اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برخورد بی رحمانه با مفسدان اقتصادی


وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی با بیان این که بانک ها باید در خدمت اقتصاد باشند نه اینکه اقتصاد تحت تاثیر بانک ها باشد گفت: در قوه قضائیه فعالیت های خوبی برای شفافیت در حوزه اقتصاد صورت گرفته اما باید بی رحمانه با مفسدان اقتصادی نیز برخورد کند.

خبرگزاری تسنیم: وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی با بیان این که بانک ها باید در خدمت اقتصاد باشند نه اینکه اقتصاد تحت تاثیر بانک ها باشد گفت: در قوه قضائیه فعالیت های خوبی برای شفافیت در حوزه اقتصاد صورت گرفته اما باید بی رحمانه با مفسدان اقتصادی نیز برخورد کند.

محمد جواد ایروانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران به تبیین دیدگاههای خود در خصوص اقتصاد مقاومتی پرداخت و افزود: در قوه قضائیه کارهایی که به شفافیت می انجامد مثل طرح کاداستر در حال انجام است که این موضوع سوء استفاده در نقل و انتقالات و تصرفات منابع طبیعی را کاهش می دهد و باید در مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز سازمان یافته عمل کرد.

وی با بیان اینکه در قوه قضائیه قضات پاکدامن بسیاری فعالیت می کنند، اظهار داشت: مفسدان اقتصادی شکردها و تکنیک هایی دارند که می گویند ما با بالا وصل هستیم که این موضوع در دستور کار قوه قضاییه است و باید بی رحمانه با آنها برخورد کند چون به هیچ جا وصل نیستند و فقط به پولشان وصل هستند و باید چون یک منکر بزرگ است با آنها برخورد شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود اصلاح عملکرد سیستم بانکی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت دانست و گفت: قانون بانکداری بدون ربا قانون خوبی است.

* 60 درصد منابع مالی بانکها صرف امور غیر تولیدی می شود

وی با بیان اینکه وام با نرخ های بالا برای تولید صرفه دار نیست، گفت: طبیعی است که 60 درصد منابع مالی بانکها صرف امور غیر تولیدی می شود ، باید تلاش شود بانکداری غیر ربا اجرایی شود، چرا که بانکداران می گویند باید سود متناسب با بازدهی فعالیتی شود که به آن وام داده می شود نه اینکه رقمی را تعیین کند که تولید را تحت الشعاع قرار دهد.

وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی گفت: بانک ها باید در خدمت اقتصاد باشند نه اینکه اقتصاد تحت تاثیر بانک ها باشد.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه در موضوع نقدینگی باید بخش تولید و غیرتولید از هم مشخص شود، خاطرنشان کرد: الزامی کردن بخشی از تسهیلات برای تولید در رشته های مختلف که اکنون این موضوع رها شده است، باید عملیاتی شود، پس زمان جنگ اقتصاد چگونه روی پای خودش مقاومت کرد، به خاطر این که به تولید کمک می شد.

ایروانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اگرمهمات ما در میدان نبرد به اندازه کافی باشد دشمن به این سادگی دست به جنگ نمی زند گفت: در حوزه اقتصاد نیز اینگونه است و از این منظر باید اقتصادمان مقاوم باشد .

ایروانی افزود : اقتصاد مقاومتی ، اقتصادی ریاضتی نیست تا موج بیکاری کاهش خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی را در بر داشته باشد بلکه رشد پویا ، مستمر و اشتغالزاست و نگاهش به آینده منطبق با منافع ملی است و اصل آن ایجابی و ویژه شرایط تحریم است.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی اتفاقاً پس از برجام اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا مدیریت نقدینگی منابع ارزی باید لحاظ شود تا بطور بهینه از این منابع استفاده شود .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مولفه های مختلف اقتصاد مقاومتی نظیر مردمی کردن اقتصاد ، مبارزه با فساد، اصلاح عملکرد نظام بانکی ، اصلاح سیاست های تجاری و الگوی مصرف گفت: رشد طبقه متوسط با دانش بنیان کردن اقتصاد موجب رقابت پذیری و رونق اقتصادی خواهد شد.

