اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برایانت فصل جاری NBA را از دست داد


فوق ستاره تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز، فصل جاری لیگ NBA را از دست داد.

خبرگزاری تسنیم: فوق ستاره تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز، فصل جاری لیگ NBA را از دست داد.

 تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز اعلام کرد کوبی برایانت در این فصل از لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا قادر به بازی نخواهد بود. فوق ستاره تیم بسکتبال لیکرز بعد از پشت سرگذاشتن دوران طولانی مصدومیت خود قرار بود اوایل فصل جاری به لیگ بازگردد ولی او در هجدهمین سال حضورش در NBA فقط در 6 بازی لیکرز به میدان رفت و این بار دچار  شکستگی استخوان زانو شد.

برایانت با وجود تمدید قرارداد خود تا سال 2016 که 38/5 میلیون دلار برای لیکرز هزینه داشت حالا به بازگشتی قدرتمند در فصل 15-2014 فکر می‌کند.  

او در مورد آخرین وضعیتش گفت: دوست دارم هر بار که به سالن می‌روم همه را بُُکُشم چون در هر بازی و در هر تمرین در مرز دیوانگی قرار دارم. مصدومیت، تاثیر زیادی روی من گذاشت. قطعا از شرایط تیم راضی نیستم چون ما برای ایستادن در انتهای جدول تیم را نبسته‌ایم و با این تفکر وارد لیگ نشده‌ایم.


ویدیو مرتبط :
نمایش کوبی برایانت در شب نخست فصل جدید NBA

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حدادی: فصل خوبی در NBA نداشتم، اما حقم را می‌گیرم/ از قهرمانی پتروشیمی خوشحال نشدم



لیگ NBA,حدادی درتیم ملی بسکتبال

پول استان را به دیگران می‌دهند و خوزستانی‌ها باید بروند فلافل بفروشند

حدادی: فصل خوبی در NBA نداشتم، اما حقم را می‌گیرم/ از قهرمانی پتروشیمی خوشحال نشدم

ملی‌پوش بسکتبال ایران و فینیکس سانز آمریکا گفت: فصل خوبی را در لیگ NBA سپری نکردم، اما آنقدر می‌جنگم که حقم را بگیرم.

به گزارش  فارس، حامد حدادی فصل پر فراز و نشیبی را در لیگ بسکتبال NBA پشت سرگذاشت. جدایی از ممفیس گریزلیز پس از 4 سال و نیم و حضورش در تیمی که نتوانست ویزای کانادا را بگیرد، حدادی را زیاد اذیت کرد. او پس از یک ماه معطلی و بدون اینکه بازی کند، سرانجام از تورنتو به فینیکس سانز پیوست تا بتواند توانایی‌های خودش را نشان دهد.

عملکرد موفق او در ادامه فصل تحسین مدیران و مربیان فینیکس را در پی داشت و این احتمال زیاد است که حدادی سال آینده نیز در این تیم بماند.

بهترین سنتر آسیا که تیم سابقش یعنی ممفیس در فینال کنفرانس غرب حاضر شده است، می‌گوید دوران خوبی را در این تیم داشته و امیدوار است که آنها قهرمان شوند.

ملی‌پوش 2 متر و 18 سانتی‌متری کشورمان از قهرمانی تیم استانش یعنی پتروشیمی در لیگ برتر ایران خوشحال نیست و همچنین می‌گوید که ارسلان کاظمی، ملی‌پوش ایرانی شانس خوبی برای حضور در NBA دارد.

مشروح گفت‌وگوی فارس با حامد حدادی را در زیر می‌خوانید:

فارس: پس از 2 سال به ایران بازگشتی؟

واقعا از این موضوع خوشحالم. برای بازگشت به کشور و شهرم لحظه شماری می‌کردم. 2 سال دوری واقعا مرا اذیت کرد، اما چون هدف داشتم، تحمل کردم.

فارس: ظاهرا حالا حالاها ایران هستی؟

قرار است در اردوی تیم ملی باشیم و پس از مسابقات قهرمانی آسیا که مرداد ماه خواهد بود، به آمریکا باز خواهم گشت.

فارس: قبول داری فصل سختی را در NBA پشت سر گذاشتی؟

فصل خیلی بدی برایم بود و مشکلات زیادی را داشتم و هیچ چیز برایم ثبات نداشت، اما از لحاظ دیگر این اتفاقات برای جنگنده و قدرتمند کردن یک بازیکن می‌تواند خوب هم باشد. اواخر فصل تا حدودی برایم خوب شد و توانستم در فینیکس خودم را بیشتر نشان دهم.

فارس: با نمایشی که در فینیکس داشتی، اگر فصل بعد بمانی مسئولیتت سنگین‌تر نمی‌شود؟

به NBA رفته‌ام که بجنگم و هر روز برای بهتر شدن تمرین می‌کنم و می‌خواهم حقم را بگیرم. باید بهتر از فصل قبل باشم؛ چه در فینیکس بمانم چه در تیم دیگری بازی کنم. زمانی که به فینیکس رفتم 2 سنتر این تیم مصدوم شدند و فرصت خوبی برایم فراهم شد و زمان زیادی را در میدان حضور پیدا کردم.

فارس: تیم سابقت ممفیس به فینال کنفرانس غرب رسیده و شانس قهرمانی دارد.

بیش از 4 سال در این تیم بازی کردم و خاطرات خوب و بد زیادی در ممفیس دارم. هواداران این تیم و بازیکنان کمک زیادی به من می‌کردند و همیشه با آنها خوب بودم و به من روحیه می‌دادند.

