اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برخورد با خاطیان حادثه بیمارستان امیراعلم


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از برخورد با خاطیان تعطیلی اتاق‌های جراحی بیمارستان امیراعلم به دلیل اعتراض و تجمع پرستاران خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: اواخر تیرماه خبرهای به گوش رسید مبنی بر اینکه اتاق عمل‌های بیمارستان امیر اعلم به دلیل امتناع پرستاران و تکنسین‌های این بیمارستان چند ساعتی تعطیل شد، به طوری که وزیر بهداشت در این مورد به صورت شفاهی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تذکرات و توصیه‌های داشتند و خواستار برخورد با خاطیان این رویداد شد.

در این رابطه علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور در خبرگزاری تسنیم درباره این رویداد و تذکراتی که وزیر بهداشت به وی برای تعطیلی اتاق عمل‌های بیمارستان امیر اعلم داده است، عنوان کرد: درباره بیمارستان امیراعلم وزیر بهداشت به بنده تذکری ندادند، جریان هم تجمع پرستاران بود، مشکلی هم که پرستاران اعتراض می‌کنند قابل درک است و مشکلی نیز نیست؛ منتها خط قرمزی در این زمینه داریم و آن هم تعطیلی خدمت به بیماران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اشکالی هم که در بیمارستان امیراعلم پیش آمد این بود که 4 ساعت اتاق عمل‌های این بیمارستان تعطیل شد و متعاقباً تعدادی از جراحی ها کنسل شد و این امر قابل قبول نیست.

جعفریان در نهایت خاطرنشان کرد‌: دکتر هاشمی نیز این مسئله را تاکید داشتند که چرا این اتفاق (تعطیلی اتاق‌های جراحی) افتاده است، بنابراین چرایی این اتفاق را باید از کسانی که مسبب آن بودند پرسید! ولی ما نیز برخورد قانونی در این باره انجام دادیم و پیگیری‌های این مسئله ادامه دارد.

بیمارستان امیراعلم یکی از قدیمی‌ترین بیمارستانهای آموزشی تهران است که در سال 1325 ه .ق به همـت مرحوم دکتر امیراعلم و به منظور ایجاد زایشگاه و تربیت پرستار و ماما تاسیس شد. این بیمارستان که به نام بیمارستان نسوان نامیده شده بود تا سال 1319 ه .ش یکی از موسسات تابعه کل مملکتی و سپس وزارت بهداری بود. در سال 1322 ه .ش بخش و درمانگاه بیمارستان زنان این بیمارستان به محل کنونی بیمارستان زنان واقع در خیابان انقلاب منتقل شد و به جای آن بخش‌های گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفـال و دندانپزشکی دائر شد. چند ماه بعد یعنی در سال 1323 شمسی به تصویب شورای دانشگــاه و به پاس خدمات گرانبهای بهداشتی و فرهنگی بنیانگذار آن بنام "بیمارستان امیراعلم" نامیده شد.

این بیمارستان در خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان سعدی شمالی واقع شده است . این مرکـــز آموزشی درمانی و پژوهشی در حال حاضر دارای 186 تخت فعال و 348 تخت مصوب (120 تخـــت در بیمارستان جدید پروژه طرح توسعه) است و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را به‌صورت 24 ساعته به مراجعین ارائه می‌دهد.

اصلی ترین بخش بیمارستان امیراعلم بخش، گوش و حلق و بینی است. اکنون این بیمارستان علاوه بر بخش گوش، حلق و بینی دارای بخش‌های متعددی از قبیل جراحی، طبی، سی سی یو، ای سی یو، دیالیز، کاشت حلزون، دندانپزشکی و دارای بخش‌های پیراپزشکی، رادیویولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، پاتولوژی، آزمایشگاه، ادیومتری، آندوسکوپی، شیمی درمانی، داروخانه و درمانگاه‌های تخصصی گوش و اورژانس گوش و داخلی است.


ویدیو مرتبط :
حادثه بیمارستان ممسنی و اظهارات محسنی اژه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشدید برخورد با 6 تخلف حادثه‌ساز



 

 

 

تشدید برخورد با 6 تخلف حادثه‌ساز

 

فرمانده پلیس راه کشور خبرداد:

تشدید برخورد با 6 تخلف حادثه‌ساز، در طرح تابستانی پلیس‌راه


استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت و گشت‌های نامحسوس در طرح تابستان پلیس است/برخورد باسرعت و سبقت غیر مجاز، رعایت نکردن فاصله طولی، استفاده از تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی و حرکت نکردن در بین خطوط تشدید می‌شود

فرمانده پلیس راه کشور از آغاز طرح تابستانی پلیس راهور در ابتدای هفته آینده خبر داد و گفت: استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات و بکارگیری گشت‌های نامحسوس از مهمترین ویژگی‌های طرح پلیس در تابستان امسال است.
سردار محسن بیگی با اشاره به این مطلب افزود: طرح تابستانی پلیس راه تدوین و با ابلاغ به نیروهای عملیاتی از ابتدای هفته آینده در سراسر کشور اجرایی می شود.
وی ادامه داد: در طرح امسال تمهیدات ویژه‌ای با بکارگیری واحدهای محسوس و نامحسوس پلیس راه دیده شده تا مسیرهای پرتراکم و ترافیکی کشور کنترل بیشتری شود
.فرمانده پلیس راه کشور تصریح کرد: در طرح تابستانی امسال برای کاهش حضور فیزیکی پلیس در محورها و افزایش میزان کنترل از دوربینهای کنترل سرعت و ثبت تخلفات استفاده می شود.
بیگی تصریح کرد: در سال جاری محورهای استانهای گیلان، مازندران، چالوس، فیروزکوه، شیراز، مشهد، قم، اصفهان، خوزستان، فارس، هرمزگان، تهران، قزوین، زنجان، همدان و تبریز به دوربینهای ثبت تخلفات و کنترل سرعت مجهز شده اند.
سردار بیگی گفت: این دوربینها به صورت آن لاین اقدام به ثبت تخلفات و صدور جریمه کرده و اطلاعات را به مرکز کنترل ترافیک کشور ارسال می کنند.
وی افزود: در طرح تابستانی امسال با توجه به اجرای طرح برخورد با 6 تخلف حادثه ساز شامل سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، رعایت نکردن فاصله طولی، استفاده از تلفن همراه، نبستن کمربند ایمنی و حرکت نکردن در بین خطوط ، برخورد با این تخلفات با شدت عمل بیشتری انجام می شود.
فرمانده پلیس راه کشور گفت: در طرح تابستانی پلیس راهور سازمان راهداری، اورژانس، هلال احمر، واحدهای امداد خودرو و پلیس انتظامی استانها به منظور پوشش انتظامی و امنیتی راه‌های مواصلاتی کشور با این فرماندهی همکاری می کنند.
گفتنی‌ست، پیش از این سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفته بود: در طرح تابستانی امسال مهمترین اولویت پلیس راهور شناسایی و ساماندهی نقاط حادثه خیز است تا با هدف قرار دادن این نقاط میزان تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن در ایام تابستان کاهش یابد...../تحلیل:ایلنا