ایروانی افزود: فعالیت های اقتصادی در مناطق مختلف کشور در عرصه های صنعتی ، معدنی ، شیلات ، زراعت ، گردشگری ، گردشگری اسلامی و اقتصاد دریایی برنامه ریزی شده است که باید از همه این منابع برای رسیدن به رشدی متوازن استفاده شود.
وی گفت: ارزش افزوده را نیز باید در داخل کشور ایجاد کنیم و برای مثال سنگ آهن را به صورت خام صادر نکنیم .

ایروانی افزود: همراستایی کلی سیاست های تجاری ، پولی و مالی موجب می شود سیاست ها مقوّم تولید ملی شود .

وی گفت: شفافیت و سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد نیز مشوق سرمایه گذاری و تولید است .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به 10 اقدام اساسی که مقام معظم رهبری درخصوص سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بیان فرموده اند اشاره کرد و افزود: برای اینکه زحمات همه کسانی که در اقتصاد مقاومتی تلاش می کنند باید به 24 بند که در مقابل اقدامات اساسی سیاست های کلی آمده توجه شود تا موردی فراموش نشود. مثلاً وقتی راجع به تولید ملی صحبت می شود در حالیکه در دستور سیاست های پولی نیست باید در دستور قرار گیرد.

ایروانی با تشکر از اقدامات دولت برای اقداماتی که بمنظور احیای واحدهای تولیدی دچار مشکل، صورت گرفته یا تسهیل کسب و کار برای مناطق مختلف کشور گفت: این کارها بسیار خوب است و باید ادامه یابد.

* اصلاح عملکرد نظام بانکی برای محقق شدن بانکداری بدون ربا ضروری است

وی اصلاح عملکرد نظام بانکی را برای محقق شدن بانکداری بدون ربا ضروری دانست و افزود: بانکها واسطه وجوه و در خدمت اقتصاد هستند اما نباید به گونه ای عمل شود که اقتصاد تحت تاثیر بانک ها قرار گیرد.

ایروانی گفت: نرخ سود بانک ها حتماً باید پایین بیاید و بخشی از تسهیلات نیز برای رشته های مختلف تولید باید اختصاص یابد و از نقدینگی بانک ها برای بخش تولید استفاده شود زیرا نقطه کلیدی این است که تسهیلات بانکی باید تولید محور شود.

وی با اشاره به اینکه در دنیا صندوق هایی به نام صندوق های جسورانه تشکیل شده است تا برای تبدیل ایده به فناوری وام دهند افزود: در کشور ما نیز باید به این مهم توجه شود .

ایروانی گفت: سیاست های تجاری ما واردات محور است و برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی باید این سیاست ها تسهیل گر صادرات تولید محور ما شود .

وی افزود: در دنیا حمایت گری نوین در تجارت اعمال می شود به گونه ای که به صورت غیر ملموس محدودیت هایی برای واردات می گذارند تا تولیدشان رونق یابد که این مهم نیز باید مدنظر قرار گیرد.

ایروانی گفت: انجمن های صنفی ما خوشبختانه به تولید نگاه ویژه ای دارند که این بسیار مبارک است بنابراین سیاست ها و تعرفه های ما نباید ناامیدکننده تولید کنندگان باشد.

وی به تاکید مقام معظم رهبری برای مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: استانداردها و انضباط های مالی حتماً باید اعمال و سیاست های تجاری باید اصلاح شود .

ایروانی به قاچاق میوه اشاره کرد و گفت: باید از ورود قاچاق میوه که علاوه بر ضرر اقتصادی موجب تغییر ذائقه مردم و ایجاد مطالبه جدید برای میوه های ناشناخته خواهد شد؛ ممانعت شود.

وی به تسهیل کسب و کار خرد و متوسط در دنیا در اقتصادهای منظم مانند کشورهای آلمان و سوئد و اقتصادهای باز مثل اقتصاد آمریکا ، چین و هند اشاره کرد و افزود: در این کشورها جهش های اقتصادی به رونق کسب و کارهای خرد و کوچک بستگی دارد و ما باید در این مسیر با تامین مالی خرد در بانک ها گام برداریم.

ایروانی با اشاره به اینکه در کشور برای تامین روغن مشکل زیادی داریم گفت: دستگاه های مدرنی در دنیا آمده است که براحتی از دانه های کنجد رونق کنجد استخراج می کنند اما اگر کسی بخواهد چنین دستگاهی خریداری کند آنقدر از وی مجوز و شرایط و محوطه کار می خواهند که طرف پشیمان می شود.

