اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برخورد با «دور دور بازی» خودروهای لوکس


رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح برخورد با تخلفات شبانه خودروها گفت: از ابتدای امسال تاکنون، پلیس راهنمایی و رانندگی یک‌هزار و ٨٧ خودروی لوکس و ویژه را به دلیل دور دور کردن، توقیف و روانه پارکینگ کرد.

روزنامه شرق: از ابتدای امسال تاکنون، پلیس راهنمایی و رانندگی یک‌هزار و ٨٧ خودروی لوکس و ویژه را به دلیل دور دور کردن، توقیف و روانه پارکینگ کرد.

رئیس پلیس تهران بزرگ، تنها به اعلام این آمار بسنده نکرد. او تاکید کرد که: ««پلیس راهنمایی و رانندگی با برخی از رانندگانی که با ماشین‌های لوکس در معابر و خیابان‌های شمالی تهران به بهانه تفریح، جولان می‌دهند، به شدت برخورد می‌کند.»

براساس اعلام حسین ساجدی‌نیا از گزارش پلیس در اجرای طرح برخورد با تخلفات شبانه خودروها در تهران، حدود ٢١‌هزار خودروی سبک و سنگین از ابتدای امسال توقیف و روانه پارکینگ‌های سطح شهر شدند و همچنین ٣١٥‌هزار دستگاه خودرو متخلف از سوی ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ جریمه و اعمال قانون شدند.

ماموران پلیس پایتخت در اجرای این طرح، گواهینامه ٨٣ نفر که ٣٠ نمره منفی گرفته بودند را ضبط و باطل کردند. پلیس همچنین از ادامه رانندگی ٢٢٩ تن از رانندگانی که به دلیل مصرف موادمخدر یا مصرف مشروبات الکلی شرایط عادی برای رانندگی نداشتند، جلوگیری کرد و با توقیف و هدایت خودروهایشان به پارکینگ متهمان را نیز به مرجع قضایی معرفی کرده است.

ساجدی‌نیا در توضیح بیشتر، از جولان‌دادن‌های جوانان تحت عنوان «دور دور بازی» یاد کرد و گفت: «با این اقدام به‌عنوان هنجارشکنی و بی‌نظمی، برخورد می‌شود. پلیس با تفریح سالم مردم مخالف نیست، اما این عمل از مصادیق بارز هنجارشکنی و بی‌نظمی اجتماعی است و پلیس درعین‌حال که با این‌گونه جرایم به‌شدت برخورد می‌کند، به جوانان توصیه می‌کند که تفریحات سالم را مدنظر قرار دهند.» او در توضیح بیشتر به موضع پلیس در ارتباط با پدیده دور دور اشاره کرد و افزود: «موضع پلیس در بحث برخورد با پدیده دور دور بیشتر ایجابی است تا سلبی. با این حال در راستای اجرای طرح برخورد با تخلفات رانندگی و برخی ناهنجاری‌ها، به بیش از ١٠‌هزار راننده‌ تذکر داده شده است.»

ساجدی‌نیا با بیان این‌که متاسفانه برخی از این رانندگان با سرعت بالا در معابر و بزرگراه‌های پایتخت تردد می‌کنند که نه‌تنها جان خود بلکه جان رانندگان خودروهای دیگر و شهروندان را هم به خطر می‌اندازند، تاکید کرد: «این‌گونه رانندگان در صورتی که به فرمان پلیس توجه نکنند، بعد از توقیف خودرو به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.»

 رئیس پلیس تهران بزرگ، برای چندمین‌بار در یک‌ماه گذشته، به برخورد پلیس با بدپوششی و کشف حجاب در پایتخت اشاره کرد: «پلیس در مواجهه با چنین مواردی اقدام به توقیف خودروی متخلفان می‌کند و متهمان را به دستگاه قضایی ارجاع می‌دهد.» این همه اقدامات پلیس نیست. براساس اعلام این مسئول در نیروی انتظامی، ماموران همچنین با رانندگانی که در ساعاتی از شب به‌ویژه در بزرگراه‌ها، مرتکب تخلفات راهنمایی و رانندگی می‌شوند، برخورد می‌کند.

او در توضیح بیشتر گفت: «نیروی انتظامی تهران از آغاز‌ سال ٩٤ تا کنون در پاسخ به خواسته مردم با جدیت بیشتر با ناهنجاری‌های ترافیکی از قبیل سرعت و سبقت غیرمجاز، لایی‌کشی، دور دور کردن و جولان‌دادن با خودروهای لوکس و ویژه، کشف حجاب راننده و سرنشینان، آلودگی صوتی، مزاحمت نوامیس، ایجاد سد معبر، نقص فنی خودرو و اخلال در نظم ترافیکی، برخورد کرده است.»

ساجدی‌نیا در ادامه به برخورد جدی و قاطع پلیس با رانندگانی که اقدام به حرکات نمایشی و خطرناک، مسدود کردن معابر و اخلال در انجام ماموریت خودرو‌های امدادی، اورژانس و آتش‌نشانی می‌کنند هم اشاره کرد: «پلیس به هیچ عنوان اجازه قانون‌شکنی به این‌گونه افراد را نمی‌دهند.»


ویدیو مرتبط :
"دور دور" با خودروهای اعیانی لوکس گران قیمت+فیلم کلیپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برخورد جدی با "دور دور" کردن خودروهای لوکس



اخبار,اخباراجتماعی ,خودروی لوکس

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ گفت: در دوهفته گذشته بالغ بر 400 دستگاه خودرو که باعث اذیت و آزار مردم شده بود و حادثه ساز بودند برخورد شده است و این خودروها به پارکینگ منتقل شده است.

 سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ در گفت وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص برخورد پلیس با خودروهایی که حرکات نمایشی انجام می دهند اظهار داشت: بحث دوردور کردن خودروهای لوکس در شهر تهران از سال های گذشته وجود داشته است و چیز جدیدی نیست.

وی در ادامه افزود: اما به دلیل موارد مختلفی که در این چند ماه اخیر به وجود آمد از جمله حادثه مرگباری که برای دو خودروی لوکس چندی پیش اتفاق افتاد ، باعث شد برخورد با اتومبیل هایی که حرکات نمایشی انجام می دهند را تشدید کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران در پایان خاطرنشان کرد: در طول  همین دوهفته گذشته بالغ بر 400 خودرو که باعث اذیت و آزار مردم شده بود و حادثه ساز بودند برخورد شده و این خودروها به پارکینگ منتقل شده است.
 
 اخبار اجتماعی  -  دانا