اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برخورد با تظاهر به روزه‌ خواری در سواحل دریا


در نقاطی که طرح دریا دایر است روزه‌‌خواری ممنوع است، متذکر شد: در ماه مبارک رمضان نباید تظاهر به روزه‌خواری در سواحل صورت گیرد.در این طرح‌ها با هرگونه تظاهر به روزه‌خواری برخورد می‌شود.

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان تعدادی از طرح‌های سواحل دریا برای ارائه خدمات به مسافران باز است، گفت: در این طرح‌ها با هرگونه تظاهر به روزه‌خواری برخورد می‌شود.
 
علیرضا افشار عصر چهارشنبه در جلسه کمیته ساماندهی سواحل استان فقدان مدیریت سواحل را یکی از مشکلات استان‌های شمالی دانست و اظهار کرد: در سال 87 که در حوزه اجتماعی کشور مسئولیت گرفتم متوجه شدم که مدیریت واحدی در سواحل نیست و کشور با این همه هجمه نیاز به برنامه‌ اساسی و جامع دارد.

وی با بیان اینکه کشورمان دارای بهترین منطقه سواحل و آب و هواست، افزود: باید تمام مناطق سواحل را با این ویژگی همراه می‌کردیم و از این رو طرح جامع ساماندهی سواحل در سقف 840 میلیارد تومان در سه استان شمالی کشور به مدت پنج سال در سال 89 تهیه شد و تمام نقاط سواحل مورد بررسی قرار گرفت.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به اینکه طرح‌های تکمیلی و بخش فرهنگی در طرح جامع مذکور دیده شد، ابراز کرد: این طرح‌ها باید در بودجه دولتی و یا خصوصی لحاظ شود.

وی یکی از خروجی‌های طرح مذکور را ایجاد سازمان ساماندهی سواحل نامید و تصریح کرد: آیین‌نامه آن در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است.

افشار با تصریح بر اینکه دستگاه‌های مسئول باید ماموریت خود را در سواحل ببینند، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات باید برای آموزه‌های دینی در سواحل فعالیت کند و اعزام مبلغ داشته باشد و برای سواحل بودجه بگذارد و ما نیز کمک می‌کنیم.

وی مشارکت بسیج در طرح سواحل را کاری ارزنده خواند و اذعان کرد: برای موفقیت در طرح سواحل انجام فعالیت‌های متنوع تاثیرگذار است.

قائم مقام وزیر کشور درباره فعالیت سواحل در ماه مبارک رمضان بیان کرد: فعالیت طرح سواحل در ماه مبارک رمضان محدودتر می‌شود اما امکان تعطیل کردن آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان تعدادی از طرح‌های دریا برای ارائه خدمات و سرویس‌دهی به مسافران باز است اما جلوی هرگونه تظاهر به روزه‌خواری گرفته می‌شود.

افشار با تاکید بر اینکه در نقاطی که طرح دریا دایر است روزه‌‌خواری ممنوع است، متذکر شد: در ماه مبارک رمضان نباید تظاهر به روزه‌خواری در سواحل صورت گیرد.

وی با اشاره به ایجاد ناهنجاری در سواحل شمال به ویژه گیلان یادآور شد: در برخورد با مفاسد اخلاقی و مباحث بدحجابی که ناهنجاری به دنبال دارد باید انتظامات ساحل با نظارت ناجا تشکیل شود تا در صورت مشهود بودن جرم با آن برخورد کنند.

این مسئول ایجاد گشت سواحل را در جلوگیری از ناهنجاری‌های سواحل مهم خواند و بیان کرد: به راحتی می‌توان از ناحیه گشت ساحلی نقاط سواحل را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه طرح جامع ساماندهی سواحل در اختیار مدیران قرار گیرد، از 20 طرح جدید دریا در گیلان خبر داد و افزود: مبنای کار ما باید برای آینده باشد.      


ویدیو مرتبط :
کویر خواری! (بعد از زمین خواری و دریا خواری!)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برخورد جدی با روزه خواری در سواحل دریا


معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: باید با کسانی که در سواحل دریا تظاهر به روزه خواری می کنند برخورد جدی صورت گیرد.

خبرگزاری ایسنا: چهارمین جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مازندران با حضور 12 دستگاه و نهادهای فرهنگی امروز چهارم تیرماه 93 در استانداری مازندران برگزار شد.

