اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برای سفر تابستانی چقدر باید هزینه کنیم؟


تابستان فصل سفر است و به طور سنتی و بدون در نظر گرفتن مخارج خانواده های ایرانی این فصل را مترادف با سفر می دانند.

خبرآنلاین: تابستان فصل سفر است و به طور سنتی و بدون در نظر گرفتن مخارج خانواده های ایرانی این فصل را مترادف با سفر می دانند.

امسال نیز مانند چند سال اخیر نرخ تورهای تابستانی سر به فلک می زند.

این در مورد تورهای داخلی هم صدق می کند چرا که در فصل قبلی گردشگری یعنی نوروز و ماههای بعدی مقاصد داخلی چون کیش و شیراز و اصفهان قیمتهای نجومی خود را تا حدودی حفظ کرده و بسیاری برای یک تور دو سه روزه در شهرهایی چون شیراز و اصفهان رقمی بالای 600 هزار تومان را در هتلهای خوب و 4 ستاره به بالا پرداخت کرده اند.

این در حالیست که هتلهای سه ستاره یا موسوم به سه ستاره در برخی از شهرها نظیر مشهد بسیار از لحاظ خدمات ضعیف عمل کرده و عملا در حد یک مسافرخانه عمل می کنند.

در فصل تابستان نیز مقاصد داخلی مثل شیراز و مشهد بین 300 هزار تا 700 هزار تومان با توجه به ستاره های هتل محل اقامت متغیر است در مورد کیش با توجه به شروع فصل گرما قیمتها اندکی کاهش یافته البته همانطور که ذکر شد اندکی در آگهی های مطبوعاتی قیمتها بین 300 تا 500 هزار برای هتلهای 3 تا پنج ستاره درج شده است اما با یک تماس متوجه می شوید این قیمتها برای دو شب اقامت است و برای لذت بردن از کیش باید لا اقل سه شب اقامت داشته باشید که در آن صورت قیمتها از 400 تا 700 هزار و بیشتر به شما ارایه می شود.

در مورد تورهای یک یا دو روزه مقاصد داخلی مثل سرعین ، نمک آبرود شهرهای ساحلی و جنگلی شمال به دلیل نبود هزینه هواپیما قیمتها منطقی تر و به صرفه تر است برای این گونه سفرها بسته به مقصد و روزهای اقامت باید نفری بین 150 تا300 هزار تومان هزینه کنید.

در این میان مقاصد خارجی نزدیک مانند دبی و ترکیه همیشه جذابیت داشته اند. در حال حاضر و با شروع فصل تابستان با از رونق افتادن دبی به علت گرما بازار مقاصدی چون شهرهای ساحلی ترکیه داغ است.

البته این به معنای سقوط قیمتها در مقصدی چون دبی نیست چرا که برای سه شب اقامت در دبی برای یک هتل سه ستاره با خدمات متوسط باید نفری 900 تا یک میلیون تومان پرداخت کنید . این رقم در مورد هتلهای 5 ستاره چون جمیرا بیچ به 2 میلیون تومان می رسد.

ترکیه و تایلند با صرفه ترین ها

در این فصل همچنان ترکیه و تایلند با صرفه ترین تورهای تفریحی خارج از کشور محسوب در مورد تایلند تورهای ترکیبی بانکوک و یک شهر ساحلی یا جزیره از دو میلیون سیصد شروع شده و بسته به ستاره های هتل تا 3 میلیون تومان بالا می رود این تورها 7 شبه هستند.

در مورد ترکیه وضع برای دوستداران معماری و فرهنگ بهتر از دوستداران تفریحات ساحلی است چرا که با یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار تومان می توان سه روز در استانبول اقامت کرد اما برای یک هفته اقامت در آنتالیا قیمتها از یک میلیون ششصد در هتلهای پنج ستاره allبه صورت لحظه آخری تا جهار میلیون و پانصد در لوکس ترین هتلها به صورت uall متغیراست.

در مقاصد دیگر ساحلی ترکیه نیز قیمتها اگر گران تر نباشد ارزان تر نیست و برای یک هفته اقامت در آلانیا و یا کوش آداسی قیمتها از دو میلیون و سیصد تا چهار میلیون پانصد در نوسان است

مورد عجیب اوکراین

کشور اوکراین با داشتن دو شهر دیدنی کیف و اودسا همواره از مقاصد رویایی اروپایی محسوب می شده است اما در شرایط بحرانی این روزهای اوکراین این کشور گویا هنوز از سود گردشگری چشم نپوشیده است همچنان که آژانس های مسافرتی کشورمان که می گویند در آنجا خبری نیست و این سفر بسیار به صرفه و خاطره انگیز خواهد بود.

 برای اقامت 6 شبه در کیف تنها در یک هتل 4 ستاره باید 650 دلار بدهید و اگر تور ترکیبی باشد و سه شب هم بخواهید بندر زیبای اودسا را ببینید بایدبین 1030 دلار تا 1200 دلار هزینه کنید که با احتساب دلار 3200 تومانی آزاد بین دو میلیون تا سه میلیون و هشتصد و پنجاه در نوسان است ضمن اینکه باید مدارکی در حد تمکن مالی بیش از 10 میلیون حساب بانکی داشته باشید.

