اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برای رئیس صداوسیما متاسفم



اخبار ,اخبار سیاسی ,گله‌های رئیس قوه قضائیه از صداو سیما

 

اخبار سیاسی -  رئیس قوه قضائیه :
 برای رئیس صداوسیما متاسفم

ضرغامی است و کوله‌باری از تحسین و انتقاد؛ ضرغامی است و یک دنیا گمانه؛ ضرغامی است و روزشماری برای پایان حکم ریاستش؛ ضرغامی است و تردید برای ماندن یا خداحافظی.

آیا سابقه داشته که در طول فعالیت صداوسیما خبر گلایه قوه قضائیه از عملکرد این قوه منتشر شود؟ ظاهرا سعه‌صدر قوه قضائیه مانع از انتقادات صریح و علنی از سازمانی شده است که حکم ریاست ضرغامی بر آن رو به پایان است. به‌طور طبیعی طی سال‌های گذشته بیشترین انتقاد از ناحیه دولت و سپس قوه مقننه راهی جام‌جم شده است.

 

دولت احمدی‌نژاد آنچنان گله‌ای از صداوسیما نداشت چنانکه یار احمدی‌نژاد به‌عنوان مجری و پرسشگر برنامه در مقابل او می‌نشست و یا سفرهای استانی پرهزینه آن دولت به بهترین نحو ممکن از سوی صداوسیما پوشش داده می‌شد و اگر اختلافاتی هم بود در مقابل اقدامات صداوسیما برای پاستور چندان مهم نمی‌نمود که پاداش آن هم در روزهای آخر دولت دهم با اهدای بخش بزرگی از اراضی نمایشگاه به صداوسیما داده شد.

 

با آغاز دولت یازدهم یا بهتر است گفته شود قبل از آغاز دولت یازدهم برخی در صداوسیما، علم انتقاد از منتخب مردم را بلند کردند که اوج آن در انتخاب مجری اولین نشست خبری رئیس‌جمهور بود. برنامه «صرفا جهت اطلاع» هم در این عرصه پیشتاز است و در هجمه به رئیس‌جمهور و وزرای کابینه کوتاهی نمی‌کند اما اکنون بسیار عجیب است که رئیس قوه قضائیه به انتقاد صریح و علنی از صداوسیما می‌پردازد. گلایه‌های رئیس قوه قضائیه از صداوسیما و ضرغامی به حدی بود که او انتقادات و اظهاراتش نسبت به صداو سیما را به خطبه شقشقیه تشبیه کرد. خطبه‌ای که در آن حضرت علی(ع) از برخی افراد گلایه کرده و البته به صبر توصیه شده است.

گله‌های رئیس قوه قضائیه
دیروز رئیس دستگاه قضایی در حاشیه مراسم تجدیدمیثاق با آرمان‌های امام راحل در جمع خبرنگاران گفت: درست نیست صداوسیما حیاط خلوت افراد خاصی شود و عوامل برنامه‌ای دست به دست هم دهند تا قوه‌ای را محاکمه کنند. آیت‌ا... آملی‌لاریجانی خاطرنشان کرد: البته ما از صداوسیما گله داریم زیرا برخی از برنامه‌های صداوسیما صددرصد تخریبی بود. برنامه‌های یکجانبه و محاکمه قوه قضائیه بدون حضور طرفین که بعضا عناوین مجرمانه دارد، صحیح نیست. وی تصریح کرد: درست نیست صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران حیاط خلوت افراد خاصی شود. در همه دستگاه‌ها ممکن است مشکلات وجود داشته باشد اما قضاوت‌ها باید عادلانه باشد نه‌اینکه در برنامه‌ای مجری، تهیه‌کننده و مدیر شبکه دست به دست هم داده تا قوه‌ای را محاکمه کنند.