ارایه راهکارهای لازم به منظور پیشگیری از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی کودکان و نوجوانان جهت استفاده از نوشت افزارها طبق الگوی متناسب فرهنگ اسلامی، لزوم برنامه‌ ریزی مناسب جهت بهره برداری از ضیافت‌الله و پیش بینی تمهیدات لازم با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و گزارش اداره کل بهزیستی استان درباره عملکرد اورژانس اجتماعی در سطح استان جزء دستور کار جلسه بود.

در این جلسه مدعوین با اظهارنظر در خصوص موضوعات مطروحه به بیان نکاتی از قبیل جلوگیری از ورود کالاهای خارجی، توجه به الگوهای شناخته شده بومی با فرهنگ ایرانی اسلامی، معرفی الگوها در قالب‌های جذاب، فرهنگ سازی برای خانواده‌ها، ورود یکپارچه دستگاه‌های فرهنگی و جلوگیری از تولیدات با نمادهای غربی پرداختند.

در ادامه این جلسه معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، گفت: به یقین می‌دانم آنچه مسئولان فرهنگی اظهار نظر کردند از سودای دل بوده و باید مورد استفاده قرار گیرد.

علیرضا یونسی افزود: ما باید از خود بپرسیم که تا کنون تا چه اندازه توانستیم از امکانات و ابزارهایی که در اختیار داشتیم و داریم بهره برده‌ایم و تا چه اندازه در جهت منافع نظام و تحکیم مبانی اخلاقی جامعه استفاده کردیم.

وی تصریح کرد: باید کارگروهی را مشخص کنیم تا درباره نمادهای ملی و استانی فعالیت کنند و آنها را بیش از گذشته در سطح استان و منطقه به جامعه بشناسانند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه خیلی از کشورهای غربی از پیشینه تاریخی و تمدن کهن برخوردار نیستند ولی در مقوله اشاعه فرهنگ خود به اسطوره سازی و جعل روی می‌ورند گفت: کشور ما دارای تاریخی باشکوه و تمدنی غنی است و مازندران نیز قدمتی هزاران ساله داشته که نیاز است با تشکیل کارگروهی این نمادها بومی سازی شوند.

یونسی اظهار کرد: ما در نمادسازی باید به دو جنبه توجه کنیم یکی تاریخ بعد از انقلاب و دیگری تاریخ قبل از انقلاب است تا نسل نو بفهمد که از این سرزمین چه انسان‌هایی پرورش یافنه اند.

وی افزود: این کمیته که با مسئولیت اداره کل آموزش و پرورش تشکیل می‌شود با نمایندگانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، نماینده‌ای از استانداری، صدا و سیما، جهاد دانشگاهی و کانون پرورش فکری تشکیل شود.

یونسی عنوان کرد: تمامی تولید کنندگان و وارد کنندگان، اصناف نوشت‌افزار ابتدا باید نمونه‌ای از آن را جهت تایید به این کمیته ارایه کنند و بعد آن را تولید یا وارد کنند.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است طبق سیاست‌های مشخص شده این کمیته عمل کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: کمیته ساماندهی فرهنگی تولیدات نوشت افزار با برنامه ریزی کوتاه مدت میان مدت و دراز مدت برنامه ریزی داشته باشد و بحث‌های زیبا شناختی را بر اساس فرهنگ و آداب و رسوم مورد توجه قرار دهد.

یونسی درباره برنامه ریزی برای ماه مبارک رمضان افزود: همه ادارات سازمان‌ها و نهادها دولتی و غیر دولتی باید زیباسازی و ایجاد فضای معنوی را در محل کار مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها بهترین مکان های تبلیغی را به فرهنگ سازی و توصیه‌های ماه مبارک رمضان اختصاص دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران برگزاری نماز جماعت در دستگاه‌ها را مهم دانست و تاکید کرد: نیروی انتظامی با آنهایی که در ملأ عام روزه خواری می‌کنند برخورد کند.

وی با بیان اینکه استفاده از دریا در ماه رمضان ممانعتی ندارد افزود: باید با کسانی که در سواحل دریا تظاهر به روزه خواری می کنند برخورد جدی صورت گیرد.