*دولت انحصار ندهد

وی در بخش دیگری از سخنانش به دادن انحصارات دولت اشاره کرد و گفت : دولت باید در این زمینه تدبیری بیاندیشد تا همه حس کنند می توانند در گرفتن این انحصارات ورود کنند.

ایروانی اصلاح الگوی مصرف را بسیار مهم دانست و افزود: در این زمینه کارهای خوبی انجام شده است اما باز باید مطالبه عمومی صورت گیرد تا این فرهنگ الگوسازی شود و تعمیم یابد .

وی به مبحث تعصب داشتن به کالاهای ایرانی اشاره کرد و گفت: همه می دانید که صدها برند ایرانی در حال حاضر در کشور وجود دارد که بهتر از کالای وارداتی خارجی است و این یک غنیمت است بنابراین تولید کنندگان باید افق دیدشان برتر باشد و برای اینکه برند شوند باید به خدمات پس از فروش خود بسیار توجه کنند .

ایروانی فناوری هسته ای را پیچیده ترین و پیشرفته ترین فناوری ها دانست و افزود:وقتی ما به این فناوری دست یافته ایم مانند این است که چون که صد آمد نود هم پیش ماست .

وی به نقش بسیار مهم و تاثیرگذار توزیع کنندگان ، عرضه کنندگان و فروشندگان اشاره کرد و گفت: گاه دیده می شود که فروشندگان ما ُمبلغ کالاهای خارجی هستند اینها باید توجه داشته باشند در اقتصاد مقاومتی همین که کالای با کیفیت ایرانی را به مشتریان معرفی کنند نقش تعیین کننده ای دارند.

سخنران دوم پیش از خطبه های نمازجمعه تهران به نقش قوه مقننه که در حال تصویب احکام دائمی پنج ساله کشور، برنامه ششم و بودجه 95 است اشاره کرد و افزود: از نمایندگان مجلس می خواهم بیشتر وقتشان را به نظارت بر تحقق و اجرای قوانین اختصاص دهند زیرا کثرت قوانین خود پیچیدگی ایجاد می کند و موجب سوء استفاده خواهد شد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خود به نقش نهادهای عمومی و انقلاب اسلامی در اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و افزود: این نهادها می توانند در حد وسع و توان برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک و تامین مالی برای تولید کنندگان خرد در مناطق محروم کشور کمک کنند.


ویدیو مرتبط :
با مفسدان اقتصادی مبارزه کنند ........

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حجت الاسلام دعاگو: من كروبی نیستم كه با دو كلمه كنارم بزنم/چرا از برخی مفسدان اقتصادی دفاع می کنید؟



 

 

 

حجت الاسلام دعاگو: من كروبی نیستم كه با دو كلمه كنارم بزنم/چرا از برخی مفسدان اقتصادی دفاع می کنید؟

 

اماده ام که با احمدی نژاد مناظره کنم؛

حجت الاسلام دعاگو: من كروبی نیستم كه با دو كلمه كنارم بزنم/چرا از برخی مفسدان اقتصادی دفاع می کنید؟

امام جمعه شمیرانات گفت: معیار من برای سنجش اصولگرایی و اصلاح‌طلبی افراد در حوزه ملی میثاق ملی و در حوزه دین علاوه بر میثاق ملی، اسلام، خط امام و رهبری و وحدت و امنیت ملی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن دعاگو در ارزیابی از فضای سیاسی كشور گفت: فضای سیاسی كشور آرام است همراه با نگرانی؛ علت نگرانی هم ناآگاهی سیاستمداران از آینده جریان‌های سیاسی و انتخابات پیش‌رو است. افكار عمومی از سرنوشت جریان‌های موسوم به اصولگرا و موسوم به اصلاح‌طلب خبر چندانی ندارند.

وی در توضیح استفاده از كلمه "موسوم" قبل از عنوان‌های اصولگرایی و اصلاح‌طلبی اظهار كرد: به این خاطر می‌گویم "موسوم به اصلاح‌طلبی" و "موسوم به اصولگرایی" چرا كه در بین هر دو جریان كسانی هستند كه واقعا اصلاح‌طلب و اصولگرایند و كسانی نیز در هر دو جریان كه مدعی اصولگرایی‌اند ولی هیچ اندازه‌ای از اصولگرایی در اندیشه و دل‌شان نیست و كسانی مدعی اصلاح‌طلبی‌اند اما هیچ اندازه‌ای از اصلاح‌طلبی در جان و اندیشه آنان نیست.