از مالزی تا روسیه 2 تا 4 میلیون


در موردروسیه نیز وضع همین گونه و البته کمی گران تر است تورهای ترکیبی مسکو و سنت پترزبورگ از سه میلیون و پانصد میلیون آغاز می شود و تا 4 میلیون پانصد امتدادمی یابد ضمن آنکه گردشگران شهر سنت پترزبورگ به دلیل فصل تابستان می توانند شاهد پدیده شبهای روشن در این شهر رویایی باشند که البته معلوم نیست با این هزینه ها لذت بخش باشد یا نه در مورد شهر های ساحلی اروپا مانند بلغارستان ، قبرس و رومانی قیمتها مابین یک میلیون و نهصد تا دو میلیون و نهصد تومان در نوسان است لارناکا ارزان ترین و بلغارستان گران ترین است.

مالزی و سنگاپور و یا مالزی با یکی از جزایر توریستی اش هم قیمتها از دو میلیون هفتصد آغاز می شود و بسته به نوع هتل تا سه میلیون و پانصد ادامه میابد.

در مورد ارمنستان و گرجستان و سواحل باتومی که چند سالیست به مقاصد تابستانی افزوده شده است قیمتها از 700 هزار تومان تا1200 متغیر است در مورد سفرهای زمینی قیمتها به حدود 300 هزار تومان می رسد.


ویدیو مرتبط :
‫سفر به کرمان چقدر هزینه دارد؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای یک سفر تابستانی چقدر هزینه نیاز داریم؟



 

سفر تابستانی,تور تابستانه,هرینه سفر تابستانی

 

با تمام شدن سال تحصیلی برنامه سفر خانواده ها آغاز می شود. تنوع گزینه های مختلف از شهرها و هزینه های لازم برای هرکدام، موضوع مهمی است که باعث می شود تصمیم نهایی براساس آن گرفته شود. اما موضوع مهم تر تفاوت قیمت های اعلام شده از جانب تورهای مسافرتی است که باعث سردرگمی خانواده ها می شود.

 

 

برای یک سفر تابستانی چقدر هزینه نیاز داریم؟

کیش، مشهد و اصفهان سه شهر پرطرفدار برای خانواده های ایرانی است که معمولا سفرهای تابستانی خیلی از خانواده ها به یکی از آنها انجام می شود. برای پیشگیری از این سردرگمی و راهنمایی بیشتر برای برنامه ریزی ها هزینه لازم برای سفر از راه های زمینی و هوایی این سه نقطه را برایتان جویا شدیم و نرخ اقامت خانواده از طریق تورها و هتل ها را برایتان آورده ایم. می توانید با یک حساب و کتاب سرانگشتی مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید، دیگر ریش و قیچی دست شماست.

 

کیش

سفر به جزیره کیش همیشه جذاب بوده مخصوصا از وقتی که نوسانات قیمت ارز باعث شد تا سفرهای خارجی دیگر برایمان به صرفه نباشد. برای مسافرت به این جزیره راه های مختلفی وجود دارد. قبل از هر چیز انتخاب یک تور مناسب و محاسبه قیمت آنها است. قبل از هر چیز بهتر است گول پیامک های تبلیغاتی از تورهای مختلف را نخورید و دنبال یک آژانس مسافرتی مناسب بگردید.

 

اگر اهل سفر با تورهای مسافرتی نیستید بهتر است بدانید که به صرفه ترین راه برای آمدن به کیش و سیاحت در این جزیره انتخاب یکی از همین تورهاست که دلیلش را مفصل خدمت تان عرض می کنیم. قیمت بلیت یکسره کیش در پروازهای مختلف متفاوت است. این قیمت ها در هرکدام از آژانس ها با تفاوت سه، چهار هزار تومانی فروخته می شود و صندلی های تک باقی مانده در پرواز در ساعت های پایانی با رقم های بسیار ارزان تری به فروش می رسند. با وجود این بی ثباتی قیمت ها بهتر است خیلی خودتان را درگیر این ماجرا نکنید و یکراست از همین تورها اسفاده کنید.

 

بلیت یکسره به کیش برای بزرگسالان از 45 هزار تومان تا 103 هزار تومان عرضه می شود و همین بلیت برای افراد دو تا 12 سال 54 هزار تومان هزینه دارد. اگر کودک زیر دو سال هم داشته باشید مبلغ به 15 هزار تومان می رسد. بلیت های 45 هزار تومانی از همان بلیت هایی است که با تعداد محدود و تنها چند ساعت به پرواز نرخ شان پایین می آید.

 

اگر قصد سفر با خانواده را دارید نمی توانید روی آنها خیلی حساب باز کنید چون ممکن است برای تعداد کافی بلیتی با این نرخ موجود نباشد. سفر به این دوری آن هم در فصل تابستان اصلا عاقلانه نیست که از راه زمینی انجام شود. تورهای مسافرتی در روزهای اول هفته نرخ های ارزان تری دارند که مناسب ترین گزینه برای انتخاب هستند.

