اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برترین‌های بورس در روز صعود 1000 واحدی


انتشار خبرهای مثبت از مذاکرات هسته ای ایران با گروه 5+1 در هتل کوبورگ وین سبب شد تا شاخص کل بورس ایران برای چندمین بار در ماه‌های اخیر، صعود 1000 واحدی شاخص کل را تجربه کند.

 
 
 
 
صبح بخیر: انتشار اخبار مثبت و امیدوار کننده از مذاکرات هسته ای ده ساله ایران با گروه 5+1 در هتل کوبورگ وین سبب شد تا سیگنال‌های خرید فعالان بورس ایران، بار دیگر به سمت نمادهای پر مخاطب متمرکز شود و بیش از 280 میلیارد تومان در بازار امروز، معامله انجام شود.

 به گزارش صبح بخیر؛ شاخص کل بورس ایران با 1000 واحد افزایش، از مرز 65860 واحد عبور کرد تا بار دیگر، امیدواری و خوشحالی را به جامعه بورس بازان ایران تقدیم کند. شاخص کل بورس ایران که ظرف 2 سال گذشته با روند نزولی شدیدی همراه بوده، موجب صدها میلیارد تومان ضرر به جامعه چند میلیونی سهامداران کشور در سال‌های اخیر شده است. اما خبرهای هتل کوبورگ، امروز سبب شد تا بار دیگر در سال 94، شاخص کل، روز سراسر سبزی را به قول بورس بازها تجربه کند و نمادها از رنگ قرمز، خارج شوند.

برترین‌های بورس ایران در روز صعود 1000 واحدی 

(برترین‌های بورس در روز سبز شاخص کل)

امروز در پایان ساعت معاملاتی 12:30 دقیقه، فهرست برترین نمادها از نظر پر بیننده‌ترین‌ها در تالار اصلی، پر بیننده‌ترین‌ها در بازار فرابورس، برترین نمادها در افزایش قیمت، برترین نمادهای در کاهش قیمت، برترین نمادهای پر متقاضی و برترین نمادهای عرضه شده نیز ارائه شد.

در معاملات امروز، بانک ملت (وبملت) با معامله 43 میلیون سهم، پر بیننده‌ترین نماد در روز تاریخی صعود شاخص کل بود. بانک صادرات (وبصادر) نیز با رقم معامله نیم میلیارد سهم خود، رکوردی جالب در امروز رقم زد که دومین نماد پر بیننده بازار سرمایه را تشکیل داد. پالایش نفت بندر عباس (شبندر) نیز با معامله 10 میلیون سهم خود در کنار شرکت ایران خودرو (خودرو)، مقام سوم و چهارم پر بیننده نمادهای سامانه معاملاتی اینترنتی بورس را به خود اختصاص دادند.

برترین سهم‌هایی که با افزایش قیمت مواجه شدند، خمهر، شدوص و پسهند بودند که به ترتیب، با 10.63، 5 و 4.99 درصد افزایش را تجربه کردند. برترین سهم‌هایی که با صف خرید فعالان بورس مواجه شدند، شرکت سرمایه گذاری ورنا، وسینا و خودروسازی سایپا بودند که هر یک با 10 میلیون سهم معامله شده، در رتبه‌های اول تا سوم برترین سهم‌های امروز بازار از نظر تقاضا را تشکیل دادند. برترین صف فروش را هم نمادهای فتوال، غگلح و سقاین تشکیل دادند که به ترتیب 19 میلیون، 7 میلیون و 2 میلیون سهم از این نمادها در صف فروش به علاقمندان ارائه شد.

در بازار فرعی فرابورس نیز، نمادهایی چون شتران، پترول و ذوب، به ترتیب با 2.9 میلیون، 26.6 میلیون و 8.6 میلیون سهم معامله شده، رتبه‌های اول تا سوم برترین نمادهای پر بیننده امروز را به خود اختصاص دادند.

برترین نمادهایی که امروز، موجب صعود 1000 واحدی در شاخص کل بورس شدند عبارت‌اند از:

نماد حکشتی با 91.9 واحد

نماد وبملت با 80.91 واحد

فملی با 77.81 واحد

رمپنا با 61.6 واحد

گفتنی است، امروز بیش از 280 میلیارد تومان سهم در 122540 نوبت در بازار بورس کشور مورد معامله قرار گرفت که ارزش کل بازار سرمایه را به رقم 2866 میلیارد تومان رساند.

اگر علاقمند به خرید سهامی که حدود 1000 ریال قیمت دارند، به گزارش قبلی صبح بخیر مراجعه کنید.

برای آشنایی با شیوه معاملاتی در بازار بورس، به نشانی تالار مجازی بورس کشور به نشانی irvex.ir مراجعه کنید. در صورتی که علاقمند به فعالیت در بورس کشور هستید، به کارگزاری هار سمی بازار بورس در سراسر ایران مراجعه کرده و کد بورس دریافت کنید. پس از 48 ساعت، این کد فعال شده و از طریق سامانه معاملاتی اینترنتی، می‌توانید به راحتی خرید و فروش کنید. امروزه، بیش از 80 درصد معاملات بازار بورس کشور، از طریق پرتال‌های معاملاتی اینترنتی کارگزاری‌های رسمی صورت می‌گیرد. میلیون‌ها نفر از فعالان بورس کشور، هم اکنون در تالارهای مجازی بورس فارسی در فضای وب، فعال هستند که هر روز به شمار آن ها افزوده می‌شود. اگر به دنبال اطلاع از این تالارهای جالب بورس هستید، به گزارش برترین‌ها درباره تالارهای مجازی بورس ایران مراجعه کنید.

سامانه معاملاتی بازار سرمایه در نشانی tsetmc.com قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
افزایش 1000 واحدی بورس در آستانۀ ماه مبارک رمضان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صعود 133 واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته



اخبار,اخبار اقتصادی ,شاخص کل بورس

 

اخبار اقتصادی - صعود 133 واحدی شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان آخرین روز معاملاتی هفته با رشد 133 واحدی به رقم 76 هزار و 767 واحد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان داد و ستدهای امروز بورس، شاخص بازار اول147 واحد، شاخص بازار دوم چهار واحد و شاخص صنعت 40 واحد رشد کرد.

همچنین امروز یک میلیارد و 185 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 349 میلیارد تومان در 85 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد و نمادهای معاملاتی وبملت، شخارک و فولاد سعی در رشد بیشتر نماگر بازار سرمایه داشتند و در مقابل نمادهای معاملاتی حکشتی، شبندر و اخابر مانع افزایش شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته شدند.

ارزش بازار نیز به 3.689.444 میلیارد ریال رسید.
اخبار اقتصادی - مهر