اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برادر اوباما هم وارد سیاست شد +عکس


مالک، برادر ناتنی باراک اوباما با الهام گرفتن از وی در کشور خود کنیا وارد عرصه سیاست شده و چشم به انتخابات ماه مارس دارد.

خبرگزاری ایسنا: مالک، برادر ناتنی باراک اوباما با الهام گرفتن از وی در کشور خود کنیا وارد عرصه سیاست شده و چشم به انتخابات ماه مارس دارد.

 مالک اوباما، برادر ناتنی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای به خبرنگار این خبرگزاری در روستای کوگلو، سرزمین آبا و اجداد خاندان اوباما در کنیا گفت: اگر برادر من برای مردم آمریکا کارهای بزرگی انجام می‌دهد چرا من نتوانم اینجا برای مردم کنیا کارهای بزرگی انجام دهم.



مالک 54 ساله قصد کاندیداتوری برای فرمانداری یک ناحیه روستایی به نام بخش "سیایا" را به عنوان یک کاندیدای مستقل دارد.

پیام وی برای آن دسته از رای دهندگان کنیایی است که از سیاستمدارانی که آنها را حریص و فاسد می‌دانند ناراضی هستند.

با این حال، این برای نخستین بار است که از زمان تغییر قانون اساسی کنیا در سال 2010 کاندیداهای مستقل می‌توانند در انتخابات کاندیدا شوند و پیش از این تنها براساس روابط خاندانی و قبیله‌ای کاندیداها تعیین می‌شدند. اما مالک اوباما از جای دیگری الهام گرفته است.

مالک اوباما درباره باراک می‌گوید: او منبع الهام من بود؛ احساس می‌کنم که او تجسم رویای پدرم است.

وی افزود: همه حرفی که اوباما به من زد این بود "برادر، رفتن به یک دفتر دولتی کار آسانی نیست. باید پوستت کلف باشد، چون مردم تو را هدف قرار خواهند داد. رسانه‌ها از این در و آن در سخن می‌گویند و افرادی پیدا می‌شوند که عاشقت بوده و افرادی هم هستند که تو را دوست ندارند."


ویدیو مرتبط :
سیاست ما ، سیاست ما عین دیانت ماست ، سیاست روز ، سیاست ما ، دنیای سیاست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال‌ چفیه فلسطینی برادر اوباما +عکس


انتشار تصاویر «مالک اوباما» برادر ناتنی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا که چفیه‌ای فلسطینی که عبارت «قدس از آن ماست و ما باز می‌گردیم» بر آن نقش بسته را به گردن انداخته خشم رسانه‌های آمریکایی را برانگیخت.

خبرگزاری فارس: انتشار تصاویر «مالک اوباما» برادر ناتنی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا که چفیه‌ای فلسطینی که عبارت «قدس از آن ماست و ما باز می‌گردیم» بر آن نقش بسته را به گردن انداخته خشم رسانه‌های آمریکایی را برانگیخت.

بسیاری از رسانه‌های آمریکایی و اروپایی از جمله پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی «امریکن تینکر» از این عکس منتشر شده برای حمله و انتقاد از اوباما استفاده کرده‌اند.



این در حالی است که عکس جنجالی مربوط به سال 2010 است که مالک اوباما در کنفرانس اسلامی در یمن حضور پیدا کرده بود اما برادر ناتنی اوباما این عکس را اخیرا در پایگاه اینترنتی خیریه که به نام باراک اوباما تأسیس کرده منتشر کرده است.

برخی پایگاه‌های آمریکایی این عکس را تحت عنوان «برادر اوباما چفیه‌ای با شعار نابودی اسرائیل به گردن انداخته» را منتشر کرده‌اند. و توضیح داده‌اند که این چفیه مربوط به جریان حماس است که از سوی دولت در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گرفته است.



پایگاه اینترنتی خیریه «موسسه باراک حسین اوباما» که یک دفتر در شهر «الکسندریا» در ایالت ویرجینیا و یک دفتر دیگر در کنیا دارد حاوی ده‌ها تصویر و گزارش از فعالیت‌های خیریه و اسلامی در فاصله سالهای 2010 تا 2012 است که مالک اوباما در آنها حضور داشته است.

مالک اوباما که رابطه نزدیکی با برادر ناتنی خود نیز دارد و بارها در کاخ سفید حضور پیدا کرده شاهد ازدواج باراک اوباما و همسرش بوده است.