اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برخورد با صادرکنندگان ویزاهای جعلی


فرمانده نیروی انتظامی گفت: با شرکتهایی که اقدام به صدور ویزای جعلی تحصیل و مسافرت خارج از کشور می کنند برخورد قاطع می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: با شرکتهایی که اقدام به صدور ویزای جعلی تحصیل و مسافرت خارج از کشور می کنند برخورد قاطع می‌شود.

سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص برخورد با شرکت های صادر کننده جعلی وزیراهای تحصیلی و کار اظهار داشت: این امر جعل و کلاهبرداری است و حتما با اینگونه افراد و شرکت ها برخورد خواهد شد. پلیس های تخصصی اینگونه آگهی ها را در رسانه ها شناسایی کرده و با آنها برخورد می کنند از مردم هم می خواهم فریب این وعده ها را نخورند چرا که اگر ویزا نیز قانونی باشد آنها در کشور مقصد دچار مشکلات حاد شده و دیگر پلیس نمی تواند برای آنها کاری کند.

وی خرید و فروش فیش حج را قانونی دانست و تاکید کرد: قانون در این خصوص هیچ محدودیتی را تعیین نکرده است و سازمان حج و زیارت به عنوان متولی این سفر معنوی برای اینکه بعضی افراد مسن از این سفر معنوی محروم نشوند تسهیلاتی اینگونه را در نظر گرفته است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اظهارات وزیر کشور در خصوص بهبود وضعیت حجاب در کشور گفت: نسبت به شروع طرح امنیت اخلاقی پیشرفت و بهبود خوبی را شاهد هستیم. اجرای این طرح نیازمند حمایت مسئولان است چرا که حمایت آنها می تواند شرایط را برای اجرای طرح تسهیل کند. خوشبختانه مردم همکاری خوبی در این زمینه داشتند و تنش ها به حداقل رسیده است. ضمن اینکه تنها 5 درصد از افراد دستگیر شده تکراری هستند و 95 درصد پس از اولین دستگیری دیگر با وضع بد حجاب در جامعه ظاهر نشدند.

احمدی مقدم اجرای طرح ساماندهی موتورسواران را خسته کننده عنوان کرد و گفت: تشدید برخورد با موتورسواران متخلف تنش ایجاد می کند. این در حالیست که 50 درصد صاحبان موتورسیکلت های توقیفی برای بازپس گیری موتورشان مراجعه نمی کنند. همچنین در حال حاضر میزان خروج و ورود موتورسیکلت ثابت است و به نظر ما این وسیله نقلیه در حاشیه قرار می گیرد. اما پلیس قانون را اجرا می کند و اگر سخت گیری در این زمینه وجود دارد به این دلیل است که از تلخی های پس از تصادفات جلوگیری کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: خوشبختانه تخلفات موتورسواران کاهش چشم گیری داشته است و آمارهای ارائه شده از کاهش میزان کشته ها امیدوار کننده است.

وی بار دیگر بر لزوم استفاده از تجهیزات الکترونیکی به جای پلیس تاکید کرد و افزود: مردم انتظار دارند همیشه پلیس را ببینند اما باید با فرهنگ سازی و فراهم کردن زیر ساخت ها کاری کنیم که اگر پلیس در جایی دیده نمی شود حضورش حفظ شود و ندیدن پلیس برای مردم ناامنی ایجاد نکند.

احمدی مقدم از آغاز اجرای طرح آزمایشی کنترل هوشمند در تهران خبر داد و تاکید کرد: تهران به عنوان شهری الگوساز همیشه مطرح است و به همین دلیل طرح کنترل هوشمند را در یک منطقه به صورت پایلوت به اجرا در می آوریم تا با رفع نواقص آن را در کشور گسترش دهیم. خوشبختانه مردم آمادگی هر گونه همکاری با پلیس را دارند.

منبع: خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
دوربین مخفی ترساندن مردم با برخورد قطار جعلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهترين طرز برخورد با جوش‌های چرکی



درمان جوش

شاید شما هم هر از گاه جوش‌های چرکی‌ و بزرگ را تجربه کرده باشید. بعضی‌ها عادت دارند این جوش‌های بزرگ و دردناک را دستکاری کنند.

به این جوش‌ها فرونکل می‌گوییم. فرونکل نوعی عفونت پوستی است که فولیکول مو و بافت پوستی اطراف‌اش را درگیر می‌‌کند. این مشکل بسیار شایع است. فرونکل معمولا توسط استافیلوکوک اورئوس ایجاد می‌شود ولی سایر باکتری‌ها یا قارچ‌های سطح پوست نیز می‌توانند عامل ایجاد آن باشند...

فرونکل به شکل انفرادی یا متعدد ممکن است در فولیکول مو در هر نقطه‌ای از بدن رخ دهد ولی شایع‌ترین مکان‌ها، صورت، گردن، آرنج، باسن و ران‌ها هستند.

اغلب فرونکل‌ با ایجاد یک ندول دردناک به رنگ صورتی تا قرمز و متورم شدن پوست ایجاد می‌شود، سپس چرکی شده و درد آن بیشتر می‌شود و در هنگام لمس درد شدیدی دارد. درد با تخلیه آن بهتر می‌شود.

سایز فرونکل معمولا در حد نخودفرنگی است ولی گاهی تا اندازه یک توپ‌گلف بزرگ می‌شود. ممکن است مرکز سفید یا زرد داشته باشد که در آن صورت پوسچول نامیده می‌شود. در عین حال می‌تواند با فرونکل دیگر مرتبط شود و یا به بخش‌های دیگر پوست انتشار پیدا کند، رشد کرده و با ترشح و چرک همراه باشد.

جوش

سایر نشانه‌های آن خستگی و تب، احساس بیماری، خارش قبل از بروز فرونکل و قرمزی و التهاب اطراف ضایعه است. تشخیص آن معمولا بالینی است ولی کشت بیوپسی پوست یا مخاط رشد استافیلوکوک با سایر باکتری‌ها را نشان می‌دهد.

فرونکل ممکن است خود به خود در زمان شروع همراه با خارش یا درد ملایم شود و سپس بهبود پیدا کند ولی غالبا چرکی می‌شود که با تخلیه آن بهبود ایجاد خواهد شد.

بهتر است فرونکل‌ها قبل از اینکه خود به خود خوب شوند، تخلیه شوند، که با این اقدام زمان بهبودی به دو هفته کاهش خواهد یافت.

در موارد زیر لازم است برای درمان و بررسی فرونکل به پزشک مراجعه کنید:

1) اگر فرونکل بیشتر از دو هفته طول بکشد و عود کند.

2) روی طناب نخاعی یا نیمه صورت باشد.

3) همراه تب و سایر نشانه‌های انتشار عفونت و همراه با بروز عوارض باشد.

کمپرس آب گرم به درناژ یا تخلیه شدن فرونکل کمک می‌کند، بنابراین کمپرس با یک پارچه مرطوب و گرم چند بار در روز مفید است. ضایعات عمیق یا بزرگ نیاز به تخلیه جراحی توسط پزشک دارد، بنابراین سعی در باز کردن فرونکل در خانه کار غلطی است، چرا که باعث انتشار عفونت و بدتر شدن ضایعه می‌شود.