اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برای سالروز تولد 88 سالگی "آقای بازیگر"


امروز سه‌شنبه ـ 30 خرداد ماه ـ مصادف با هشتاد و هشتمین سالگرد تولد عزت‌الله انتظامی ـ آقای بازیگر سینمای ایران ـ است.

خبرگزاری ایسنا: امروز سه‌شنبه ـ 30 خرداد ماه ـ مصادف با هشتاد و هشتمین سالگرد تولد عزت‌الله انتظامی ـ آقای بازیگر سینمای ایران ـ است.

آقای بازیگر سینمای ایران عقیده دارد، « آدم بدون اینكه به سنش توجه داشته باشد تا می‌تواند باید كار كند.»

عزت‌الله انتظامی ـ بازیگر سینما و تئاتر ایران ـ متولد 1303 تهران و فارغ‌التحصیل دانشكده‌ی هنرهای زیبای تهران در سال 1351 است كه برای ادامه‌ی تحصیل به مدرسه‌ی شبانه‌ تئاتر و سینما در هانوفر رفت و در سال 1337 به ایران بازگشت.

عمده‌ نمایشهای او «محصلین كلك‌باز»، «چراغ گاز»، «قایق سرنوشت»، «آخرین تمرین»، «مترسك‌ها در شب»، «ریچارد سوم»، «سلطان مار»، «بنگاه تئاترآل» و …، عمده فیلمها و مجموعه تلویزیونی «مسافرت»، «هزار دستان» و «محاكمه» و فیلم‌های سینمایی «آقای هالو»، «پستچی»، «گاو»، «ستارخان»، «صادق كرده»، «حاجی واشنگتن»، «گراند سینما»، «هامون»، «ناصرالدین شاه آكتور سینما»، «روز واقعه»، «خانه‌ی روی آب»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «گاو خونی»، «مینای شهر خاموش»، «آتش سبز» ، «راه آبی ابریشم» و «چهل‌سالگی» هستند.



سال گذشته در مراسم رونمایی از تمبر عزت‌الله انتظامی، آقای بازیگر خطاب به حاضران كه در چهار طبقه‌ی تالار وحدت به شدت او را تشویق می‌كردند، مطرح كرد: « شما من را بی‌قرار كردید، از سالی كه شروع به كار كردم، صدای دست‌های‌تان همیشه در گوشم آشناست، شما مردم بودید كه من را به جلو آوردید و نگه داشتید و من دست‌تان را می‌بوسم.»

او با تقدیر از برگزیدگان جشن تولدش، یادآور شده بود: « در مملكت ما، رسم است كه بعد از فوت افراد برای‌شان بزرگداشت می‌گیرند. در حالی كه در تمام دنیا همزمان با تولد هنرمندان برای‌شان جشن می‌گیرند. از مسؤولان می‌خواهم روز تولد علی حاتمی نیز برایش بزرگداشت بگیرند، چراكه علی حاتمی زنده است.»

آقای بازیگر سپس از خاطرات دوران كودكی‌اش یاد كرد و گفته بود: « نه پدرم برایم تولد گرفت و نه مادرم. اصلا نمی‌دانستم تولد چیست، فقط می‌دانستم سال تولدم 1303 است. وقتی به دنیا آمدم، آن‌قدر لاغر و نحیف بودم كه پدر و مادرم می‌ترسیدند وقتی به خواب می‌روم، دیگر نفسم بالا نیاید.

 مادرم كه تنها دختر باسواد محله‌ی سنگلج بود، با مشورت با زنان همسایه من را نزد روضه‌خوانی كه «سیدمهدی» نام داشت، تبرك كرد. این‌كه سن من الان به اینجا رسیده، اول بركت خداست و بعد هم سیدمهدی.»


انتظامی سخنانش را با این جملات در آن مراسم به پایان برد: « آرزو می‌كنم خداوند به ما سلامتی فكر و آرامش بدهد. لطف و مهربانی را یادمان بدهد. ما در گذشته این همه بی‌رحم نبودیم، همدیگر را دوست می‌داشتیم اما امروز وضعیتی داریم كه خدا باید به ما رحم كند. برای كشورم آرزوی آرامش دارم و برای مردمم لب خندان.»

رخشان بنی‌اعتماد كه در فیلم «روسری آبی» با عزت‌الله انتظامی همكاری داشت گفته بود: « او آقاعزت است، آقا به مفهوم واقعی كلمه.»

این فیلم‌ساز خطاب به انتظامی در آن مراسم مطرح كرده بود: « بهتر از هر كسی می‌دانیم كه درباره‌ی شما می‌توان ساعت‌ها گفت، كتاب‌ها نوشت، فیلم‌ها ساخت، همچنان كه چنین كارهایی انجام شده است؛ اما آقای انتظامی با الهام از خودتان می‌گویم كه همیشه پای یادداشت‌های‌تان امضا می‌كنید عزت.