دعاگو ادامه داد: سه موضوع برای افكار عمومی جامعه نگران كننده است، یكی وضعیت جریان اصولگرایی است، دیگر وضعیت جریان اصلاح‌طلب و سومی نیز جریان فتنه جدید است كه كسی نمی‌داند كه طراحان آن با مردم و رهبری همراه می‌شوند یا زاویه می‌گیرند و مواضع‌شان در انتخابات نیز نامعلوم است.

وی با بیان این‌كه " آرم‌هایی كه یك جریان سیاسی یا تشكل ویژه‌ای را معین می‌كند ارزشی نمی‌دانم" افزود: در مقیاس ملی اگر بخواهیم تعریف كنیم كسانی كه به قانون اساسی، نظام جمهوری اسلامی و منافع ملی وفادارند هر عقیده‌ای كه داشته باشند هم می‌توان گفت اصولگرایند و هم اصلاح‌طلب، در حوزه ارزش‌های اعتقادی نیز كسانی كه به اسلام، نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی، منافع ملی و خط امام و رهبری معتقد و پایبندند هم چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب عنوان شوند درست است.

نا‌م‌ها و عناوین هیچ ارزشی به جریان‌های سیاسی نمی‌دهد

وی خاطرنشان كرد: نا‌م‌ها و عناوین هیچ ارزشی به جریان‌های سیاسی نمی‌دهد بلكه این پایبندی به ارزش‌هاست كه عیار آن‌ها را تعیین می‌كند. معیار من برای سنجش اصولگرایی و اصلاح‌طلبی افراد در حوزه ملی میثاق ملی و در حوزه دین علاوه بر میثاق ملی، اسلام، خط امام و رهبری و وحدت و امنیت ملی است و كسانی كه به این‌ها پایبند باشند هم اصولگرا هستند و هم اصلاح‌طلب و می‌شود آن‌ها را اصولگرایان اصلاح‌طلب یا اصلاح‌طلبان اصولگرا نامید.

وی تصریح كرد: به جریان‌های سیاسی كه از هم جدا شوند اعتقادی ندارم؛ برای كار سیاسی خوب است اما این موضوع به این معنا نیست كه جریان اصولگرایی ضد جریان اصلاح‌طلبی باشد و یا بالعكس، اصلا این‌طور نیست.

مقابل اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نیستم

امام جمعه شمیرانات در پاسخ به این‌كه آیا این‌ مطلب كه به عنوان چهره اصولگرا شناخته می‌شود را می‌پذیرد یا نه؟ گفت: این‌كه عضو جریان سیاسی اصولگرا به این عنوان كه در مقابل جریان اصلاح‌طلبی باشم، نه نیستم. من در مقابل اصلاح‌طلبی نیستم، مقابل اصولگرایی هم نیستم، من اصولگرایی هستم كه اصلاح‌طلب نیز هستم و اصلاح‌طلبی هستم كه اصولگرا نیز هست.

دعاگو در ادامه در مورد وضعیت اصولگرایان اظهار كرد: جبهه موسوم به اصولگرایی از دیرباز مشغول سازماندهی تحولات سیاسی در انتخابات است و می‌توانم بگویم كه اصولگرایان در این زمینه از دیگر جریان‌ها جلوترند. آن‌ها سازماندهی‌های مهم را انجام دادند. منشور اصولگرایی را تدوین كردند و حداقل بخش عمده‌ای از این جریان با هم متحد و هماهنگ شدند.

جبهه پایداری را به رسمیت نمی‌شناسم

این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به كمیته 8+7 اصولگرایان افزود: من چیزی به عنوان جبهه پایداری را به رسمیت نمی‌شناسم. برخی افراد شاخص این چهره افراد افراطی هستند كه نه تحت عنوان اصولگرایی و نه اصلاح‌طلبی نمی‌توان آن‌ها را جمع كرد؛ بر اساس آنچه من اطلاع دارم نتیجه كار این‌ها شكست قطعی است مگر آن‌كه رویكرد دیگری غیر از آنچه من اطلاع دارم داشته باشند.

دعاگو همچنین گفت: برخورد حذفی آن هم بدون یك معیار شفاف و روشن خیلی نتیجه‌بخش نخواهد بود، به دوستانی كه در جبهه پایداری هستند نصیحت می‌كنم جریان جدید راه‌اندازی نكنند، در كشور ما از این جریان‌های خرده پا فراوان راه‌اندازی شده است و بعد از چند روزی متلاشی گشته‌اند.