 

می توانید برگه مرخصی تان را طوری تنظیم کنید که یک سفر با هزینه مناسب تر در روزهای ابتدایی هفته داشته باشید. برای سفر چهارشب و سه روز به جزیره کیش و اقامت در هتل سه ستاره حدودا نفری 250 هزار تومان هزینه نیاز است و این مبلغ در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 25 هزار تومان گران تر می شود.

 

برای رفتن به مشهد با هواپیما قیمت بلیت افراد بزرگسال از 66 تا 80 هزار تومان است و این بلیت اگر برای افراد دو تا 12 سال باشد 38 تا 43 هزار تومان قیمت دارد

 

مشهد مقدس

برای سفر به مشهد می توانید از هواپیما، قطار و اتوبوس استفاده کنید که هزینه هرکدام به ترتیب ارزان تر از دیگری است. هزینه به روز تمام این سفرها و جزییات نحوه تهیه آسان بلیت را برای تان در آورده ایم. برای رفتن به مشهد با هواپیما قیمت بلیت افراد بزرگسال از 66 تا 80 هزار تومان است و این بلیت اگر برای افراد دو تا 12 سال باشد 38 تا 43 هزار تومان قیمت دارد.

 

تهیه بلیت کودکان زیر دو سال برای سفر به مشهد هم 12 هزار تومان آب می خورد. نرخ بلیت اتوبوس برای مشهد در تعاونی های مختلف از 15 تا 25 هزار تومان است. بسته به تجهیزات اتوبوس و نوع تعاونی این نرخ گران تر می شود. بلیت های 25 هزار تومانی مخصوص اتوبوس هایی است که شرایط ویژه ای را برای مسافران در نظر گرفته اند.

 

این اتوبوس ها کاملا جدید است و با سیستم تهویه مناسب و پذیرایی از مسافران. اگر با دفاتر آژانس ها تماس بگیرید و زحمت تهیه بلیت را به کارکنان آن دفتر بسپارید هزینه تان حدود سه تا پنج هزار تومان گران تر می شود اما دیگر خیال تان راحت است که شما تنها تاریخ سفر را مشخص کرده و در آخر هزینه را پرداخت می کنید.

 

برای اقامت در مشهد نیز می توانید علاه بر آژانس های مسافرتی از همین تهران و منزل خودتان به فکر اقامت باشید. تلفن های زیادی در اینترنت وجود دارد که می توانید از طریق آنها سوئیت، هتل آپارتمان، یا هتل رزرو کنید.

 

برای اقامت از شبی 15 تا 100 هزار تومان هزینه نیاز است که این مبلغ به جیب مبارک بستگی دارد. هزینه بلیت قطار از تهران به مشهد از هشت هزار و 500 تومان برای واگن های اتوبوسی تا 33 هزار تومان برای واگن های لوکس متغیر است. اگر دوست داشته باشید که واگن مجهز به سیستم صوتی و تصویری باشد نیز می توانید گزینه 27 هزار تومانی را انتخاب کنید.

 

اصفهان

اصفهان هم یکی از شهرهایی است که همیشه توریست های داخلی و خارجی خود را دارد. از آن شهرهایی که معمولا مردم تا چند روز تعطیلی گیرشان می آید یا تصمیم به سفر می گیرند این شهر هم یکی از گزینه های انتخابی است. فاصله تهران تا اصفهان آن قدر زیاد نیست که تحمل مسافرت در اتوبوس برای تان مشکل باشد. مخصوصا اگر برای این سفر اتوبوس های لوکس را انتخاب کنید و با هزینه مناسب از امکانات ویژه ای نسبت به اتوبوس های قدیمی برخوردار شوید.

 

قیمت بلیت اتوبوس های لوکس برای هر نفر حدود 12 هزار تومان هزینه دارد اما این مبلغ برای اتوبوس های معمولی از هشت هزار تومان است. برای اقامت هم می توانید از همین محل سکونت تان با هتل ها یا آژانس های مسافرتی تماس بگیرید و شرایط را باتوجه به هزینه و امکانات انتخاب کنید.

 

قطار گزینه دوم برای سفر به اصفهان است. تهیه یک بلیت قطار از تهران به اصفهان از 7 هزار تومان تا 14 هزار تومان است. دست کم دو روز قبل از تا ریخ سفر آن هم در شرایط عادی و کم مسافر باید برای تهیه بلیت قطار اقدام کنید.

 

اگر درآمدتان به حدی است که می توانید این سفر را با هواپیما بروید و زمان کمتری را در مسیر بگذارید که باید به دفاتر فروش بلیت هواپیما بروید. خرید یک بلیت یکسره به اصفهان برای افراد بزرگسال حدود 58 هزار تومان هزینه دارد. این بلیت برای افراد دو تا 12 سال 32 هزار تومان قیمت دارد و برای کودکان زیر دو سال نیز 10 هزار تومان است. تصمیم نهایی با شما و کیف پولتان است.

 

منبع:tebyan.net