 بی‌تعارف و اغراق باید بگویم شما عزت سینما و عرصه‌ی فرهنگی ما هستید. نه فقط به‌خاطر آثار به یادماندنی‌تان، بلكه به‌خاطر كارهایی كه انجام ندادید و فیلم‌هایی كه بازی نكردید.


شما عزت عرصه‌ی فرهنگ هستید، نه به‌خاطر حضورتان در بسیاری از جاها، بلكه به‌خاطر عدم حضورتان در بسیاری از جاها. عزت عرصه‌ی فرهنگ و تاج سر همه‌ی ما هستید چون بنده‌ی زر، زور و تزویر نشدید.»           


ویدیو مرتبط :
جشن تولد آقای بازیگر و هنرمندان خردادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جشن تولد 99 سالگی آقای بازیگر +عکس



 اخبار,اخبار فرهنگی,تولد کرک داگلاس,کرک داگلاس

جشن تولد ۹۹ سالگی کرک داگلاس با حضور شماری از چهره‌های درجه یک صنعت سینما برگزار شد.

تولد کرک داگلاس با حضور عروسش "کاترین زتاجونز"
در مراسم جشن تولد کرک داگلاس بازیگر اسطوره‌ای سینما که با حضور سه پسرش مایکل، پیتر و جوئل و با حضور عروسش کاترین زتا جونز برگزار شد، یک دسته گل بزرگ از رزهای قرمز و سفید و با کیکی که رویش نوشته شده بود: «امروز ۹۹» تولد او گرامی داشته شد.

با این حال یک کیک خیلی بزرگ نیز تدارک دیده شده بود که روی میز اتاق نهارخوری قرار گرفته بود.

 در این مراسم کرک داگلاس ۱۵ میلیون دلار هدیه کرد تا استودیو وودلند هیلز یک ساختمان دو طبقه برای آلزایمر بسازد؛ مرکزی که توانایی مراقبت از ۸۰ نفر از اعضای صنعت سینما را که به این بیماری مبتلا شده‌اند دارد. انتظار می‌رود این ساختمان در سال ۲۰۱۶ کامل شود.

در این مراسم جفری کاتزنبرگ رییس بنیاد MPTF از کرک داگلاس و همسرش که تاکنون بیش از ۴۰ میلیون دلار به این امر اختصاص داده‌اند، تجلیل کرد. در واقع آنها در سال ۱۹۹۲ به ایجاد واحد آلزایمر در این موسسه کمک کردند که به نام پدر کرک داگلاس خوانده شده است.

اخبار,اخبار فرهنگی,تولد کرک داگلاس,کرک داگلاس

 جشن تولد کرک داگلاس


 در این مهمانی مایکل داگلاس با ادای یک سخنرانی گفت چقدر مردم درباره مقاله‌های کرک داگلاس که در هافینگتون پست منتشر می‌شود، کتابش و فیلم هایش با او صحبت می‌کنند و پدرش پاسخ داد: پسرم ثابت کرد اگر شما به اندازه کافی پول داشته باشید می‌توانید مایکل داگلاس را داشته باشید تا برایتان در هر رویدادی سخنرانی کند. 

ران مه‌یر رییس یونیورسال از دیگر مهمانان این مراسم بود که درباره نامیدن خیابانی در این کمپانی به نام کرک داگلاس حرف زد و گفت این کار به زودی انجام می شود. 

دان ریکلز دوست قیدمی داگلاس از دیگر مهمانان بود. در این مهمانی درباره نحوه برگزاری جشن ۱۰۰ سالگی کرک داگلاس در سال آینده نیز حرف‌هایی زده شد. قرار است این جشن تولد همزمان با جشن تولد ۱۱۰ سالگی «ترومبو» فیلمنامه نویس او گرفته شود که هر دو در یک روز با ۱۰ سال فاصله به دنیا آمدند.

«ترومبو» فیلمنامه‌نویسی است که اسمش در فهرست سیاه هالیوود قرار گرفت و داگلاس در حمایت از وی در فیلم «اسپارتاکوس» در سال ۱۹۶۰، اسم او را برخلاف دستوری که از سوی کمیته مک کارتی داده شده بود، در تیتراژ فیلم نوشت. 

اخبار,اخبار فرهنگی,تولد کرک داگلاس,کرک داگلاس

  99 سالگی کرک داگلاس


 در فیلم جدید که با عنوان «ترومبو» ساخته شده و برایان کرانستون نقش او را بازی کرده است، حضور کرک داگلاس در این ماجرا خیلی جدی نشان داده شده است. این فیلم دو روز پیش نامزد دریافت سه جایزه گلدن گلوب شد.

اخبار فرهنگی - مهر