جبهه پایداری با اصولگرایان همراه شوند

وی با بیان این‌كه «چندان امیدوار نیستم كه این جریان پا بگیرد، آن هم در جمع روحانیت»، ادامه داد: مگر آن‌كه جریان دیگری حداقل در حیثیت روحانیت باشد و حرف نویی داشته باشد ولی من حرف نویی از این‌ها سراغ ندارم و آن را موفق نمی‌دانم، معتقدم در جمع اصولگرایان بمانند و با آن همراه و هماهنگ شوند؛ چراكه ایجاد جریان جدید جاذبه ایجاد نخواهد كرد و پایانش شكست تلخ است.

سهم‌خواهی سیاسی معقول نیست

وی خاطرنشان كرد: سهم‌خواهی سیاسی معقول نیست و تعیین سهم نیز لازم نیست، اگر كسی پایگاه مردمی داشته باشد تنها هم بیاید مردم به او رای می‌دهند. آنچه رای مردم را می‌سازد تشكل‌ها نیستند بلكه نوع رفتار و سوابق كسانی است كه كاندید می‌شوند و ذهنیتی كه مردم از ‌آن‌ها دارند سرنوشت‌ساز است. افراد متكی به سهم‌خواهی نشوند بلكه به معرفی خود و اعتمادسازی میان مردم بپردازند.

لازم نیست جریانی از جریان دیگر برای شركت در انتخابات دعوت كند

این فعال سیاسی در مورد دعوت برخی اصولگرایان از جریان اصلاح‌طلب برای شركت در انتخابات اظهار كرد: لازم نیست جریانی جریان دیگر را برای شركت در انتخابات دعوت كند، قانون اساسی از همه استقبال كرده است. قانون این حق را به همه داده است و كسی نمی‌تواند آن را محدود كند، مشاركت در تعیین سرنوشت حق هر كسی است.

وی در واكنش به شروط مطرح شده از سوی جناح اصلاح‌طلب برای شركت در انتخابات گفت: اگر شرایطی مغایر با قانون اساسی برای شركت در انتخابات مطرح شود معقول نیست، اما اگر مطابق قانون باشد باید قبل از آن‌كه كسی بگوید این حق اعطاء شود. برای نمایندگی مجلس شرایطی در قانون وجود دارد كه كسانی كه واجد شرایط نباشند نمی‌توانند نامزد شوند ولی حق رای آن‌ها محفوظ است.

دعاگو با تاكید بر این‌كه « فعال شدن در انتخابات از حقوق شخصی كسی نیست كه بخواهد آن را به كس دیگر اعطاء یا سلب كند» خاطرنشان كرد: شرایطی كه مطرح شده است اگر در قانون اساسی لحاظ شده باشد، نیازی به تعیین نیست و باید اعطاء شود اما اگر در قانون اساسی نیست و مازاد است اصلا نباید تعیین شود، مگر این‌كه این ادعا شود كه در شرایط كنونی حقوق انتخاباتی و سیاسی درج شده در قانون اساسی تحقق پیدا نمی‌كند.

وی افزود: اگر كسی بر اساس قانون دارای مشكلی است و من بدون در نظر گرفتن ضوابط قانونی بگویم، این مشكل باید حل شود تا من در صحنه انتخابات حاضر شوم معقول نیست اما اگر مشكل این است كه اصلا آزادی‌های تصریح شده در قانون مانند آزادی قلم، آزادی اندیشه و آزادی بیان تحقق پیدا نكرده یا محدود شد و بنابراین جاذبه شركت در انتخابات نیز كاهش پیدا كرده است، این حقوق باید شكل گیرد.

وی تاكید كرد: اگر حقوق مردم در بستر خاصی قابل تحقق است، مسوولان باید حتما موضوع را پیگیری كنند تا حقوق مردم برقرار شود. اگر شروط مطرح شده این باشد كه قانون زیر پا گذاشته شود تا حضور پیدا كنند نظام نباید آن‌ها را بپذیرد.

وی در مورد نگرانی‌های مطرح شده از سوی هر دو جریان مطرح كشور درباره انتخابات اظهار كرد: تاریخ برگزاری انتخابات در ایران و نیز همه نقاط جهان همواره با نگرانی و سوال همراه بوده و هست. وقتی انتخاباتی برگزار می‌شود، همیشه در مورد سالم بودن یا نبودن آن ادعاهایی مطرح می‌شود ولی ادعای بی‌سند قابل قبول نیست.

