اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برترین فیلم جهان انتخاب شد


مجله «کریستین ساینس مانیتور» فهرستی از ۵۰ فیلم برتر سینمای جهان را منتشر کرده که بر اساس نظر منتقدان فیلم تهیه شده است. در این فهرست دو قسمت اول و دوم فیلم پدرخوانده به عنوان بهترین فیلم‌های این فهرست رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند. ایسنا:دو قسمت اول و دوم فیلم «پدرخوانده» عنوان بهترین فیلم‌های سینمای جهان را به خود اختصاص دادند.

مجله «کریستین ساینس مانیتور» فهرستی از ۵۰ فیلم برتر سینمای جهان را منتشر کرده که بر اساس نظر منتقدان فیلم تهیه شده است. در این فهرست دو قسمت اول و دوم فیلم پدرخوانده به عنوان بهترین فیلم‌های این فهرست رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند.


«پدرخوانده» محصول سال 1972 محصول كمپانی پارامونت است كه داستانی جنایی دارد و براساس رمانی از «ماریو پوزو» ساخته شد. ماجرای فیلم بین سال‌های 1945 تا 1955 اتفاق می‌افتد و داستان فیلم درباره خانواده مافیایی «کورلئونه» است كه بازیگران سرشناسی چون «مارلون براندو»، «آل پاچینو»، «روبرت دووال» و «دایان کیتن» در آن نقش‌آفرینی داشته‌اند.

این فیلم خیلی زود مورد توجه منتقدان و تماشاگران عام، نه تنها در ایالات متحده که در تمام نقاط جهان، قرار گرفت. چندی نگذشت که محبوبیتی بی‌نظیر کسب کرد تا آنجا که حال مقام دوم را در فهرست 250 فیلم برتر پایگاه اطلاع رسانی ای.ام.دی.بی را دارد.

به دلیل استقبال فوق‌العاده تماشاگران از این فیلم، دو سال بعد از اکران آن، قسمت دیگری از این فیلم به نام پدرخوانده: قسمت دوم و در سال 1990 نیز قسمت سوم این فیلم با نام پدرخوانده: قسمت سوم ساخته شد. این فیلم نامزد 11 جایزه اسكار بود كه موفق به كسب جایزه بهترین بازیگر مرد (مارلون براندو)، بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه شد و در جوایز گلدن گلوب پنج جایزه اصلی را كسب كرد.

پدرخوانده: قسمت دوم هم فیلمی داستانی ـ جنایی به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و محصول سال 1974 کمپانی پارامونت پیکچرز است. این فیلم پس از موفقیت درخشان فیلم پدرخوانده و در ادامه آن ساخته شد.

کاپولا در ابتدا نمی‌خواست که خود این فیلم را بسازد (به دلیل جنجال‌های بسیار با کمپانی در ساخت فیلم پدرخوانده داشت) و کارگردانی آن را به مارتین اسکورسیزی که در آن زمان زیاد به شهرت نرسیده بود پیشنهاد کرد ولی کمپانی پارامونت با این پیشنهاد مخالفت کرد ولی در عوض کاپولا اختیارات زیادی از آنها گرفت و با این کار خود، از دخالت‌های بسیار کمپانی جلوگیری کرد.

این فیلم مانند قسمت اول آن هواداران بسیاری دارد و بین منتقدان بحث‌های زیادی مبنی بر اینکه کدام فیلم بهتر است شده‌است. این فیلم در نظرسنجی برتر پایگاه اطلاع رسانی ای.ام.دی.بی تاکنون حائز مقام سوم شده‌است همچنین مقام دوم نظرسنجی از کارگردانان و مقام چهارم نظرسنجی از منتقدان مجله سایت‌اندساند را نیز دارا است.

چندی پیش هم قسمت اول فیلم «پدرخوانده» عنوان بهترین فیلم گنگستری تاریخ سینما را از نگاه انجمن فیلم آمریكا به ‌دست آورد. 


ویدیو مرتبط :
سوتی برترین بازیکنان زنان در مراسم انتخاب برترین ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مکان‌های فیلمبرداری برترین فیلم‌های جهان


بسیاری از فیلم های معروف جهان در مکان هایی فیلمبرداری شده است که می‌توان از این مکان‌ها بازدید کرد.