اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برای امیر قرایی؛ قهرمانی كه پهلوان نبود


قوی‌ترین مردی كه در مسابقات مختلف توانسته بود با اتكا به بازوان بادكرده خود، وزنه‌ها و اجسام چند صد كیلویی را از زمین كنده و در نهایت با بادی در غبغب، خود را قوی‌ترین مرد ایران معرفی كند، این‌بار نتوانست مقابل مغز چند گرمی و لجام گسیخته خود مقاومت كند و قمه را مانند یك وزنه به بدن بی‌دفاع شهروندی فرود آورد.

چهارشنبه هفتم اردیبهشت، خبر وقوع درگیری منجر به قتلی در سطح شهر تهران پیچید كه در نگاه اول مانند دیگر درگیری‌های روتین كه در شهر رخ می‌دهد بود اما ساعاتی از این حادثه نگذشته بود كه این درگیری و قتل، نه تنها در تهران بلكه در كشور خبرساز شد.

نكته خبرساز این درگیری این بود كه یك طرف درگیری و متأسفانه عامل قتل و جراحت شدید دو شهروند تهرانی، امیر قرایی، یكی از به اصطلاح قوی‌ترین مردان ایران در سال‌های گذشته بود.



طبق اخباری كه از منابع رسمی و غیررسمی شنیده شد، برادران قرایی به خاطر اختلاف حساب 3 میلیون تومانی با شخصی، با این فرد درگیر شده و امیر قرایی در این درگیری به شكلی كه هم از اصول جوانمردی و هم از اصول حرفه‌ای به دور بود، با استفاده از قمه، فرد بدهكار را با ضربات قمه به قتل رساند و فردی كه همراه او بود را از ناحیه دست به شدت مجروح كرد.

همان‎طور كه گفته شد این حادثه در نگاه اول، مانند بسیار حوادثی است كه متأسفانه نه‌تنها در سطح پایتخت كه در تمام كشور رخ می‌دهد؛ اما نكته تأسف برانگیز این حادثه این بود كه یك طرف این حادثه و عامل این جنایت،‌ فردی بود كه به اذعان چندباره ما رسانه‌ها، یكی از قوی‌ترین مردان ایران بوده است.

قوی‌ترین مردی كه در مسابقات مختلف توانسته بود با اتكا به بازوان بادكرده خود، وزنه‌ها و اجسام چند صد كیلویی را از زمین كنده و در نهایت با بادی در غبغب خود را قوی‌ترین مرد ایران معرفی كند، این‌بار نتوانست مقابل مغز چند گرمی و لجام گسیخته خود مقاومت كند و قمه را مانند یك وزنه به بدن بی‌دفاع شهروندی فرود آورد.

امیر، حتی در این مبارزه نابرابر به قدرت بازوان و هیكل قوی خود تكیه نكرد و با استفاده از سلاح اراذل و اوباشی كه غیر از قمه و قداره هیچ زور و قدرتی ندارند، وارد میدان مبارزه شد.

جدای از اینكه حمل قمه توسط این به اصطلاح قوی‌ترین مرد ایران، نشان می‌دهد كه این فرد نه‌تنها هیچ بویی از مرام و مسلك پهلوانی و قهرمانی نبرده است، باید به نقش رسانه‌ها و سیستم ورزش پا در هوای ایران كه فقط به قهرمانی در مسابقات می‌اندیشد و اخلاق را فراموش كرده است، در بروز این حوادث اشاره كرد.

متأسفانه چند سالی است كه رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با پوشش وسیع مسابقات قوی‌ترین مردان ایران،‌ مسابقه و مبارزه چند ورزشكار را به تصویر می‌كشند كه در نهایت و بعد از جدال سنگین با وزنه‌های آهنی، یكی از آنها به عنوان قوی‌ترین مرد ایران معرفی می‌شود و به پاس این همه رشادت، با تحویل سكه‌های طلا و خودرو از آنها تقدیر می‌شود.

قرار نیست زحمات این افراد برای حضور در این مسابقات را نادیده بگیریم یا اینكه پهلوانان، قوی‌ترین و قهرمانان اصلی این كشور را معرفی كنیم چرا كه این افراد هم می‌توانند به جایگاه اصلی این عناوین دست یابند اما نكته‌ای كه در این زمینه باید به آن اشاره كرد و توجه داشت این است كه رسانه‌ها نباید بدون ملاحظه به این افراد بال و پر داده و آنها را بی‌دلیل بزرگ كنند.