 

وی در ادامه سخنان خود در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: این هفته یک ظرفیت بسیار خوبی است برای ارزیابی اقداماتی که در قوه قضائیه انجام شده است؛ زیرا هم‌زمان بررسی کارهای مثبتی است که انجام شده و اگر هم نواقص و کاستی وجود دارد، مورد بررسی قرار گیرد. وی با بیان اینکه مدیران عالی دستگاه قضایی انسان‌هایی متدین، شریف و علاقه‌مند به‌کار هستند، گفت: مشکلات وجود دارد اما نهادها و دستگاه‌های دیگر نیز باید برای برطرف شدن مشکلات کمک کنند. ما نیز تلاش‌های خود را در این راستا انجام می‌دهیم و امیدواریم نتیجه این تلاش‌ها همراه با اخلاص باشد و خروجی بسیار خوبی برای کشور داشته باشد. وی با اشاره به اقداماتی که در این دوره انجام شده است، ادامه داد: اینکه شخصی در برنامه‌ای حاضر شود و بگوید بدون پارتی‌بازی نمی‌شود در قوه قضائیه کاری کرد، صحیح نیست. 14میلیون پرونده در قوه قضائیه رسیدگی می‌شود و نباید قضات متدین را مایوس کرد.

 

وی با اظهار تاسف برای رئیس سازمان صداوسیما، گفت: برای رئیس سازمان صداوسیما متاسفم که این‌گونه عمل می‌شود؛ بنابراین باید برای رفع مشکلات همدلی صورت گیرد. عالی‌ترین مقام دستگاه قضایی ادامه داد: این صحبت‌های ما شبیه خطبه شقشقیه است. وی گفت: در هفته قوه قضائیه برنامه‌های خوبی داریم و ما صدای مردم را می‌شنویم و این‌گونه نیست که به حرف‌های آنان بی‌اعتنا باشیم.

 

ما از مشکلات اطلاع داریم و امیدواریم که خدا به ما کمک کند. آملی‌لاریجانی البته فرصت را مناسب دید تا مانع تحقق برخی شائبه‌ها درمورد اختلاف میان روسای قوا شود. چند روز قبل مراسم بزرگداشت قوه قضائیه برگزار شد که طی آن رئیس‌جمهور بیش از سایر مسئولان قوا سخن گفت که ظاهرا در همان روز رئیس قوه قضائیه به همین موضوع اشاره کرده بود. برخی درصدد بودند اظهارات آملی‌لاریجانی را به‌معنای اختلاف‌نظر سران قوا تحلیل کنند اما دیروز رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: صحبت‌های رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در همایش قوه قضائیه همدلانه بود. وی ادامه داد: مسئولان عالی قوه قضائیه به محضر مقام معظم رهبری شرف‌یاب شدند و فرمایشات ایشان موثر و راهگشا بود. همچنین سخنان مقام معظم رهبری روح جدیدی در مدیران دمید، اما همدلی برای رفع مشکلات نیاز است.

انتقادی در سال 88
در 30 شهریور 88 هم یک مقام قضایی دیگر از عملکرد قوه قضائیه انتقاد کرده بود. رئیس دیوان عدالت اداری درخصوص جبران آنچه تاكنون در جریان دادگاه‌ها (پخش اسامی متهمان) رخ داده است، اظهار كرد: جبران این موضوع ربطی به قوه قضائیه ندارد زیرا مسئولیت پخش اسامی افراد با قوه قضائیه نبوده است. قوه قضائیه دادگاه را علنی اعلام می‌كند و باید مراحل قانونی مربوط به آن رعایت شود.

 

حال ممكن است تقصیر یا قصوری از ناحیه دادگاه بوده كه از ابتدا روی این مساله تاكید نكرده و به تبیین مواد قانونی مربوطه نپرداخته یا در زمینه اقداماتی كه باید درجهت كنترل نشر و پخش جریان دادگاه انجام می‌داده، كوتاهی كرده باشد اما اساسا پخش جریانات دادگاه به عهده قوه قضائیه نبوده است بلكه این مساله به سازمان صداوسیما مربوط بوده كه قطعا فیلترهایی هم در این زمینه باید به‌كار گیرد. وی اضافه كرد: قوه قضائیه مجموعه‌ عظیمی است و نمی‌توان اقدامات انجام شده را به كل آن نسبت داد زیرا ممكن است یك دادگاه در جایی تخلف كند و مسئولان دادگاه باید پاسخگو باشند. منتظری خاطرنشان كرد: در هر صورت عملی كه انجام شده منطبق با قوانین نبوده و متاسفانه چند جلسه دادگاه نیز به این منوال برگزار شده است. البته در سال‌های گذشته هم برخی جریانات اتفاق می‌افتاد و به همین شكل عمل می‌شد اما متاسفانه این اقدامات درس عبرتی نشد كه بیاییم و چارچوبی تعریف شده برای پخش دادگاه‌ها مقرر كنیم.

