اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برخورد با خودروهای متخلف در خط سفید



اخبار,اخباراجتماعی ,تخلفات مربوط به خط سفید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزییات اجرای طرح خط سفید از روز یکشنبه را تشریح کرد

سیدجعفر تشکری‌هاشمی با اعلام خبر آغاز طرح خط سفید از روز یکشنبه گفت: مدیریت شهری انجام کارهای زیرساختی را برعهده دارد و اجرا برعهده پلیس راهور تهران بزرگ گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه برخورد میدانی برعهده پلیس خواهد بود، گفت: پلیس برخورد با تخلفات مربوط به خط سفید را در مناطقی که زیرساخت‌های اجرای طرح آماده شده انجام خواهد داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه نمود اجرای این طرح در محدوده مرکزی شهر با توجه به انبوه تردد خودروها محسوس‌تر خواهد بود، گفت: این طرح به صورت سراسری و در مناطقی که زیرساخت‌های آن تکمیل شده است، اجرایی خواهد شد و بدیهی است که پس از تکمیل زیرساخت‌های اجرای این طرح در تمامی مناطق، به صورت سراسری در کل پایتخت اجرا خواهد شد.

 

 اخبار  اجتماعی  -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
برخورد با اصناف متخلف جدی تر می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خط قرمزهای پلیس در طرح زمستانه / تشدید برخورد با خودروهای دودزا



اخبار,اخباراجتماعی  ,طرح زمستانه پلیس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از بکارگیری 256 هزار نیرو در طرح زمستانه پلیس راه خبر داد و خط قرمزهای پلیس در برگزاری این طرح را تشریح کرد.

 سردار تقی مهری صبح امروز در رزمایش ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی که در پیست اسکی آبعلی برگزار شد، در این باره گفت: طرح زمستانه 94 از امروز آغاز به کار کرد و تا 23 اسفندماه ادامه خواهد داشت. در این طرح دستگاه‌های مختلف همچون راهداری، ‌کانون اتومبیلرانی و جهانگردی، سازمان امداد و نجات، آتش نشانی‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، اورژانس کشور و ... حضور خواهند داشت و هر یک در چارچوب وظایف تعیین شده اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف از این طرح تامین ایمنی مسافران و رانندگان و همچنین سهولت در عبور و مرور است خاطر نشان کرد: 56 هزار نیرو به صورت مستقیم و بیش از 200 هزار نیرو به صورت غیرمستقیم در اجرای طرح زمستانه حضور دارند.

وی اضافه کرد: پلیس نیز با تمام توان و امکانات خود وارد طرح زمستانه شده و در بیش از 110 گردنه و نقطه کوهستانی و برفی مستقر شده است. علاوه بر آن تمامی جاده‌های کشور را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه در مجموع 25 هزار تیم امدادی و خدماتی در طرح زمستانه حضور دارند خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح از تجربه طرح‌های گذشته استفاده کرده و سعی کردیم نواقص و مشکلات را برطرف کنیم و اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده است.

خط قرمزهای پلیس در طرح زمستانه
مهری در پاسخ به سوال ایسنا درباره خط قرمزها و تخلفاتی که پلیس با جدیت در طرح زمستانه با آن برخورد می‌کند گفت: پلیس برابر قانون با تمام تخلفات برخورد می‌کند و ماموران ما در این زمینه با متخلفان شوخی نخواهند داشت، اما خط قرمزهای ما در این ایام انجام تخلفات حادثه ساز به ویژه در شرایط نامساعد جوی است. تخلفاتی مانند انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز، دو تخلفی هستند که بیشترین تصادفات در این فصل را به خود اختصاص داده‌اند از این رو پلیس به طور ویژه با این تخلفات برخورد خواهد کرد.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که پلیس به طور جد با آن برخورد کرده و خط قرمز ما محسوب می‌شود عدم همراه داشتن تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ در جاده‌های برفگیر است. ماموران ما با خودروهایی که در جاده‌های برفگیر فاقد زنجیر چرخ باشند برخورد کرده و اجازه ادامه مسیر را به آنان نخواهد داد. از این رو به رانندگان توصیه می‌کنم حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند؛ ضمن اینکه لباس گرم، خوراک و تجهیزات مناسبی را در سفر همراه خود آورند، خودروی خود را به سیستم گرمایشی مجهز کرده و قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در پاسخ به سوال دیگری درباره آمادگی پلیس برای سرمای زودرس خاطر نشان کرد: تقریبا در حال حاضر در اغلب استان‌های کشور شاهد بروز سرما بوده‌ایم و طرح زمستانی نیز آغاز شده است. پیش از اجرای طرح یکی از عملیات‌های سنگینی که با آن روبرو بودیم بازگشت زائران اربعین حسینی بود که در این بین علیرغم برفی بودن برخی از محورها هماهنگی خوبی در این زمینه انجام شده و خوشبختانه هیچ مسافری در جاده‌ها نماند.

کمبود آتش نشانی جاده‌ای
به گزارش ایسنا، مهری در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت آتش نشانی جاده‌ای خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات جاده‌ها همچنان ضعف و کمبود آتش نشانی جاده‌ای است. در حال حاضر در حوادث مختلف چنانچه نیاز به آتش نشانی باشد از شهرداری‌ها کمک گرفته می‌شود اما لازم است که آتش نشانی جاده‌ای نیز ایجاد شود تا زمان رسیدن به محل حادثه کاهش یابد.

تشدید برخورد با خودروهای دودزا

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین در پایان رزمایش در پاسخ به سوالی درباره اقدامات پلیس در ایام وارونگی و آلودگی هوا به ایسنا گفت: در این خصوص به ویژه در شهرهایی که دارای جمعیت بیشتر و آلودگی هستند، تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی افزود:‌در همین راستا تشدید اعمال قانون و مقررات در خصوص خودروهای دودزا و همچنین سخت گیری برای کنترل معاینه فنی خودروها از جمله این موارد است.

به گزارش ایسنا، در رزمایش ترافیکی صبح امروز شمار دستگاه‌های مسئول در طرح زمستانه از جمله اورژانس، هلال احمر، امدادخودرو، پلیس راه و غیره به نمایش آخرین تجهیزات و دستاوردهای خود پرداختند.


 اخبار  اجتماعی  -  ایسنا