامک ها به مشتریان رسیده است.

مدیرعامل بانک ملی ادامه داد: البته همان موقع هم 49 هزار نفر از مشتریان با ارسال پیامک اعلام کرده بودند که تمایلی به فعال سازی سرویس پیامک ندارند و انصراف دادند. بنابراین بانک ملی پیامک ها را ارسال کرده بود که این تعداد انصراف دادند.

برخی بانکها نرخ سود جدید را رعایت نمی کنند
همتی در ارتباط با رعایت نرخ سود در نظام بانکی گفت: خبرهایی شنیدم که برخی بانک ها متاسفانه نرخ سود توافقی را رعایت نمی کنند. اما بانک ملی مصوبه شورای پول و اعتبار و توافق انجام شده بین بانک ها برای سودهای روزشمار را رعایت می کند.

رییس شورای هماهنگی بانک ها ادامه داد: از آنجایی که توافق انجام شده برای سودهای روزشمار توافق صنفی محسوب می شود ممکن است برخی از بانک ها این توافق را رعایت نکنند ولی خواهش ما این است که نرخ ها را رعایت کنند تا بازار بهم نخورد.

وی عدم رعایت نرخ سود را موجب افزایش هزینه پول بانک ها دانست و گفت: درخواست ما از بانک مرکزی برای تعیین نرخ سود روزشمار به سرانجام نرسید.

اخبار اقتصادی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
انتقاد از رعایت نشدن نرخ سود بانکی در برخی از بانک ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد بورسی‌ها از بانک‌ها/ نرخ سود 22 درصد را رعایت کنید



اخبار,اخبار اقتصادی,بورس

اخبار اقتصادی - انتقاد بورسی‌ها از بانک‌ها/ نرخ سود 22 درصد را رعایت کنید

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به عدم رعایت نرخ سود مصوب 22 درصد شورای پول و اعتبار توسط بانک‌ها انتقاد کرد و گفت: کاهش نرخ سود بر بازار سرمایه تاثیرگذار است.

علی صالح آبادی در گفتگو با مهر در مورد تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سرمایه گفت: با توجه به روند کاهنده نرخ تورم، اگر بانک مرکزی تصمیم به کاهش نرخ سود بانکی بگیرد، این موضوع بر بازار سرمایه کشور نیز تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهار نسبت به عدم رعایت نرخ سود سپرده های بانکی که به میزان 22 درصد توسط شورای پول و اعتبار تعیین شده است، انتقاد کرد و اظهارداشت: بانکها این نرخ را رعایت نمی کنند و سودهایی بالاتر از آن را می پردازند، در حالی که باید مصوبات شورا پول و اعتبار توسط بانکها رعایت شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: تنها موضوع مهم برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور، کاهش نرخ سود بانکی نیست، بلکه باید سایر عوامل را نیز در نظر گرفت. بر این اساس کاهش سپرده قانونی بانکها در کنار کاهش نرخ سود بانکی پیشنهاد می شود.

وی کاهش نرخ سپرده قانونی بانکها را باعث بهتر شدن وضعیت بانکها و در نتیجه وضعیت اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: چنانچه شورای پول و اعتبار تصمیم به کاهش نرخ سودبانکی بگیرد، نیاز است که کاهش نرخ سپرده قانونی بانکها را هم تصویب کند تا تاثیر مثبت آن بر اقتصاد ملموس باشد.

صالح آبادی با تاکید بر اینکه کاهش سپرده قانونی بانکها مهمتر از کاهش نرخ سود بانکی است، گفت: کما اینکه معاون اول رئیس جمهوری نیز اخیرا در حضور صادرکنندگان بر ضروری بودن کاهش نرخ ذخیره قانونی بانکها به 10 درصد تاکید کرده است.

 

اخبار اقتصادی - مهر