اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برادر اسد ترور شد



مخالفان در شبکه‌های اجتماعی شایعه کردند؛ برادر اسد ترور شد

خبرگزاری فارس: برخی رسانه‌های عربی از کشته شدن "ماهر الاسد" برادر "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه خبر دادند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "السوسنة"، برخی رسانه‌های عربی از کشته شدن "ماهر الاسد" برادر "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، به گفته "عبدالرحمن دمشقیه" یکی از کاربران شبکه اجتماعی "توییتر"، ماهر اسد دیروز صبح به دست یکی از همراهانش کشته شده است.

دمشقیة به نقل از منابع موثق اعلام کرد: قاتل 3 بار به سوی ماهر تیراندازی کرده است. در پی آن تلاش زیادی انجام شد تا او زنده بماند اما وی دار فانی را وداع گفت.

ماهر، سومین پسر "حافظ الاسد" رئیس جمهور سابق سوریه است. او یک افسر ارتش با درجه سرتیپ ستاد است که در ارتش سوریه خدمت می‌کند.

در حالی خبر ترور برادر اسد منتشر شده است که رسانه‌های رسمی دولتی سوریه و رسانه‌های معتبر سوری، این خبر را درج نکرده‌اند./فارس


ویدیو مرتبط :
دروغ cnnدر ترور بشار اسد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح فرانسه برای ترور «بشار اسد»!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

طرح فرانسه برای ترور «بشار اسد»

فرانسه در پی ناکامی تمامی طرح‌های توطئه علیه دمشق با همکاری برخی دستگاه‌های اطلاعاتی عربی، طرح ترور رئیس‌جمهور سوریه را کلید زد.

به گزارش فارس به نقل از هفته‌نامه فلسطینی «المنار»، منابع آگاه اعلام کردند که سرویس اطلاعاتی فرانسه و بخش اقدامات خارجی آن و سرویس‌های اطلاعاتی عربی و خاورمیانه‌ای در حال تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات درباره حلقه اطراف «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه به منظور طراحی نقشه‌ای برای پاکسازی و حذف فیزیکی او هستند.

این منابع اعلام کردند که تماس‌ها و فعالیت‌های اطلاعاتی متعددی در این زمینه صورت گرفته است. این اقدامات پس از نشست اخیر دستگاه اطلاعات فرانسه در پاریس با نیروهای معارض سوریه و با حضور سرویس‌های اطلاعاتی عربی و خاورمیانه‌ای صورت گرفت. نشستی که به منظور ارزیابی وضعیت میدانی در سوریه و به ویژه در حلب، ریف دمشق و مناطق مرزی سوریه با اردن و لبنان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، فضای کلی حاکم بر این نشست بیانگر شکست مداخله‌های سیاسی در سوریه در سایه اخبار مربوط به مکان‌های درگیری در حلب، ریف دمشق و سایر شهرهای سوریه بود. شرکت کنندگان در این نشست درباره اوضاع سوریه ابراز نگرانی کردند به ویژه اینکه اخبار موجود بیانگر این واقعیت بود که نظام حاکم همچنان کنترل امور را در دست دارد. در چنین شرایطی بود که تدوین راهکارها و پیشنهاد سازوکارهای جدید برای براندازی رژیم حاکم در سوریه اهمیت زیادی یافت.

این منابع افزودند: نظام حاکم بر سوریه حتی در صورت تشدید درگیری‌ها همچنان قادر است به حیات خود ادامه دهد و در چنین شرایطی کار گروهک‌های مسلح در این کشور دشوارتر می‌شود و دمشق به تدریج قادر خواهد بود از این بحران عبور کند. لذا شرکت‌کنندگان در نشست پاریس خواستار تحرکی فوری برای انجام عملیاتی غافلگیرکننده علیه ارکان نظام حاکم در سوریه شدند تا مانع کنترل تمامی امور از سوی دمشق شوند.

بنا بر این گزارش، فضای حاکم بر این نشست بیانگر اعتراف طرف‌های شرکت‌کننده به ناکامی در براندازی دولت اسد بود و نشان می‌داد که وسوسه‌های مالی و تلاش‌های زیرزمینی برای ایجاد شکاف در صفوف نزدیکان اسد و نیز هدف قراردادن مراکز امنیتی و افسران بلندپایه ارتش سوریه، ناکام مانده است زیرا با حذف هر شخصی، یک شخصیت دیگر جای او را می‌گیرد و سوریه همچنان مقتدرانه اداره می‌شود در چنین شرایطی انجام عملیاتی دقیق برای حذف رئیس جمهور سوریه کاملا ضروری به نظر می‌رسد.

این منابع افزودند: اما انجام چنین عملیاتی بسیار دشوار است و نیازمند اطلاعات دقیق و ویژه‌ای است. به ویژه اگر که اجرای این عملیات با تکیه بر بمباران مکان اقامت اسد باشد.

بر اساس این گزارش، مخالفان اسد در درجه نخست باید به دایره و حلقه تنگ اطراف اسد نفوذ کنند و پس از نفوذ در این حلقه، اطلاعات دقیق مربوط به اقامت اسد را کسب کنند. زیرا اگر چنین اقدامی با اشتباه صورت گیرد، نه تنها حذف فیزیکی اسد شکست می‌خورد که کل طرح توطئه علیه سوریه ناکام خواهد ماند و روند امور به گونه‌ای پیش خواهد رفت که به هیچ وجه به نفع طرف‌های حامی براندازی دمشق نخواهد بود.

این منابع اعلام می‌کنند که نظام حاکم بر سوریه می‌تواند سالهایی طولانی به حیات خود ادامه دهد به همین دلیل مخالفان نظام سوریه معتقدند که جایگزینی برای طرح ترور اسد وجود ندارد./فارس