اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برادر رکن آبادی: به گمان قوی، برادرم زنده است



اخبار,اخبار سیاسی,رکن آبادی

 برادر رکن آبادی سفیر سابق کشورمان در لبنان گفت: بر اساس شواهد و گمانه زنی هایی که وجود دارد این گمانه قوی تر است که برادرم زنده هستند.

مرتضی رکن آبادی روز سه شنبه در نشست خبری انجمن خانواده های مهاجران با موضوع فاجعه اسفبار منا افزود: این گمانه را در جایگاه خانواده رکن آبادی قوی تر می دانم که برادرم زنده باشد و تمامی بحث ها راجع به ایشان فقط در حد حدس و گمان است.


وی با بیان اینکه در زمان حال هیچکس نمی تواند با قطع و یقین راجع به قضیه غضنفر رکن آبادی - سفیر سابق ایران در لبنان - اظهار نظر کند گفت: روز اول فاجعه یک نفر به ما اعلام کرد که وی را سالم داخل آمبولانس گذاشته و حتی آن آمبولانس با همان یک بیمار به سمت بیمارستان حرکت می کرده در حالی که هنوز مجروحان زیادی روی زمین بوده است.


رکن آبادی با بیان اینکه این شواهد گمانه قوی تری برای زنده بودن برادرم است اظهار داشت: اگر اظهاراتی مبنی بر به شهادت رسیدن برادرم وجود دارد و اگر کسی جسد وی را دیده به ما بگویند تا مطلع شویم اما هنوز خبری از زنده بودن یا به شهادت رسیدن وی با قاطعیت به دست ما نرسیده است.


رکن آبادی با بیان اینکه به منظور احقاق حقوق همه جانباختگان این فاجعه انجمنی با عنوان انجمن خانواده های مهاجران تشکیل شده است، گفت: احقاق حقوق خانواده قربانیان در سطح داخل و بین الملل، در خواست از مجامع بین المللی برای تشکیل کمیته حقیقت یاب و احقاق حقوق سایر جانباختگان در کشورهای مختلف از اهداف تشکیل این انجمن است.


وی ادامه داد: امروز 46 روز از فاجعه منا می گذرد اما از سرنوشت 25 نفر از جانباختگان و نیروهای ارزشی ایران اطلاعی در دست نیست.


رکن آبادی ادامه داد: امروز سعودی ها به فرافکنی روی آورند و سعی می کنند زائران را مقصر بدانند اما باید هزاران دوربین در مسیر رمی جمرات فیلم هایشان در اختیار مسئولان قرار گیرد تا ما به ناتوانی آنها بیشتر پی ببریم.


برادر رکن آبادی افزود: ناتوانی سعودی ها به حدی بود که برخی از آمبولانس ها خالی از کنار اجساد و مصدومان می گذشت اما تریلر ها زنده و مرده را با هم می بردند و خیلی ها را هم زنده به گور کردند.


وی تصریح کرد مواضع رهبر انقلاب مسیر کار را تغییر داد و همه کشورها به این نتیجه رسیدن که امکار ارائه خدمت به زائران مصدوم و جانباخته در این فاجعه به خوبی وجود داشت.


رکن آبادی در ادامه گفت: در کنار کم کاری ها به دست سعودی ها شاهد برخی از کم کاری ها در بعد داخلی هستیم و برخی از مسئولان در حط مقدم این جبهه، اقدامی انجام دادند که مورد قبول نیست.


وی تصریح کرد: این اقدام این است که در قضیه «دی ان ای» سعودی ها اعلام کردند که برای نتایج آن 10 روز زمان نیاز دارند و ما این موضوع را بدون چانه زنی قبول کردیم و اگر این روند منفعلانه همین طور باشد ما با کارشکنی های سعودی ها روبه رو می شویم و آنها زمان را برای خودشان می خرند.


برادر رکن آبادی افزود: اگر یک توریست اروپایی دو روز در ایران گم می شد مسئولان خارجی چندبار سفیران ما را احضار می کردند و به همین خاطر نشان می دهد که فاجعه منا احتمال عمد آن وجود دارد.


وی خاطرنشان کرد: این روزها برخی حقوقدانان به دفاع از چند جاسوس که به حکم قضایی وارد عمل شده اند فعالانه وارد شده اند ای کاش برای 25 نفر مفقود شده در فاجعه منا و خانواده قربانیان نیز فعالانه وارد عمل می شدند تا این پرونده مسیر بهتری را پیدا می کرد.


رکن آبادی ادامه داد: اوباما درباره یک زندانی در ایران اظهار نظر می کند اما راجع به 464 قربانی فاجعه منا در کشور ما و جانباختگان دیگر کشورها هیچ سخنی نمی گویند و شیرین عبادی نیز در این زمینه سخنی نگفته تا از حقوق آنها دفاع شود.


وی ادامه داد: دو سال قبل اتهامی به ایران راجع به ترور سفیر سعودی در آمریکا زده شود که برای این قضیه کمیته حقیقت یاب تشکیل دادند اما چرا راجع به قضیه منا که تعداد زیادی از مسلمانان جان باختند از سوی سازمان ملل هیچ اقدامی نشد و دادگاهی برای عاملان این جنایت صورت نگرفته است.

 
  اخبار سیاسی  -  ایرنا 


ویدیو مرتبط :
تشییع پیکر مرحوم رکن آبادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بروجردی: رکن‌آبادی را زنده دیده‌اند



اخبار,اخبار اجتماعی , حادثه در منا

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آقای رکن‌آبادی در حالی که در قید حیات بوده، با آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است.

 علاءالدین بروجردی با اشاره به نشست فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست در خصوص منا با حضور اوحدی و قشقاوی گفت: گزارشی که در این نشست مطرح شد،  مشخص شد غضنفر رکن آبادی در جریان حادثه منا توسط آمبولانس عربستانی به بیمارستان منتقل شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس شواهد، شاهدان عینی این ماجرا، ایشان را در حالی که در قید حیات بودند، با آمبولانسی به بیمارستان منتقل شده  اما بعد از این ماجرا خبر موثقی از وضعیت او وجود ندارد.

به نوشته خانه ملت، وی اظهار داشت: دولت عربستان در مقابل تمام مفقودین ایرانی مسئول است. اما با توجه به جایگاه سیاسی رکن آبادی در کشور و سابقه شان به عنوان سفیر جمهوری اسلامی در لبنان، دولت آل سعود باید به طور ویژه در خصوص وضعیت رکن آبادی پاسخگو باشد و مسئولیت را به جد بپذیرد.

بروجردی با رد فرضیه شهادت رکن آبادی گفت: تا زمانی که دولت عربستان نتواند این فرضیه را ثابت کند و یا پیکر رکن آبادی را تحویل دهد، فرضیه ربایش او به عنوان فرضیه امنیتی قویا قابل پیگیر است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین در حال حاضر فرض شهادت ایشان پذیرفته نیست مگر عکس آن ثابت شود.

 

اخبار اجتماعی - انتخاب