اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برخورد‌ پلیس‌ با‌ تاکسی‌های‌ غیرفعال‌ تهران‌


تفاهم نامه اجرای طرح ضربتی برخورد با تاکسی های غیرفعال پایتخت (طرح شهاب) عصر امروز(سه شنبه) طی آیینی توسط رییس پلیس راهور تهران بزرگ و مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران امضا شد.

ایرنا: سرهنگ «سیدتیمور حسینی» رییس پلیس راهور تهران بزرگ در این آیین که با حضور جمعی از تاکسیرانان پایتخت در سالن کنفرانس ساختمان پلیس راهور تهران بزرگ برگزار شد، تاکسیرانان را کلید اصلاح تخلفات رانندگی پایتخت دانست و خطاب به آنان گفت: شما با رفتار مناسب خود موجب اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان هستید.

وی تفاوت عمده تاکسیرانی در تهران با دیگر پایتخت های خارجی از جمله سئول، لندن و توکیو را شمار قابل توجه جابجایی شهروندان ذکر کرد و افزود: در دیگر پایتخت ها همچون لندن حداکثر جابجایی شهروندان با ناوگان تاکسیرانی بین 1 تا 2 درصد است، در حالی که نقش تاکسی های تهران در جابجایی شهروندان پایتخت 23 تا 24 درصد است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ابراز امیدواری کرد که مجموعه تحت امر خود در هرچه بهتر اجرا کردن این طرح نقش مثبتی ایفا کنند.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه شهروندان تهران ترافیک را به عنوان جزیی از زندگی خود پذیرفته اند، گفت: آنچه اکنون موجب گلایه پایتخت نشینان شده، بی نظمی و بی انضباطی در رانندگی است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش نیروهای پلیس و همکاری دیگر دستگاه های مرتبط، نظم و انضباط ترافیکی در شهر تهران به طور کامل برقرار شود.

* مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران: طرح ضربتی شهاب از دوم اسفند آغاز می شود

«میثم مظفر» مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز دراین آیین با بیان اینکه طرح ضربتی برخورد با تاکسی های غیرفعال با کمک ویژه نیروهای پلیس راهور تهران بزرگ از دوم اسفند آغاز می شود، گفت: در این طرح به دنبال برخورد با تاکسیرانانی هستیم که کارنامه هوشمند خود را دریافت نکرده اند.

وی با اشاره به پنج نوبت فراخوان رسمی برای تعویض کارنامه های سنتی تاکسیرانان با کارنامه های جدید و هوشمند، افزود: 10 درصد تاکسیرانان شهر تهران به قانون احترام نگذاشتند و این کارنامه را دریافت نکردند و ما باید بر اساس قانون با این تاکسیرانان برخورد و آن ها را تعیین تکلیف کنیم.

مظفر به تفاهم نامه تاکسیرانی و پلیس راهور تهران بزرگ به منظور برخورد با تاکسی های فاقد کارنامه هوشمند اشاره و تصریح کرد: نیروهای پلیس راهور تهران بزرگ از تاکسیرانان پایتخت این کارنامه های هوشمند را مطالبه می کنند و در صورت ارایه ندادن آن به اعمال قانون و جریمه تاکسیران متخلف بر اساس تفاهم نامه امروز می پردازند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ابراز امیدواری کرد در پی اجرای این طرح با افراد سودجو و متخلفی که تاکسی را فقط برای استفاده از سهمیه سوخت و مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک در اختیار داشتند، برخورد قانونی صورت گیرد.

وی افزود: از روز دوم اسفندماه هیچ تاکسی بدون داشتن کارنامه هوشمند اجازه ورود به 700 پایانه تاکسیرانی تهران را نخواهد داشت و گشت های سازمان تاکسیرانی در این خصوص فعال خواهند بود.

مظفر با بیان اینکه توسط نیروهای پلیس بر فعالیت تاکسی های سطح شهر تهران نظارت خواهند کرد، گفت: از شرکت های خصوصی و تمام کارکنان سازمان تاکسیرانی خواسته ایم به عنوان بازرس ویژه طرح شهاب، تاکسی های غیرفعال را به ما معرفی کنند.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد سیستم انگیزشی مناسب برای تشویق افراد به شناسایی تاکسی های غیرفعال متخلف هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه در گوشه و کنار شهر تهران از جمله پارکینگ ها، تاکسی های بدون فعالیت زیادی وجود دارند، تصریح کرد: ما بهترین نوع نظارت را نظارت مردم بر تاکسیرانی شهر تهران می دانیم.

وی همچنین از امکان گزارش مردمی تخلف در تارنمای سازمان تاکسیرانی خبر داد و افزود: مردم با گزارش پلاک و آدرس تاکسی هایی که در خدمت چرخه حمل و نقل نیستند، در شناسایی این تاکسی ها ما را یاری کرده و هدایایی ارزنده نیز دریافت خواهند کرد.

وی به تشریح کارکرد کارنامه های جدید هوشمند تاکسیرانان اشاره و تصریح کرد: از طریق این کارنامه، مسیر حرکت و سوابق تخلف تاکسیران ثبت می شود و ما در سازمان تاکسیرانی به صورت آنلاین به این سوابق دسترسی خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه در گذشته آیین نامه انضباطی تاکسیرانان دچار نقص عمده بود، افزود: همین نقص امکان قانون گریزی ایجاد کرده و از قدرت بازدارندگی سازمان کاسته بود.

وی از بازبینی و تدوین آیین نامه جدید انضباطی تاکسیرانان طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: اجرای این آیین نامه در هفته جاری ابلاغ خواهد شد.

به گفته مظفر در این آیین نامه کدهای جریمه و تخلف متعددی ذکر شده است.

وی افزود: نداشتن معاینه فنی، نامناسب بودن نظافت خودرو، رفتار و گفتار نامناسب تاکسیران و نداشتن برچسب هزینه سفر از جمله تخلفاتی است که در آیین نامه جدید ذکر شده و برای هرکدام امتیازهای منفی متفاوتی در نظر گرفته شده است.


ویدیو مرتبط :
تاکسی هوایی تاکسی بیسیم تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصادف تاکسی با خودروی پلیس در تهران (+عکس)



تصادف خودروی تاکسی با ماشین راهنمایی و رانندگی موجب مصدومیت راننده تاکسی شد.

به گزارش تسنیم؛ حدود ساعت 2 بعدازظهر امروز خودروی پراید تاکسی با ماشین پلیس راهنمایی و رانندگی در خیابان اسکندری جنوبی تقاطع جمهوری تصادف کرد که این تصادف موجب مصدومیت راننده تاکسی شد.

پس از حضور مأموران اورژانس، کمک‌رسانی به راننده تاکسی صورت گرفت و تعیین علت و مقصر این تصادف در دست بررسی قرار دارد.

 

اخبارحوادث,خبرهای حوادث,تصادف

 

اخبارحوادث,خبرهای حوادث,تصادف

 

اخبارحوادث,خبرهای حوادث,تصادف