برخی روش‌ها اعتمادسوزی كرد

دعاگو ادامه داد: معتقدم در انتخابات گذشته، یك جریان با بكار بردن برخی روش‌ها برای جلب آراء مردم اعتمادسوزی كرد؛ منشاء نگرانی جریان‌های مختلف نیز همین است. در این انتخابات روش‌هایی به كار رفت كه برخی از آن‌ها با قانون، شرع و اخلاق همراه نبود.

وی با انتقاد از روند مناظره‌های انجام شده در انتخابات ریاست جمهوری گذشته و با بیان این‌كه «لاپوشانی برخی موضوعات مشكلی را حل نمی‌كند» بر اجرای عدالت تاكید و ابراز عقیده كرد: استارت فتنه 88 در مناظرات تلویزیونی زده شد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت انتخابات گفت: مردم به كسانی كه بخواهند با قهرمان‌نمایی و با تعرض به شخصیت‌های ملی رای جمع كنند اعتماد نخواهند كرد.

نقش روحانیت در تحولات سیاسی كشور غیرقابل انكار است

این عضو جامعه روحانیت مبارز در توصیف نقش روحانیت در تحولات سیاسی كشور اظهار كرد: نقش روحانیت در تحولات سیاسی كشور آشكار و غیرقابل انكار است. اساسا در راس برنامه‌های اجرایی فتنه جدید پرداختن به مساله روحانیت و رهبری بوده و تضعیف این دو و كمرنگ كردن نقش آن‌ها در تحولات سیاسی جزء اهداف آن‌هاست.

تضعیف روحانیت و رهبری از قضیه پالیز‌دار كلید خورد

دعاگو ادامه داد: معتقدم برنامه تضعیف روحانیت و رهبری از قضیه پالیز‌دار كلید خورد و ایشان در یك سخنرانی با هدف قرار دادن تمام روحانی‌های مهم پیرامون قدرت آن را استارت زد. كسانی را كه هر كدام یك امكان اقتصادی داشتند برای موسسه خیریه، دانشگاه یا مدرسه، به فساد مالی متهم كرد و مقامات عالی‌رتبه را هم به اهمال در برخورد با آن‌ها متهم ساخت.

وی تصریح كرد: هدف این بود كه شخصیت‌های پیرامون رهبری را بزنند، وقتی این اتفاق بیفتد رهبری بی‌دفاع می‌شد و پس از آن می‌توانستند راحت رهبری را مورد هدف قرار دهند. هدف‌شان این بود كه ولایت و روحانیت را از صحنه سیاسی حذف و اگر نشد نقش آن‌ها را كمرنگ كنند.

وی توضیح داد: دو شماره از نشریه‌ای به نام همت منتشر شد، در یكی از شماره‌های آن عكس تعدادی را به عنوان یاران رهبری و عده‌ای دیگر را به عنوان یاران هاشمی زده بودند تا در افكار عمومی القا كنند كه مجموعه‌ای كه یاران هاشمی‌اند در مقابل رهبری قرار دارند. می‌خواستند یاران رهبری را به دو گروه تقسیم كنند و مخالفان رهبری را با فردی كه محور است یعنی هاشمی و روحانیون همراه او و مردمی كه با ایشانند را جدا كنند و دیگران را نیز از طرق دیگری جذب كنند و در مقابل رهبری قرار دهند.

جریان موسوم به فتنه جدید باید كنترل شود

این فعال سیاسی با تاكید بر این‌كه «جریان موسوم به فتنه جدید كه ضد روحانیت و رهبری است باید كنترل شود و كلیه بسترهایی كه آن‌ها می‌توانند در آن فعال شوند در اختیار نیروهای اطلاعاتی قرار گیرد» افزود: طراحان فتنه جدید، فتنه 88 را ساختند و موتور محركه آن بودند. آن‌ها توانستند رقبای خود را به عنوان فتنه‌گر معرفی كنند تا در پشت آن جریان خود را پنهان كنند و بعد این دو فتنه با هم همكاری كردند و متحد شدند.

