اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برترین رژیم غذایی 2016


محققان، برترین رژیم غذایی سال 2016 را انتخاب کردند؛ تمرکز این رژیم بر کاهش فشار خون و افزایش سلامت قلب است.

خبرگزاری ایرنا: محققان، برترین رژیم غذایی سال 2016 را انتخاب کردند؛ تمرکز این رژیم بر کاهش فشار خون و افزایش سلامت قلب است.

 پایگاه خبری U.S. News هر ساله گزارشی را مبنی بر بهترین رژیم غذایی منتشر می کند. رژیم غذاییDASH برای ششمین سال متوالی عنوان بهترین رژیم غذایی این پایگاه را به خود اختصاص داده است. رژیم غذایی DASH یک رویکرد مادام العمر برای مصرف غذای سالم است که تمرکز عمده آن روی پیشگیری و درمان فشار خون بالا است. این برنامه غذایی افراد را به کاهش مصرف سدیم تشویق می کند و در آن مواد غذایی حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم گنجانده شده است.

رژیم غذایی DASH، احتمال بروز انواع سرطان، سکته مغزی، بیماری های قلبی، نارسایی قلبی، سنگ کلیه و دیابت را کاهش می دهد و یک راه موثر برای کاهش وزن است. این رژیم غذایی از سال 2011 میلادی تاکنون، عنوان برترین رژیم غذایی را به خود اختصاص داده است.

یکی از مهمترین مزیت های این روش، انعطاف پذیری آن است و از هیچ دستور پیچیده ای تبعیت نمی کند. توصیه محققان در رژیم غذایی DASH، مصرف مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار، محصولات لبنی کم چرب، روغن سبزیجات و حبوبات است و مصرف نوشیدنی های شیرین و چربی های اشباع شده را ممنوع می کند.

پایگاه خبری U.S. News هر ساله گزارشی را مبنی بر بهترین رژیم غذایی منتشر می کند. رتبه اول به رژیم غذایی DASH اختصاص داده شده و رژیم MIND در رتبه دوم قرار دارد که در آن بر مصرف سبزیجات، آجیل، لوبیا، ماهی و یکی از محصولات خانواده توت (خشک یا تازه) تاکید شده است.


ویدیو مرتبط :
بهترین رژیم غذایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رژیم غذایی سالم و آسان برای کاهش وزن



 

رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات فراوان و کم چرب ، به کاهش وزن کمک و از مشکلات روحی جلوگیری می کند.محققان علوم پزشکی استرالیا اعلام کردند : این رژیم ، از افسردگی افراد نیز جلوگیری می کند و از رژیم کم کربوهیدرات ولی سرشار از گوشت و لبنیات بهتر است.

 

غذای سالم

 

محققان 106 فرد چاق یا دارای اضافه وزن رابه مدت یک سال بررسی کردند به یک گروه غذای سرشار از کربوهیدرات مانند نان و برنج و به گروه دیگر غذای کم کربوهیدرات و حاوی گوشت و لبنیات بیشتر دادند.

 

محققان دریافتند افراد تحت رژیم به طور متوسط 13 و 7 دهم کیلوگرم در یک سال وزن کم کردند و هیچ تفاوتی از این نظر بین دو گروه مشاهده نشد.

 

ولی کسانی که رژیم سرشار از کربوهیدرات داشتند و چربی کمی می خوردند کمتر عصبی می شدند ، خشونت در آنان کمتر بود ، افسردگی کمتری داشتند و از نظر روانی ، بهتر رفتار می کردند.

 

به گفته محققان، هر دو گروه از نظر روانی بعد از 8 هفته تقریبا یکسان بودند ولی بعد از یک سال ، گروهی که رژیم پرکربوهیدرات و کم چربی داشتند ، شرایط و تعادل روانی بهتری داشتند.