لیگ NBA,حدادی در تیم ملی بسکتبال

فارس: دوست داشتی الان در این تیم بودی؟

به هر حال من از این تیم جدا شده‌ام و دوست داشته باشم یا نداشته باشم فرقی به حالم نمی‌کند و در موردش هم فکر نمی‌کنم. ممفیس تیم خوبی در این فصل داشت و امیدوارم که قهرمان شود.

فارس: بحث ویزای کانادا برایت مانند یک کابوس شده است؟

زمانی که از ممفیس جدا شدم و قرار شد به  تیم تورنتو کانادا بروم، پیغام‌های زیادی از ایرانی‌های این شهر دریافت کردم که دلگرمی زیادی به من داد، اما متاسفانه عدم دریافت ویزا این شرایط را فراهم نکرد که در این تیم بازی کنم. شاید هم قسمت این بود که نتوانم به آنجا بروم.

فارس: به تیم ملی ایران برسیم؛ از شنبه قرار است تمرینات آغاز شود، از ابتدا حضور پیدا می‌کنی؟

بله از همان ابتدا در اردو حاضر می‌شوم. انگیزه زیادی دارم و باید برای قهرمانی آسیا تلاش کنیم. بازی‌های سختی را پیش رو داریم و همه تیم‌ها می‌خواهند که به جام جهانی بروند. ما هم به دلیل اینکه در دوره قبل ناموفق بودیم، باید آن را جبران کنیم. این کار هم با تمرین زیاد و اتحاد به دست می‌آید.

فارس: شرایط تیم ملی را چگونه ارزیابی می‌کنی؟

به دلیل اینکه 2 سال از ایران دور بودم، تا حدودی از وضعیت تیم ملی بی‌خبرم. از بچیروویچ سرمربی تیم هم به دلیل اینکه کارش را ندیده‌ام شناخت ندارم و در آینده نظرم را خواهم گفت.

فارس: با مسائل مالی که وجود دارد، سفرهای تیم ملی با مشکل مواجه است.

اگر اینطور باشد باید تاسف بخوریم. تیم ملی برای قهرمانی در آسیا نیاز به بازی و اردوی خارجی دارد. متاسفانه هیچگاه بسکتبال امکانات خوبی نداشته و همیشه با مشکل مالی مواجه بوده است و توجهی هم نمی‌شود. هرچند خود من به دلیل اینکه چند سالی دور بودم دوست دارم، در ایران بمانم، اما تیم ملی شرایط دیگری دارد و باید آماده باشد.

فارس: لیگ برتر را چگونه ارزیابی می‌کنی؟ تیم استانت برای نخستین بار قهرمان شد.

لیگ را از طریق دوستانم و سایت‌ها پیگیری می‌کردم. متاسفانه تلویزیون که مسابقات را به خوبی پوشش نمی‌داد و هر بازی‌ای هم که پخش می‌شد وسطش قطع می‌شد. البته ما به این مسائل عادت کرده‌ایم. هرکاری دوست دارند، انجام دهند. از قهرمانی پتروشیمی بندر امام اصلا خوشحال نشدم و به من نچسبید.

فارس: چرا؟

به دلیل اینکه پتروشیمی تیم بومی استان خوزستان نبود. 2 فصل پیش که قرار بود به پتروشیمی بروم مشکل مالی را به میان آوردند و مرا نخواستند، اما حالا می‌بینید در این فصل چه‌قدر هزینه کردند. این قهرمانی را باید به شیرازی‌ها و مشهدی‌ها تبریک بگویم! 2 فصل پیش که مدیرعامل پتروشیمی را شناختم و فهمیدم که شیرازی‌ است به دوستانم گفتم این تیم شیرازی خواهد بود و همین اتفاق هم افتاد.

فارس: اما آقای حاتمی، سرمربی پتروشیمی گفت که بازیکنان بومی هم در این تیم وجود دارند؟

کدام بازیکن بومی!؟ اگر 2 بازیکن خوب خارجی می‌گرفتند، 2 بازیکن ملی‌ و بقیه نفرات را بومی می‌گذاشتند باز هم همین تیم قهرمان می‌شد. بازیکن بومی که بازی نکند، چه فایده؟

فارس: اهواز استعدادهای خوبی در بسکتبال دارد و خودت یکی از آنها هستی، چطور بعد از تو دیگر چهر‌ه‌ای مطرح نشد؟

به دلیل همین موضوعی بود که گفتم. متاسفانه از شهرهای دیگر می‌آیند و در تیم خوزستان بازی می‌کنند، آن وقت استعدادهای این استان باید بروند و فلافل بفروشند! و پول استان را به دیگران بدهیم.

لیگ NBA,حدادی در تیم ملی بسکتبال

فارس: همین پتروشیمی در غرب‌آسیا هم نتوانست نتیجه خوبی بگیرد؟

به دلیل اینکه از این مسابقات اطلاعاتی ندارم، نمی‌توانم اظهار نظر کنم، اما وقتی تیمی به عنوان قهرمان ایران شرکت می‌کند باید عملکرد خوبی داشته باشد. آن هم در منطقه‌ای که سال‌ها است قهرمانان آن تیم‌های ایرانی هستند. 

فارس: ارسلان کاظمی پیشرفت زیادی در چند سال گذشته کرده و آیا می‌تواند در این فصل به NBA راه پیدا کند؟

ارسلان بازیکن بزرگی است و در لیگ دانشگاهی هم عملکرد خوبی داشت. او شانس خوبی دارد که به NBA برسد، اما باید تمریناتش را زیاد کند.

فارس: بازیکنان ایرانی زیادی در آمریکا وجود دارد، شرایط آنها را چطور می‌بینی؟

بسکتبالیست‌های ایرانی خوبی در آنجا حضور دارند که باید حمایت شوند./فارس