اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برای 59 سالگی بازیگر گزیده کار سینمای ایران


کامبوزیا پرتوی مهمترین ویژگی پرویز پرستویی را حرفه‌ای بودن و پشتکار داشتن این بازیگر دانست.

خبرگزاری ایسنا: کامبوزیا پرتوی مهمترین ویژگی پرویز پرستویی را حرفه‌ای بودن و پشتکار داشتن این بازیگر دانست.

این کارگردان که در فیلم «کافه ترانزیت» با پرویز پرستویی همکاری داشته است ضمن تبریک تولد این بازیگر خطاب به این هنرمند ادامه داد: خسته نباشید می‌گویم به خاطر همه کارهایی که کردی و خسته نباشید، می‌گویم به خاطر همه کارهایی که در این سال‌ها نکردی.

وی افزود: او هر کاری که قبول می‌کند، بسیار همراه است. در هنگام فیلمبرداری «کافه ترانزیت» به خاطر دارم که حتی روزهایی هم که کار نداشت می‌آمد و دوست داشت همراه کار باشد.

این کارگردان ادامه داد: الان مانند ایشان نداریم و بیشتر کارها برای چیزهای دیگری شده که نمی‌دانم چه چیزی است و متأسفانه تعهدی دیده نمی‌شود.

بازیگر گزیده کار سینمای ایران، 59 ساله شد/کامبوزیا پرتویی:

امروز دوشنبه 2 تیرماه پرویز پرستویی 59 ساله شد.

این بازیگر سال گذشته بعد از سالها که ترجیح داده بود کمتر مقابل دوربین برود، در فیلم‌هایی چون «میهمان داریم»، «امروز»، «شب بیرون»، «بیداری برای سه روز» و «ضد نور» مقابل دوربین رفت.

پرستویی در دوم تیرماه 1334 در همدان متولد شد و فعالیتش را در تئاتر با نمایش «ماجرای یک محل» در سال 48 و بازیگری‌اش را در سینما با «دیار عاشقان» در سال 1362 آغاز کرد که با همان فیلم موفق به دریافت جایزه بازیگری از جشنواره فیلم فجر شد.

پرویز پرستویی با 3 سیمرغ بلورین، 1 دیپلم افتخار، 1 سیمرغ ویژه و 1 لوح زرین پرافتخارترین بازیگر در این جشنواره است.

از دیگر فیلمهای سینمایی این بازیگر می‌توان به «حکایت آن مرد خوشبخت»، «آدم برفی»، «لیلی با من است»،‌ «مهر مادری»، «روانی»، «آژانس شیشه‌ای»، «مرد عوضی»، «روبان قرمز»، «موج مرده»، «آب و آتش»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «مارمولک»، «کافه ترانزیت»، «بید مجنون» ،«پاداش سکوت»، «صد سال به این سالها»، «سیزده 59»، «من و زیبا» و «خرس» اشاره کرد.

شاید بتوان گفت حاج کاظم «آژانس شیشه‌ای» یکی از نقش‌های ماندگار پرستویی است. او می‌گوید: «همه فیلمهایم را دوست دارم اما «آژانس شیشه‌ای» را دلی دوست دارم و ته مایه حاج کاظم در دلم است و هر موقع آنرا می‌بینم دگرگون می‌شوم و به این شخصیت خیلی می‌توانم نزدیک شوم.»

پرستویی در جایی دیگر گفته است: «همه‌ی کارهایی که انجام داده‌ام با اعتقاد بوده است به عنوان مثال «آژانس شیشه‌ای» روی من تأثیر بسیاری گذاشت و نگاهم را به این آدم‌ها عمیق‌تر و حساس‌تر کرد، همان‌گونه که «بید مجنون» دریچه جدیدی را به روی من باز کرد.»

چندی پیش بسته فرهنگی پرویز پرستویی شامل کتاب، فیلم مستند و آلبوم صوتی با عنوان «ستاره بی‌نقاب» از زندگینامه این بازیگر وارد بازار شد.

همچنین مستند «حاج کاظم» روایت تلاش‌های پرستویی جهت اعزام جانبازی به خارج از کشور برای درمان نیز بزودی وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد.

پرستویی طی روزهای گذشته همزمان با تولد عزت‌الله انتظامی (31 خرداد) به دیدار آقای بازیگر رفت و درباره او که همیشه به عنوان مرجع تقلید زندگی هنری‌اش نام برده سخن گفت.


ویدیو مرتبط :
بزرگترین بازیگر تاریخ سینمای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه یک کار خیر برای بازیگر سینمای ایران



اخبار,اخبار فرهنگی,مهدی پاکدل

مهدی پاکدل در برنامه‌ی خندوانه گفت که تقدیم فروش فیلمش به احمدرضا اسعدی حاشیه‌ای برای او تهیه‌کننده فیلم «فردا» ایجاد کرده‌است.

 او گفت: «این انتقاد به ما وارد شدکه چرا آبروی او را برده‌ایم، اما پیش از این خود ایشان مشکل مالی خود را رسانه‌ای کرده بودند و این هیچ خجالتی ندارد. خجالت را باید کسانی که نام‌شان مسئول است بکشند.»

احمدرضا اسعدی اعلام کرده بود که برای امرار معاش در مقابل سینما دستفروشی می‌کند. همین مساله باعث شده‌بود که افشاریان تهیه‌کننده‌ی فیلم «فردا» اعلام کند که تمام فروش فیلم در گروه هنر و تجربه به این بازیگر تقدیم خواهد شد. به گفته پاکدل پس از اعلام این خبر برخی در مقابل این کار موضع گرفته و گفته‌ یا نوشته‌اند که عوامل فیلم فردا با این کار آبروی اسعدی را برده‌اند و باید شرمنده باشند.

او گفت: «البته باید برخی افراد که اسمشان مدیر یا مسئول است از این وضعیتی که برای یک هنرمند پیش آمده شرمنده شوند نه ما.»

در ادامه این برنامه رامبد جوان از حاضران پرسید چه کسانی این فیلم را دیده بودند و وقتی فهمید هیچ کس این فیلم را ندیده گفت که این خیلی بد است، یک هنرمند می‌آید و  اینجا می‌نشیند و هیچ کس فیلمش را ندیده است. بروید این فیلم را ببینید مخصوصا این که دارد یک کار شریف فرهنگی می‌کند و به یک بازیگر خوب سینما کمک می‌کند.

 

اخبار فرهنگی - خبر آنلاین