اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برخورد اینترپل با انتشار تصاویرهرزه نگاری در اینترنت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کودک آزاری در غرب؛

برخورد اینترپل با انتشار تصاویرهرزه نگاری در اینترنت

اینترپل 55 مظنون به انتشار تصاویر هرزه‌ نگاری از کودکان در شبکه‌های اجتماعی را شناسایی کرد.

 بنابر اعلام اینترپل، این 55 مظنون در 20 کشور جهان از جمله آمریکا اقدام به انتشار تصاویر سوء‌استفاده‌های جنسی از کودکان در سایت‌های اجتماعی کرده‌اند.

در این عملیات بین‌المللی، متهمانی از میان کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی شناسایی و دستگیر شده‌اند.

کارشناسان پلیس بین‌الملل از ماه اکتبر سال 2010 میلادی سرنخ‌هایی را در مورد جرائم صورت گرفته علیه کودکان در نیوزیلند بدست آوردند که پس از دو سال این افراد را شناسایی و تعدادی از آنان را دستگیر کردند.

اینترپل به همراه مقامات آمریکایی توانستند اطلاعاتی را در مورد 80 گروه که اقدام به نمایش یا توزیع این تصاویر هرزه‌نگاری کرده بودند، بدست آورند.

به گزارش ایسنا به نقل از CNN، تجارت یا تماشای این تصاویر جرم است چرا که این کودکان ناخواسته مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند و هنگامی که تصاویرشان در اینترنت پخش می‌شود، قابل حذف نخواهد بود./ایسنا


ویدیو مرتبط :
ناراحتی سام درخشانی از انتشار عکسش در اینترنت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دو زن، عامل انتشار تصاویر مبتذل در اینترنت



دو زن، عامل انتشار تصاویر مبتذل در اینترنت

رییس پلیس فتای گیلان ازدستگیری دو زن که اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی در اینترنت کرده‌ بودند، خبر داد.

سرهنگ ایرج محمدخانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: پلیس فتا در راستای مقابله با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی با رصد شبانه‌روزی خود، صفحه‌ای را در یکی از شبکه‌های اجتماعی که گردانندگان آن مبادرت به انتشار محتوای غیراخلاقی در اینترنت کرده بودند را شناسایی کردند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان با بیان اینکه با شناسایی این صفحه، اقدامات ماموران برای شناسایی گردانندگان اصلی آن در دستور کار قرار گرفت، گفت: با پی جویی‌های پلیس، آدرس گردانندگان این صفحه که با ترویج فرهنگ ابتذال غرب و بهره جستن از فضای مجازی، عفت و اخلاق عمومی جامعه را هدف گرفته بودند، شناسایی شده و پس از اخذ مجوزهای قضایی، در یک عملیات پلیسی در رشت دستگیر شدند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان خاطرنشان کرد: متهمان که دو زن 23 و 31 ساله بودند، با مشاهده شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی خود اعتراف با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی روانه زندان شدند.

محمدخانی آن دسته از افرادی که در پوشش فضای مجازی عفت و اخلاق عمومی جامعه را هدف گرفته‌اند هشدارداد: پلیس فتا در برخورد با جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی، بسیار مصمم و جدی است.

وی از جوانان خواست، ضمن حفظ هوشیاری کامل در فضای مجازی و رعایت حدود و چارچوب اخلاقی از عضویت در این‌گونه شبکه‌ها پرهیز کرده، به این نکته توجه داشته باشند که عملکرد کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس‌بوک زیر ذره بین کارشناسان تیم رصد فضای مجازی پلیس فتا است./ایسنا