نماینده قوه قضائیه، رئیس شورای نظارت بر صداوسیماست
اکنون در شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما حجت‌الاسلام رئیسی به‌عنوان نماینده قوه قضائیه جایگاه ریاست را برعهده دارد و او می‌توانست با اخطارهای خود در این شورا ضرغامی را متوجه اشتباهاتی کند که دیروز آیت‌ا... لاریجانی بابت آنها برای رئیس سازمان صداوسیما اظهار تاسف کرد اما چرا نقدها از سوی این شورا به ضرغامی منتقل نشد. درباره این موضوع می‌توان چند گمانه را مطرح کرد. نخست اینکه انتقادات رئیس قوه قضائیه از عملکرد صداوسیما به‌قدری دارای اهمیت است که او صلاح دیده تا با بیان آن در جمع ضرغامی را هرچه سریع‌تر متوجه اشتباهات و جبران آن کند.

 

گمانه دیگر این است که با توجه به اختلافاتی که چندی پیش در شورای نظارت بر صداوسیما پدید آمد، آیت‌ا... آملی‌لاریجانی مصلحت را در آن دیده تا گلایه‌هاش در این شورا مطرح نشود تا شاید سبب بروز اختلافات دیگر نگردد. شاید دلیل دیگر رئیس قوه قضائیه برای طرح انتقاداتش به‌صورت علنی به آنجا بازگردد که شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما دارای آنچنان تاثیری در روند فعالیت‌های این سازمان نیست و همین امر موجبات گلایه‌هایی را نیز فراهم کرده است چنان‌که در خردادماه سال‌جاری علی مطهری که خود عضو سابق شورای نظارت بر عملکرد صداوسیما بوده است، بیان داشت: نظارت شورای نظارت بر صداوسیما در حد نظارت استطلاعی است و تصمیمات این شورا تنها به اطلاع رئیس سازمان صداوسیما می‌رسد و وی مختار است به نظرات شورای نظارت پاسخ دهد یا ندهد.
اخبار سیاسی - آرمان

 


ویدیو مرتبط :
مصاحبه رئیس مجمع با صداوسیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کتک کاری رئیس صداوسیما در نانوایی



 

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :عزت الله ضرغامی درهمایش «رسانه و جهاد اقتصادی در افق چشم‌انداز»روایت جالبی از كتك كاری درنانوایی برای دفاع از نظام را بازگو كرده است . به گزارش انتخاب به نقل از پارس توریسم، ضرغامی گفت:‌ سال‌ها پیش وقتی در صف نانوایی كسی به نظام توهین می‌كرد با او درگیر می‌شدیم و كتك‌كاری می‌كردیم. به خانه هم برمی‌گشتیم می‌پرسیدند نان چه شد، می‌گفتیم كتك‌كاری كردیم.

وی ادامه داد: اما اگر می‌بینیم كه امروز در صف نانوایی به وزیری یا وكیلی كه دوستش نداریم، توهین می‌شود و ما خوشحال می‌شویم یعنی مشكل از خودمان است!

آضرغامی بد نیست پاسخ دهد كه حجم بالای مشكلات كه ثمره سوء مدیریت ها و سوءاستفاده ها همچون ماجرای سه هزار میلیارد كه به نظام ثلمه وارد می سازد هم به دلیل مشكلی است كه از خودمان است یا مشكل از مسئولان است؟!.../انتخاب