اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برخورد با زمین خواران نوروزی



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی,زمین خواران

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از برخورد نیروهای گشتی با زمین خواران در 5 استان کشور در ایام نوروز خبر داد.

سرهنگ قاسم سبزعلی در گفت‌وگو با ایسنا ، با بیان اینکه با توجه به وضعیت حفاظتی امسال، در ایام نوروز مورد خاص تخریبی زیست محیطی نداشتیم، گفت: در ایام تعطیلات نوروز بیش از 1500 واحد سیار گشتی در سطح کشور فعال بود و بیش از 3000 نیرو جهت انجام گشت و کنترل تخلفات به کار گرفته شد که به صورت شبانه روزی فعالیت داشتند.

وی اظهارکرد: درایام تعطیلات نوروزی چندین فقره تخلف در حوزه تصرفات غیرمجاز زمین خواری در استان‌های خراسان رضوی، قزوین، مازندران و چهارمحال و بختیاری انجام شده بود که به محض وقوع، نیروهای گشتی برخورد قانونی لازم را انجام دادند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها ضمن اشاره به وقوع حریق در استان‌های گیلان و مازندران در روزهای نوروز، گفت: این آتش سوزی ها جزئی بودند که به محض وقوع با حضور عوامل در محل، اطفاء شدند. عامل آتش سوزی‌ها گردشگران طبیعت بودند که با وجود همه تذکرات با بی‌توجهی‌ها و سهل انگاری های خود باعث ایجاد حریق شدند.

سرهنگ سبزعلی در ادامه به تفاهمنامه‌ ای که قبل از شروع امسال بین سازمان جنگل ها، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان امور اراضی منعقد شده بود، اشاره کرد و گفت: گشت‌های تلفیقی با حضور نیروهای یگان این سه سازمان در ایام نوروز انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها با اشاره به اینکه کد 1504 پل ارتباطی سازمان جنگل‌ها با مردم است، گفت: کد 1540 پل ارتباطی سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با مسائل حیات وحش و شکار است و کد 131 محور ارتباطی سازمان امور اراضی برای تخلفات در امور اراضی و تغییر کاربری زمین ها است، که شهروندان از طریق این شماره تماس‌ها می توانند در سراسر کشور تخلفات را به این سازمان ها اطلاع دهند.

 

 اخبار اجتماعی  - ایسنا   


ویدیو مرتبط :
درخواست برخورد شدید با زمین خواران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصمیم جدی برای برخورد با زمین‌ خواران


وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: برخورد با دانه درشت‌های زمین‌خواری در دستور کار است.

خبرگزاری فارس: عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری استان مازندران درباره برخورد با زمین‌خواری و تغییر کاربری زمین اظهار داشت: برخورد با زمین‌خواری و جلوگیری از تغییر کاربری با جدیت در کشور پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: وضعیت مازندران نسبت به گذشته مثبت است و طبق گزارش‌های که از استاندار مازندران در این زمینه دریافت کردم حدود 90 درصد تغییر کاربری اراضی کاهش پیدا کرد.

وزیر کشور بیان داشت: وضعیت تغییر کاربری در همه استان‌های کشور مطلوب است و به خوبی پیش می‌شود.

این مسئول بیان داشت: قوه قضائیه، مجلس و قوه مجریه در این زمینه ورود بسیار جدی داشتند و تلاش داریم که میزان تغییر کاربری و زمین خواری در کشور را به صفر برسانیم.

وی از برنامه‌ریزی برای مبارزه با دانه درشت‌ها در زمینه زمین‌خواری خبر داد و گفت: 2 هزار و 400 مورد زمین‌خواری در تهران داشتیم.

فضلی درباره سازمان عمران و سواحل گفت: سازمان عمران سواحل در حال پیگیری است و اجرای این سازمان جزء قانون است و اعتبار لازم در این زمینه دریافت شد.