دعاگو در مورد سرانجام این جریان گفت: جریان فتنه كاملا شكست می‌خورد؛ چراكه این‌ها تحمل اجرای قانون را ندارند، اگر بخواهند در انتخابات جاری قانون اجرا شود و با سرشاخه‌های فتنه جدید برخورد شود آن‌ها تحمل نمی‌كنند و تحمل نكردن‌شان منجر به حذف آن‌ها خواهد شد و كشور نجات پیدا می‌كند.اگر هم این جریان دست به تحركی نزند و نظام بتواند اوضاع را كنترل كند و یك صورت آرام به آن داده شود همراه با كنترل شدید تحركات فتنه جدید، كار ایده‌آلی شده است و هزینه‌ای نیز پرداخت نمی‌شود. در این صورت خود به خود حذف می‌شوند، با این پیش فرض كه با همه سرشاخه‌های آن برخورد شود.

جامعه روحانیت مبارز در بین گروه‌های سیاسی مقبولیت بالایی دارد

دعاگو در بخش دیگری از سخنانش درباره جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت مبارز تنها تشكلی است كه در بین گروه‌های سیاسی مختلف بالاترین مقبولیت را دارد نمی‌گویم از این بیشتر نمی‌شود ولی از مقبولیت كافی برخوردار است.

از مواضعم عقب‌نشینی نمی‌كنم

دعاگو كه به انتقادهای تند و صریح شهرت دارد در پاسخ به سوالی در مورد واكنش‌هایی كه نسبت به این موضوع دریافت كرده است، اظهار كرد: من با اعتراضات و تهدیدهای لفظی و كتبی مواجه شده‌ام و در بعضی موارد نیز فضای نماز جمعه را بر هم زده‌اند و حتی به نفاق و ضدیت با ولایت متهم شده‌ام، اما من با این مسائل از راه به در نمی‌شوم و عقب‌نشینی نمی‌كنم.

وی گفت: پس از قضیه پالیزدار، جریان علیه روحانیت و ولایت برایم قطعی شد و در یك مصاحبه با روزنامه كارگزاران نسبت به این موضوع هشدار دادم و پای مواضعم ایستادم.

وی به موضوع دیگری درباره واكنش‌ها به انتقاداتش اشاره كرد و افزود: در جلسه‌ای پیرامون موضوع وحدت سخنرانی می‌كردم كه یك طلبه‌ای از من خواست كه موضعت را درباره آقای هاشمی روشن كن كه ایشان را از سران فتنه می‌دانید یا نه، من گفتم موضع من درباره آقای هاشمی موضع رهبری است، رهبری ایشان را از سران فتنه نمی‌دانند من هم نمی‌دانم.

وی ادامه داد: یك خبرگزاری نیز خبری تحت عنوان "اعتراض جمعی از طلاب به مواضع دوپهلوی دعاگو در دفاع از سران فتنه" كار كرد كه من جواب دادم و آن‌ها نیز به جوابیه من جواب دادند سپس شكایت كردم؛ چراكه آن‌چه نوشته بودند صددرصد دروغ بود و دادستان سه عنوان مجرمانه نشر اكاذیب، توهین و تهمت را به آن‌ها تفهیم كرد.

 

در برابر نقد تحملی نمی‌بینم

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌كه « نقد به معنای دیدن نقاط مثبت و منفی هر دو با هم است»‌گفت: شرایط فعلی را برای تحمل نقد مناسب نمی بینم. سیاست برخی حذف منتقدین و مخالفین از عرصه است و آن‌جا كه نتوانند حذف كنند سیاست محدودسازی را در پیش می‌گیرند.اگر راست می‌گویند كه تحمل‌شان بالاست؛ چرا اجازه نمی‌دهند برخی انتقادات در روزنامه‌های دولتی چاپ شود، اصلا اجازه نمی‌دهند كه اندیشه مخالف به افكار عمومی متصل شود چه رسد به نقد آن‌ها.

به نقل از ایسنا، وی در بخشی از این گفت‌وگو برای مناظره با رییس‌جمهور اعلام آمادگی كرد و با بیان این‌كه «من كروبی نیستم كه با دو كلمه كنارم بزنم» اظهار كرد: مگر نمی‌گویند كه با قانون رفتار كنید، مگر نمی‌خواهند كه اسامی مفسدان را از جیب‌شان در بیاورند، پس چرا وقتی كه قوه قضائیه می‌خواهد به برخی پرونده‌ها رسیدگی كند، اجازه نمی‌دهند محاكمه شود. اگر با فساد اقتصادی مخالفند چرا از برخی افراد دفاع می‌كنند و آن‌ها را به قانون واگذار نمی‌كنند...../تحلیل:انتخاب