اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«برج آزادی» خاموش می شود


همزمان با آخرین شنبه ماه مارس هر سال ، در روز ساعت زمین برج آزادی تهران خاموش می شود.

شفاف نیوز: همزمان با آخرین شنبه ماه مارس هر سال ، در روز ساعت زمین برج آزادی تهران خاموش می شود.

علی اکبر کریمی پور - معاون امور شهری و فضای سبز منطقه در این خصوص گفت: آخرین شنبه ماه مارس هر سال که امسال مصادف با 9 فروردین سال 92 است به مدت یک ساعت میلیونها نفر از مردم جهان در ساعت 21:30 -20:30 با خاموش کردن چراغهای اضافی با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی، مقابله با تغییرات آب و هوایی و کاهش آلودگی های زیست‌محیطی به صورت یک حرکت جهانی در طرح فوق شرکت می کنند.

او گفت: مشارکت مدیریت شهری تهران در این طرح جهانی گامی مهم در راستای اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست است و هرساله این شهرداری در روز ساعت زمین فعالیت ویژه ای را دارد.

معاون شهردار منطقه 9 گفت: در این راستا اطلاع رسانی لازم در منطقه انجام شده و روز شنبه 9 فروردین، برج آزادی به مدت یکساعت خاموش می شود.


ویدیو مرتبط :
برج آزادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برج‌های «میلاد» و «آزادی» خاموش می‌شوند


برجهای میلاد و برج آزادی برای چهارمین سال متوالی به همراه چهار كلانشهر اهواز، كرمان، رشت و ارومیه در ساعت زمین، تاریخ 9 فروردین 93 راس ساعت 20:30 به مدت یک ساعت خاموش می شوند.

خبرگزاری مهر: برجهای میلاد و برج آزادی برای چهارمین سال متوالی به همراه چهار كلانشهر اهواز، كرمان، رشت و ارومیه در ساعت زمین، تاریخ 9 فروردین 93 راس ساعت 20:30 به مدت یک ساعت خاموش می شوند.

دكتر علی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهردار‌ی تهران با اشاره به اینكه شدت مصرف انرژی در ایران بیش از 4 برابر متوسط جهانی است گفت: مصرف بی رویه انرژی فسیلی بیش از 80 درصد در آلودگی هوا، تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین نقش دارد، در همین راستا شهرداری تهران با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی، در یك اقدام مشترك جهانی نشانه های مهم شهر‌ی خود نظیر برج میلاد و برج آزادی را برای چهارمین سال متوالی به همراه چهار كلانشهر اهواز، كرمان، رشت و ارومیه در تاریخ 9 فروردین ماه 93 راس ساعت 20:30 به مدت 1 ساعت خاموش می‌نماید.

وی افزود: در همین راستا روشنایی تعدادی از پلهای شهر اهواز، گنبد جبلیه و میادین شهدا و آزادی شهر کرمان، ساختمان شهرداری و پل شهید بهشتی شهر ارومیه و ساختمان شهرداری و پیاده راه اعلم الهدی شهر رشت به مدت یک ساعت خاموش خواهد شد.

شاعری اظهار كرد: طرح ساعت زمین - Earth Hour- از سال 2007 میلادی برای اولین بار در كشور استرالیا و توسط صندوق جهانی حیات وحش (wwf) اجرا گردید و در ادامه با توجه به استقبال كم نظیر مردم سراسر جهان در سال بعد به صورت یك طرح جهانی مطرح شد.

وی افزود: در این برنامه جهانی، مدیران شهری، چراغهای نقاط شاخص شهر و مردم، چراغ خانه‌ های خود را به نشانه صرفه جویی در مصرف انرژی و مقابله با تغییرات آب و هوایی و جلوگیری از گرمایش زمین به مدت یك ساعت (20:30 الی 21:30) خاموش می کنند.

شاعری با اشاره به اینكه سالانه بیش از 150 کشور و  بیش از 7000 شهر در این مراسم شرکت می‌نمایند خاطر نشان كرد: تهران در سال 2011 پس از ثبت نام اینترنتی در سایت www.earthhour.org و ارسال موافقت كتبی شهرداری تهران مبنی بر حضور در مراسم ساعت زمین 2011، به صورت رسمی به لیست شركت‌كنندگان رسمی این مراسم پیوست، در این راستا برج میلاد به دلیل شکل ظاهری متفاوت و ارتفاع بلند سازه ای آن كه تقریباً از همه جای تهران نمایان است و یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید برای بار اولین بار در این اقدام جهانی مشاركت کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم هموطنان عزیز در این فراخوان عمومی مشاركت نمایند و با خاموش نمودن چراغهای منازل در ساعت زمین گامی هرچند كوتاه ولی تاثیر گذار در راستای حفاظت از محیط زیست بردارند.