رسانه‌ها قطعا در شخصیت‌دهی به ورزشكاران نقش دارند و اگر ورزشكاری با تبلیغات گسترده رسانه‌ها به الگو تبدیل و در ادامه رها شد، دیگر نباید انتظار داشت همچنان در راه و خط گذشته باقی بماند و این می‌شود كه از برادران قرایی رخ داد.

امیر قرایی و دیگر قهرمانانی از این دست، مصداق افرادی هستند كه توسط رسانه‌ها بزرگ شدند و این قدرت و نیروی پوشالی وقتی فرو می‌ریزد كه این شخص بعد از این درگیری مانند یك بزهكار حرفه‌ای از صحنه حادثه فرار می‌كند و تاكنون خود را مخفی كرده است و حاضر به معرفی خود نیست.

موضوع دیگری كه باعث تعجب و تأسف است،‌ این است كه برخی از دوستان وی كه در این حرفه با او همپا بوده‌اند، با حمایت تلویحی از او،‌ این اقدام را غیرعمدی عنوان كرده‌اند. اقدامی كه اگر آن را صحیح بدانیم باز هم به قرایی اجازه نمی‌داد از صحنه حادثه گریخته و با آبروی جماعت قوی‌ترین‌ها بازی كند.

در پایان باید خاطرنشان كرد متأسفانه تا زمانی كه مسئولان ورزش كشور به جای اخلاق‌مداری، قهرمان شدن صرف را در دستور كار قرار داده‌اند باید شاهد بروز ناهنجاری‌های مختلف مانند مصرف و توزیع موادمخدر، قتل، اقدامات خلاف شرع و فاصله گرفتن از موازین اخلاقی و دینی بود.

منبع : فارس نیوز


ویدیو مرتبط :
قهرمانی که پهلوان شد...!!!به یاد آقا تختی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه ای که فرو ریخت/ امیر خودش می رود یا می ماند و باز رویای قهرمانی می فروشد؟



اخبار,اخبار ورزشی , امیر قلعه نویی

 

اخبار ورزشی - قلعه ای که فرو ریخت/ امیر خودش می رود یا می ماند و باز رویای قهرمانی می فروشد؟

استقلال یک ناکامی دیگر را به کارنامه خود گره زد و این بار، یک جام را از دست داد. او حالا در بدترین شرایط دوران مربیگری اش قرار گرفته. جایی که سکوها شعار می دهند:رها کن. او این فصل مدام از قهرمانی می گوید و هربار این رویایش دست نیافتنی تر می شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ امیر قلعه نویی سرمربی استقلال که از 8 بازی اخیر تیمش در لیگ برتر تنها یک برد به دست آورده بود، حالا همه موفقیت هایش را از دست رفته می بیند. او و آبی ها که در لیگ برتر اصلا شرایط خوبی ندارند، پس از باخت و از دست دادن امتیاز مقابل تمام تیم های مدعی، دربی را نیز با شکست و ناکامی پشت سر گذاشتند.

تنها امید این تیم و هوادارانش به جام حذفی بود که باز هم تیم تحت هدایت قلعه نویی شاهکار جدیدی خلق کرد و در فولادشهر نتوانست جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را به دست آورد. آرش برهانی و هاشم بیک زاده به همراه امید ابراهیمی و تک تک بازیکنان پر اشتباه این تیم، بلای جان قلعه نویی شدند تا او که بدترین روزهای مربی گری خود را سپری می کند، یک راه آسان برای رسیدن به سهمیه آسیا را از دست بدهد.
این ناکامی همراه شده با مخالفت های پیدا و پنهان تعدادی از اعضای هیات مدیره استقلال با ادامه همکاری قلعه نویی و شاید اولین بار باشد که سرمربی استقلال تحت چنین فشارهایی قرار می گیرد.

 

قلعه ای که او در ذهنش بود، با اتفاقات اخیر فرو ریخت به خصوص که هواداران استقلال پس از شکست در دربی، از او خواستند تا تیم محبوب شان را رها کند آن هم با شعار معروف «حیا کن، رها کن» حالا قلعه نویی است و این حجم ناکامی ها و انتقادات. باید دید در این شرایط سخت، آیا امیر با پای خودش از استقلال می رود یا منتظر می ماند تا هیات مدیره، تکلیف او و سایر اعضای کادرفنی را مشخص کند؟
اخبار ورزشی - خبرآنلاین